Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Supermarkt ui herplanten?


dennislp

Aanbevolen berichten

Is dat een vroeg plantje van een gewone ui? Want ik vind het zo op een lente-ui lijken.

Mijn vertaling:

 

"Haal de ui uit de pot als de onderkant van de ui nieuwe bladeren heeft ontwikkeld.

 

Haal de oude uischil er vanaf.

 

Snijd de planten in stukken (2en?) terwijl je de wortels laat zitten. Je kan meer dan 1 plant krijgen van 1 ui bodem.

 

Herplant in een voorbereid zaaibed.

 

Snijd de bladeren tot 1/3 terug om de ui te laten groeien. Dit lijkt extreem maar de ui zal opnieuw uitgroeien.

 

Herhaal dit proces. Oogst als de ui groen is of als een volledig oogstbaar (groot) exemplaar."

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat een vroeg plantje van een gewone ui? Want ik vind het zo op een lente-ui lijken.

Mijn vertaling: ...

Volgens mij is dit de vierde en laatste stap van een heel verhaal. Als je het hele verhaal leest vind ik het best duidelijk. Zie de fotootjes (links) bovenin beeld. Ik ga het zeker eens proberen. Ik hou wel van experimenteren, maar mijn to-do-list is nu al jaren lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

interesant, ga ik ook eens proberen.

 

Zoiets heb ik ook met een annanas gebprobeerd.

Maar dan met het bovenste gedeelte.

Mijn pogingen zijn allen mislukt.

Maar het zou kunnen, lees ik telkens.

 

 

Nu dit maar eens uittesten

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Ik heb dit met een stuk of tien uibodems geprobeerd, daarvan zijn er drie aangeslagen. Volgens de instructies moet je er een flink stuk ui aan laten zitten, dat doe ik dan weer niet, ik snij gewoon de bodem van de ui af zoals ik dat normaal gesproken zou doen om weg te gooien en zet dat dan in de grond. Afijn een paar hebben dus inderdaad wortel geschoten en loof gemaakt. Dat loof gooi ik dan door de sla enzo. Gaat prima zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Ik zet elk jaar een lading bosui kontjes op water,die dan gaan wortelen,en dan zet ik ze in de tuin. Ik heb pasgeleden de laatste er uit gehaald. Het loof wordt steeds dikker. Je gebruikt het dus om het loof af te snijden.Ik heb zo ook al gewone uien er in gezet,maar die gaven bij mij geen nieuwe uien.Ik koop ook altijd die 3 kleuren sla bij de Lidl,en zet die in mn tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...