Jorg Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 In dit topic vindt je een lijst met groenten,fruit en kruiden die je in de maand juni kunt zaaien en/of planten. Zaaien in juniWinterbloemkoolSpitskoolSpruitjesKoolraap (direct buiten zaaien)Andere (late) koolsoortenSla (buiten voor zaaien, eventueel verspenen en verpotten)RadicchioWortel: buiten, direct in de grond (let op: niet voorzaaien)Erwten (laat): buiten, direct in de grond of voorzaaien in potjes/modulesRadijs: buiten, direct in de grond (let op: niet voorzaaien)Venkel (zaaien in potjes om later uit te planten of direct in volle grond)Mais (zaaien in potjes om later uit te planten of direct in volle grond)BroccoliSnijbiet: buiten, direct in de grond of voorzaaien in potjes/modulesBieten: buiten, direct in de grond of voorzaaien in potjes/modules (let op: niet verspenen)CourgetteBonen (snijbonen, sperziebonen)WitlofAndijviKoolrabiSpinazie (buiten, direct in de grond of in modules/potjes (let op: niet verspenen)Radijs (direct buiten)Lente- en stengeluiPompoen (vrij laat om nu te zaaien)Komkommer (vrij laat om nu te zaaien)BasilicumBroccoliRucolaWitlof Planten in juniAardappels (voor oogst eind van het jaar)Bonen (voorgezaaid)AardbeienTomaten CourgetteKomkommer Pompoen Paprika / peper Mais (knol)selderijAlle andere (minder warmteminnende planten) voorgezaaide groenten zoals sla, prei, kolenErvaringen met vroeg of laat zaaien?Zaai je vroeger, of juist later? Vul dan vooral dit overzicht aan door te reageren. Meld jouw ervaring met vroeg/laat zaaien, je werkwijze en eventueel raskeuze. Er zijn bijvoorbeeld heel veel mensen die in januari starten met het zaaien van tomaten. Hoe is dat gegaan? Doe je dat komend jaar weer op dezelfde tijd en met dezelfde werkwijze? Kortom help andere leden het seizoen te vervroegen of te verlaten door jou zaai of plant ervaring te delen. Jaarkalender (nog niet allemaal beschikbaar)Wat zaaien / planten in januariWat zaaien / planten in februariWat zaaien / planten in maartWat zaaien / planten in aprilWat zaaien / planten in meiWat zaaien / planten in juniWat zaaien / planten in juliWat zaaien / planten in augustusWat zaaien / planten in septemberWat zaaien / planten in oktoberWat zaaien / planten in novemberWat zaaien / planten in december Wil je weten wat andere leden nu hebben gezaaid? Kijk dan hier: https://www.moestuinforum.nl/wat-heb-je-net-gezaaid-geplant-seizoen-2014-t11947.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 In juni zaai ik meestal radicchio, wat natuurlijk onder de sla valt. Zo heb ik heerlijke kroppen in het najaar als ze pas echt goed gaan groeien. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Bedankt voor het melden van de raddichio....ik was ze anders echt vergeten! Nu gezaaid! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Ik heb radicchio toegevoegd aan het lijstje. Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dvdmeer Posted June 9, 2014 Share Posted June 9, 2014 In dit topic vindt je een lijst met groenten,fruit en kruiden die je in de maand mei kunt zaaien en/of planten. Tekstje boven overzicht bevat nog de maand mei (ipv juni) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Het is nu ook weer tijd om de winterandijvie te zaaien. Mijn oude buurvrouw zei dat deze rond 21 juni gezaaid dient te worden, ivm doorschieten niet eerder En het is vandaag en morgen ook nog eens bladdag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted June 23, 2014 Share Posted June 23, 2014 broccoli staat er dubbel in Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnneB Posted June 27, 2014 Share Posted June 27, 2014 broccoli staat er dubbel in Radijs ook! Quote Home is where the harvest is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts