Geplaatst: 12 januari 201412 j Bericht op Nu.nl: Man breekt record met 1.355 tomaten uit één zaadjeEen gepensioneerde man uit Coventry, Engeland, heeft het wereldrecord in handen voor het oogsten van zoveel mogelijk tomaten uit slechts één zaadje.Foto: ANP De 68-jarige Surjit Kainth plantte begin april vorig jaar een klein zaadje en was verbijsterd toen zijn tomatenplant een schijnbaar oneindige voorraad tomaten begon te leveren. Uiteindelijk plukte hij een totaal van 1.355 tomaten van de plant. Het geheim voor een vruchtbare tomatenplant is heel veel goede zorg en naast de plant bidden, zo vertelt Kainth. De man ontving zaterdag een officiële bevestiging van Guinness World Record dat hij het record voor 'de meeste tomaten geteeld uit één enkele tros' heeft gebroken. Het vorige record was in handen van Graham Tranter, die 488 tomaten teelde in 2009. Aan SWNS vertelt Kainth: "Ik ben zo blij met het record, het was een opluchting om het certificaat te ontvangen. Ik heb nerveus zitten wachten." "Ik plantte het zaadje eind april, mijn dochter haalde het uit een tuincentrum voor me, het was geen speciaal zaad en ik denk dat het niet duur is geweest."
Geplaatst: 12 januari 201412 j wow geweldig! Ik vraag mij alleen af hoe hij heeft kunnen bewijzen dat dat echt zo was.. Bewijs is toch wel nodig voor het Record-book lijkt mij, en de tomaten zullen nooit allemaal tegelijkertijd aan de plant hebben gezeten dus een foto werkt dan niet.
Geplaatst: 12 januari 201412 j Ha, ha.... dan gaat iedereen aan de gang met de "world smallest", want die levert heel veel minibesjes. (Leuk, maar ik vond ze naar niks smaken en het plukken kost wel heel veel werk) Dan is zijn aantal van 1355 niet eens uitzonderlijk. Ook kreeg ik zaden van een soort, oorspronkelijk uit Spanje, die heel veel wat grotere tomaten zou moeten geven. Ook hier is sprake van minstens vele honderden minstens per plant, als je ze aan schutting van 3m+ hoog kunt aanbinden. Zie deze topic en dan de 6e posting: https://www.moestuinforum.nl/topic/9323-tomatenplant-te-veel-trosjes/ Een wedstrijd kan wel, maar dan moet iedereen hetzelfde ras telen. De kunst gaat dan zijn om in een verwarmde serre en met extra licht de plant heel erg lang in leven te houden. Er zijn waarschijnlijk niet veel mensen op het forum met die luxe omstandigheden om te kweken...... In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 12 januari 201412 j @ Piroska. Met elke wedstrijd op dit forum is bedrog niet zo moeilijk. Wat is "winnen" waard, mocht je dat al persee willen, als iemand het door te foetelen doet? Trouwens...uiteindelijk is die "eer" ook heel relatief en zijn we allemaal anoniem en kennen we elkaar meestal alleen met een schuilnaam.... Kortom: Ik zou er niet zo mee zitten als een bedrieger zogenaamd wint. Als het hem/haar gelukkig maakt, is hier de kans op echte namaak-roem. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 12 januari 201412 j Een wedstrijd kan wel, maar dan moet iedereen hetzelfde ras telen. De kunst gaat dan zijn om in een verwarmde serre en met extra licht de plant heel erg lang in leven te houden. Er zijn waarschijnlijk niet veel mensen op het forum met die luxe omstandigheden om te kweken...... Mwaa. ..... hoeft niet he ? Je kan het een onderdeel laten zijn van een wedstrijd, dat iedereen zijn eigen keuze maakt welk ras ie ergens van neemt. Had ook van de prei kunnen zijn , van een tomaat .... whatever. De zwaarste tomaat: foto van de zwaarste tomaat. Klaar. De meeste tomaten lijkt mij moeilijk, krijg je tientallen foto's van steeds weer handenvolle tomaten het oogstseizoen lang. Ma goed. Sowieso een beetje raar misschien om nu al over een wedstrijd van 2015 te beginnen, terwijl de wedstrijd van 2014 nog moet beginnen.
Geplaatst: 12 januari 201412 j @ Weknow Ik had het over het Record-book,. niet over een forumwedstriijd.
Geplaatst: 12 januari 201412 j Auteur De topictitel geeft misschien een andere indruk. Heb niet voor niets een smiley in de titel gezet. Was niet serieus bedoeld.
Geplaatst: 12 januari 201412 j Ook dát valt niet een ieder op ( he Bit?!) Maar wél n leuk ideetje hoor!
Geplaatst: 12 januari 201412 j erm ja, maar mijn 1e post is toch duidelijk lijkt mij? edit. en ik vraag mij dus nog steeds af (zie mijn eerste post) hoe hij dit heeft kunnen bewijzen...
Geplaatst: 13 januari 201412 j Auteur erm ja, maar mijn 1e post is toch duidelijk lijkt mij? edit. en ik vraag mij dus nog steeds af (zie mijn eerste post) hoe hij dit heeft kunnen bewijzen... Dat vraag ik mij ook af en aan wie/wat heeft hij zijn gebeden gericht?
Geplaatst: 13 januari 201412 j Kijk eens naar het orginele bericht : een kijk naar de foto (niet alle tomaten zijn dan ook rijp en de teler geeft ook aan dat het er eigenlijk nog 300 meer zouden kunnen zijn) : http://swns.com/news/gardener-68-sets-world-record-harvesting-1355-tomatoes-seed-42779/ Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 3 mei 201411 j Vroegste oogst / langste vrucht of misschien aardbeispinazie. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.