SuusP Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Bosaardbeitjes (voor het dakraam voorlopig), ananaskers klein, siererwten en buiten (in de geimproviseerde koude kas) nog wat sierplanten (geel duifkruid, paars duifkruid, rudbeckia triloba). Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
simke Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Hier vandaag tuinbonen gelegt, den doperwten. En pepertjes. De tuinbonen en de erwten verhuizen morgen naar de platte bak. Quote
Stan Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Ik heb vandaag gezaaid : paniek... ik heb n.l. maar erg weinig ruimte maar wel even het volgende gezaaid op de Deno methode ohhhh maar goed er komt nog een MTDF-dag aan pfff . Van paprika met geen hitte tot pepers die heet zijn dus :Cayenne rood(uit de vriezer) 5 stuksCayenne geel 6 stuksBlokpaprika rood 5 stuksBrazillian starfish 5 stuksRode puntpaprika 6 stuksGele puntpaprika 6 stuksOranje punt paprika 6 stuksJalapeno chicimeca 3 stuksJalapeno hybride Oranje 6 stuksAlma paprika 6 stuksmini puntpaprika rood 6 stuksmini puntpaprika oranje 18 stuksPeter peper 6 stuksHabanero geel 5 stuksHabanero oranje 6 stuksHabanero chocolate 3 stuksCaloro 3 stuksPepecchia 3 stuksSerano 3 stuksKobold F1 4 stuksTomatenpaprika Szuszanna 6 stuks Aji Umba red 6 stukstotaal 123 stuks Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
katrien888 Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Hoi, Maandag heb ik de sla plantjes verspeend, de selder en de zomerprei komen ook goed uit...enkele paprika's steken van vandaag de kop op, en de paarse aubergine is ook aan 't komen Vandaag heb ik nog wat zomerprei bij gezaaid, 'k had er geen genoeg, 't was trouwens een probeersel 2 weken geleden, nu ook nog afrikaantjes en peterselie gezaaid 'k heb trouwens nog een "probeersel", vorig seizoen heb ik van enkele tomatenplanten de okselscheuten die een 20-tal cm waren, verplant in een potje....vandaag heb ik ze verse potgrond gegeven, die waren al aardig geworteld , maar of 't iets gaat worden is nog af te wachten Quote
Piroska Geplaatst: 30 januari 2014 Geplaatst: 30 januari 2014 Vandaag de kosmoskalender aan mijn laars gelapt en gezaaid: goji-bestomaatpaprika SzuszannaAcacia (Robinia)Stevia 3 soorten aubergine Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
SuusP Geplaatst: 30 januari 2014 Geplaatst: 30 januari 2014 Moest echt even google-en wat een tomaatpaprika is Tof Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Boerjef Geplaatst: 30 januari 2014 Geplaatst: 30 januari 2014 In de verwarmde kweekbak:Coeur de boeuf tomaten Paprika solero Spaanse peper hyper en wat sla Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 januari 2014 Geplaatst: 30 januari 2014 Alma paprika,Peter peper,Tomatenpaprika Szuszanna Fijn! Als je van deze drie zaailingen er misschien eentje over houdt zou ik me er graag voor inschrijven...dank Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
annemiek123 Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Nog wat extra zomerprei en 3 soorten radijs (raxa, purple plum, easter eggs) in een bak in de kas. Daar is het nu lekker 15 graden.. Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
Gast joladio Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 4 Verschillende soorten tomaat. Quote
Bit Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Vanmiddag 4 Prunussen, opschot van mn oudere Pruim, uitgegraven en opgepot. Laat ik een seizoen in de pot voor het aandikken van de stammetjes, en dan daarna es proberen toch of ik ze zelf tot leuke soortjes kan om-enten. Quote
Stan Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Vandaag de winnaar's van de MP gezaaid. Deno style Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
RobO Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 geloof je niet: een van de weggegooide kurkumawortels heeft een lange uitloper, dus uit de emmer gered en in een pot gezet, groeit als... ja wat eigenlijk? Quote
palmera Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Net paprikas/puntpaprikas/ rucola/ kropsla/ tuinkers en viooltjes gezaaid Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 geloof je niet: een van de weggegooide kurkumawortels heeft een lange uitloper, dus uit de emmer gered en in een pot gezet, groeit als... ja wat eigenlijk? Je kunt hier verder daarover praten Rob: geelwortel-kurkuma-t7931.html Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
kiekenboerinneke Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Kiemgroenten ( niet echt "geplant", maar het groeit ook he )Dit weekend gaan we erin vliegen Quote
HuubvG Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 (aangepast) Alle tuinbonen ³ X wit in een bak water gelegd. De helft van de vroege klimerwten in een bak water gedaan. Deze mogen na een paar dagen voorweken de volle grond in.De tuinbonen gaan wel lukken de erwten waarschijnlijk ook.Nog een helft erwten voor maart bewaard als het niet lukt, anders bewaren voor volgend jaar. Edit: zomerprei in de kas gezaaid. 2 februari 2014 aangepast door Gast Quote
Limoen Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 Nog wat prijs-winnaars gezaaid en nog wat pepersoortjes Quote
thea Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 Alle tuinbonen ³ X wit in een bak water gelegd. De helft van de vroege klimerwten in een bak water gedaan. Deze mogen na een paar dagen voorweken de volle grond in.De tuinbonen gaan wel lukken de erwten waarschijnlijk ook.Nog een helft erwten voor maart bewaard als het niet lukt, anders bewaren voor volgend jaar. Edit: zomerprei in de kas gezaaid. Misschien een tip op zeer natte scherp/wit zand. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
tds Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 Pepers, paprika's, aubergine, basilicum & peterselie onder TL id kweektoren. Quote
HuubvG Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 @ Thea, ga ik doen met dat witte zand, komt veel ter sprake alhier! Quote
bio-fee Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 Een paar dágen voorweken Huub? Ik heb juist geleerd dat je voorweken maximaal 24 uur mag doen omdat de zaadjes anders verdrinken...? Quote
kroongj Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 Paprika, peper, basilicum, peterselie en rucola. Thunbergia, dahlia en petunia. Quote Groet, Geert-Jan
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.