Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Zelf Enten van Fruit

bart646

Recommended Posts

Hallo,

IK ent op dit moment zelf verschillende fruit bomen. heb ze op dit moment ent koel in de kelder staan en ze gaan in maart naar buiten.

iemand nog tips?

wat ik nu op stam gezet heb is.

Onderstam Pyrus zaailing; 3x giezerwilderman, 2 x kweepeer rheas mamoet 2x vranja, 3 x saint remy.

Onderstam Malus zaailing; 5x bramly, 2x lunterse pipling, 3x api nior, 3x discovery,3x james grieve 4 groningerkroon.

Onderstam Sorbus zaailing; 5x bramly,3x discovery 3x james grieve enz

onderstam Crataegus 15x Mispel.

gedaan met een italiaanse tang + omega mes daarna verbonden met medifilm en de snij vlakken met balsum gedaan.

Leuk zeg, interessante rassen heb je ook! Vooral lunterse pippeling en api noir zie je niet zo vaak. Ik heb zelf ook een l.pippeling en ben er erg tevreden over: zeer vruchtbaar en weinig ziektegevoelig, wel steile groeiwijze!

Die Bramley op zaailingonderstam wordt trouwens ontzettend groot naar dat wist je al neem ik aan

Het advies om hard groeiende bomen zoals bramly of Boskoop op m9 te zetten is negatief die vallen om bij een beetje storm hier op de zand en veen gronden! Daarom ga ik nu sorbus proberen want die wortelt hier fijn vertakt. Boven dien heb ik 25 zaailingen gerooid in de singel

• 2 weeks later...
  • 2 years later...

Zeer volledige perenbijbel, Willem, van een autoriteit op dat gebied. Bedankt voor die link! Meteen even de info over perenvuur geraadpleegd...en dan merk je...net wat duidelijker en completer dan allerlei andere bronnen. Toppie

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.