Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bosaardbeitjes (voor het dakraam voorlopig), ananaskers klein, siererwten en buiten (in de geimproviseerde koude kas) nog wat sierplanten (geel duifkruid, paars duifkruid, rudbeckia triloba).

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Ik heb vandaag gezaaid : paniek... ik heb n.l. maar erg weinig ruimte maar wel even het volgende gezaaid op de Deno methode ohhhh maar goed er komt nog een MTDF-dag aan pfff . Van paprika met geen hitte tot pepers die heet zijn dus :

Cayenne rood(uit de vriezer) 5 stuks

Cayenne geel 6 stuks

Blokpaprika rood 5 stuks

Brazillian starfish 5 stuks

Rode puntpaprika 6 stuks

Gele puntpaprika 6 stuks

Oranje punt paprika 6 stuks

Jalapeno chicimeca 3 stuks

Jalapeno hybride Oranje 6 stuks

Alma paprika 6 stuks

mini puntpaprika rood 6 stuks

mini puntpaprika oranje 18 stuks

Peter peper 6 stuks

Habanero geel 5 stuks

Habanero oranje 6 stuks

Habanero chocolate 3 stuks

Caloro 3 stuks

Pepecchia 3 stuks

Serano 3 stuks

Kobold F1 4 stuks

Tomatenpaprika Szuszanna 6 stuks

Aji Umba red 6 stuks

totaal 123 stuks

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Hoi,

Maandag heb ik de sla plantjes verspeend, de selder en de zomerprei komen ook goed uit...enkele paprika's steken van vandaag de kop op, en de paarse aubergine is ook aan 't komen

Vandaag heb ik nog wat zomerprei bij gezaaid, 'k had er geen genoeg, 't was trouwens een probeersel 2 weken geleden, nu ook nog afrikaantjes en peterselie gezaaid

'k heb trouwens nog een "probeersel", vorig seizoen heb ik van enkele tomatenplanten de okselscheuten die een 20-tal cm waren, verplant in een potje....vandaag heb ik ze verse potgrond gegeven, die waren al aardig geworteld , maar of 't iets gaat worden is nog af te wachten

Geplaatst:
Alma paprika,Peter peper,Tomatenpaprika Szuszanna

Fijn! Als je van deze drie zaailingen er misschien eentje over houdt zou ik me er graag voor inschrijven...dank

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vanmiddag 4 Prunussen, opschot van mn oudere Pruim, uitgegraven en opgepot. Laat ik een seizoen in de pot voor het aandikken van de stammetjes, en dan daarna es proberen toch of ik ze zelf tot leuke soortjes kan om-enten.

DSCN540739321391185456.JPG

Geplaatst:

geloof je niet: een van de weggegooide kurkumawortels heeft een lange uitloper, dus uit de emmer gered en in een pot gezet, groeit als... ja wat eigenlijk?

Geplaatst: (aangepast)

Alle tuinbonen ³ X wit in een bak water gelegd.

De helft van de vroege klimerwten in een bak water gedaan.

Deze mogen na een paar dagen voorweken de volle grond in.

De tuinbonen gaan wel lukken de erwten waarschijnlijk ook.

Nog een helft erwten voor maart bewaard als het niet lukt, anders bewaren voor volgend jaar.

Edit: zomerprei in de kas gezaaid.

aangepast door Gast
Geplaatst:
Alle tuinbonen ³ X wit in een bak water gelegd.

De helft van de vroege klimerwten in een bak water gedaan.

Deze mogen na een paar dagen voorweken de volle grond in.

De tuinbonen gaan wel lukken de erwten waarschijnlijk ook.

Nog een helft erwten voor maart bewaard als het niet lukt, anders bewaren voor volgend jaar.

Edit: zomerprei in de kas gezaaid.

Misschien een tip op zeer natte scherp/wit zand.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...