Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Goedemorgen leden van het Moestuinforum

bea

Recommended Posts

Graag stel ik me aan jullie voor. Ik ben Bea en tuinier al mijn hele leven. Vaak op volkstuinen en dat was niet altijd makkelijk. In plaats van zwart en vlak wil ik graag heel veel groen. Sinds verleden jaar heb ik een duinlandje met heel wat uitdagingen, die ik nooit eerder tegen ben gekomen zoals slimme konijnen, vogels en andere beesten. In het begin groeide er haast niks, nu begint het wat te worden. Het landje is 600 m2, daarvan heb ik laatst zo´n 150 m2 omheind om er serieus te kunnen telen.

Verder organiseer ik samen met mijn dochter Lisa hele leuke evenementen, de naam is Gaaf Groen, zie www.gaafgroen.nl

Gaafgroen is breed opgezet, maar tuinieren is voor mij het hoofdthema en wij hebben dan ook superleuke deelnemers op het gebied van tuinieren. Verleden jaar hadden wij twee evenementen en nu zijn we lekker aan het groeien.

Ik heb net al meer dan een uur berichten van het forum gelezen. Te gek allemaal! Ik doe mijn best om dit jaar heel veel over mijn ervaringen op het duinlandje te schrijven en heb er ook al een website voor aangemaakt. Ik zal de berichten ook op het forum plaatsen, dan kunnen jullie meegenieten van het stoeien met de wilde natuur in Egmond aan Zee.

Verder doe ik mijn best om eindelijk Wilde Oogst uit te geven, een boek met columns uit het Noordhollands Dagblad over eetbare wilde planten. Heel wat plannen dus voor 2014. Ik wens jullie ook nog het allerbeste voor 2014 en dat jullie wensen werkelijkheid mogen worden!

Gaafgroene groetjes van Bea

• 2 weeks later...

hallo Bea, welkom!

Superidee, dat Gaaf Groen!

En dat duintuingebeuren klinkt reuze!

Veel plezier op het forum en in je tuin, en als je wilt kun je hier ook nog een blog(je) aanmaken onder het kopje seizoen in de huiskamer.....

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.