Sunflower Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Hallo, Omdat ik helaas nog geen moestuin heb ben ik nog niet echt actief op dit forum (ik lees al wel heel veel voor de leuk )Maar nu heb ik toch een vraagje, wij wonen in een woonwijk en zojuist zag ik dat er twee kippen (mannetjes en/of vrouwtjes weet ik niet) op onze schutting zitten (minstens een uurtje, misschien langer maar was ik niet thuis). Het is al donker en het is hier flink aan het miezeren. Gaan zij zelf de weg terug naar hun huis vinden? Of hebben ze hulp nodig en kan ik ze helpen door ze vannacht ergens onderdak te bieden? Of juist met rust laten zodat ze misschien weer de weg terug naar huis vinden? Ik wil zelf al langer kippen, dus mochten ze echt in de problemen zitten dan vind ik het prima om ze een thuis te bieden, maarja, als ze gewoon 'even' de weg kwijt zijn dan wil ik ze uiteraard niet weghouden van hun echte thuis. Alvast hartelijk dank voor jullie hulp. Quote
jarno Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal geen ervaring met kippen heb, maar het lijkt me dat als die kippen niet van je buren zijn, ze eerder door een kat (of hond) gepakt zullen worden dat dat ze de weg terug gaan vinden... Quote
LeonieZ Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Is er niet een soort Amivedi voor kippen?? Ik zou er vanavond niets mee doen maar wel in de gaten houden de komende paar dagen denk ik. Quote In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.~Douglas Adams~
aalterse-willy Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Vangen en opeten???? Smakelijk. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bit Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Dierenopvang of ambulance bellen kan ja, maar dan niet om te laten uitrukken. Gewoon om raad vragen daar. Het komt vaker voor natuurlijk. Eigenlijk heb je geen kippen gevonden toch ? Zeg nou zelf. Je hebt kippen op je schutting zitten. Dat vind ik nogal een verschil. Ze zijn niet half dood oid. Ze zitten er gewoon. Van jou zijn ze niet en je hebt ze ook niet gevonden. Dus laten zitten en afwachten. Zitten ze er nog veel langer en gebeurt er niets, dan toch maar eens de buren verderop langs gaan. Quote
Sunflower Geplaatst: 2 januari 2014 Auteur Geplaatst: 2 januari 2014 Hartelijk dank voor jullie reacties, Het was inderdaad ook niet mijn bedoeling ze te houden, maar ik kon me niet voorstellen dat het voor die arme beestjes goed was een nacht buiten in de wind en miezer te zitten Maar gelukkig was dat geen probleem, we hebben onze kat een avondje binnen gehouden (is 's nachts zoiezo nooit buiten) en vanochtend om 4 uur werden we wakker van vrolijk gekukeleku Tegen de tijd dat het echt licht was zijn ze weer vertrokken, hoor nu hier in de omgeving nog wel regelmatig gekukeleku, dus de weg naar huis hebben ze niet gevonden maar dat zal vandaag vast wel goedkomen Bedankt voor jullie hulp! Quote
Bubbels Geplaatst: 2 januari 2014 Geplaatst: 2 januari 2014 Kippen zijn, mits gezond, heel goed bestand tegen kou. En ze slapen graag in bomen of op schuttingen. Waarschijnlijk een semi-wild koppeltje. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Nynkef Geplaatst: 2 januari 2014 Geplaatst: 2 januari 2014 Mijn kippetjes zijn weleens opgejaagd door een kat en gingen toen ook bij de buren op hun schutting zitten. Heb je de haan nog nooit eerder horen kraaien iets verder weg ? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.