Stan Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 ik heb wel een bos van die boshyacinten voor je zo'n stuk of 5 . Die wil ik wel uit de tuin. Dus zijn nu van jou. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
weknow Geplaatst: 1 maart 2014 Auteur Geplaatst: 1 maart 2014 Bedankt alvast Stan!! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Kim Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Hoi weknow! Kijk jij ook even bij mij of ik je met iets kan verblijden in ruil voor de little gem en een knoflookbieslookzaailing? Ik heb niet zo heel snel iets van wat op je zoeklijst staat, maar misschien zit er toch iets tussen wat je leuk vindt? Als alles goed gaat (ergo als de post heel liefelijk mijn pakketje komt afleveren), komt er wel nog wat bij, oa zaadjes van thaise basicilum, de dark opal basilicum, kleine pimpernel,... maar dat komt dus nog te verschijnen. Quote
weknow Geplaatst: 2 maart 2014 Auteur Geplaatst: 2 maart 2014 Geen zorgen, Kim! Als ik naar mijn zadendoos kijk, dan vrees ik niet dat mijn tuin leeg blijft. En als ik genoeg heb of teveel, is weggooien of laten verpieteren ook niet de bedoeling. Zal nog wel eens kijken op je lijstje. Maar wat kunnen uitdelen is soms ook leuk. Dan voel ik me een soort Sinterklaas. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Kim Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Hehe, pas maar op, straks krijg je dan wel een schoentje met een wortel en een suikerklontje! Quote
SuusP Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Weknow, zou ik een beetje compost(beestjes) van je mogen? Ruilen met mijn hoop zou ik niet aanbevelen (die wil nog niet echt vlotten). Alvast dank! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
weknow Geplaatst: 7 maart 2014 Auteur Geplaatst: 7 maart 2014 Zeker Suus. Zal er voor jou speciaal wat extra vette compostwormen bijdoen. Tip: Zet het op je verlanglijstje. Dan krijg je misschien wel 10 zakjes van her en der. Je mag voor mij best een zakje meenemen van je compostbak. Kunnen we samen een studie doen van de inhoud. Waarschijnlijk kan ik je dan geruststellen en zeggen dat je wat geduld moet hebben. Of misschien zie ik dat ze te droog of te nat is en weet je dat ook weer. We kunnen er zelfs ook een hele workshop van maken...compostkijken....wat is daaraan te zien en wat kunnen we ervan leren? Is best wel leuk! Als ik mijn composthopen omzet, dan zie ik nog fragmenten terug van wat ik de voorgaande maanden gegeten heb en geteeld in de tuin. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
SuusP Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Mijn composthoop is echt eh... meer een rottingshoop / mummificeringshoop Van een schijnbaar onverteerde maar keiharde koolrabi onderop, tot 30x30 cm mooie zwarte compost middenin, waarin dan weer alle beesjes van de hele hoop lijken te verschuilen (vooral heul veul pissebedden, van die grote grijze jongens). Ben ook een erg luie wannabe composteerder die alle zooi van organische komaf zomaar op de hoop mikt. Niks geen laagjes opbouw ofzo. Ik schaam me een beetje voor mijn hoop eigenlijk Maar ik zal eens een schepje meenemen als ik naar Zelhem ga, ik ben benieuwd wat je ervan kunt maken Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
weknow Geplaatst: 7 maart 2014 Auteur Geplaatst: 7 maart 2014 Ik hoor het al. Prima hoop, maar wat te droog en ongelijk verdeeld. Suus. Er gewoon alles opgooien is net zo prima als zorgvuldig mengen en alles kleinmaken. Duurt het alleen een jaar in plaats van een half jaar voordat het is omgezet. Maar compost wordt het uiteindelijk toch! Die vele pissebedden komen vooral waar het wat droger is. Maar die mogen er best inzitten. Pak je spitvork, rammel eens lekker door die bak ermee. Pak een gieter en gooi er eens een halve of hele gieter water overheen. Je zult zien: die compost gaat als een tierelier. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
SuusP Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Zal eens flink gaan begieten en porren in mijn hoop. Dank voor je diagnostische kunsten Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
angela († maart 2025) Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 Weknow jij had vorig jaar zaad van gele zonnehoed van mij gehad, is dat toen nog iets geworden?Anders kan ik proberen een plantje eruit te halen als je wil? Quote
weknow Geplaatst: 10 april 2014 Auteur Geplaatst: 10 april 2014 Nog een verzoekje op de valreep. Misschien wat laat.... Maar mocht iemand nog wat schaduwkruid ( Pachysandra terminalis ) op overschot hebben...misschien net een stuk aan het opruimen..?.... dan houd ik me graag aanbevolen voor enkele of veel stukjes/wortelstokken. Volgende week komt er nog een update met diverse tomaten en paprika/peper zaailingen en wellicht nog wat jonge plantjes, die ik over heb. Als je daarvoor belangstelling hebt, kijk dan rond 17/4 nog eens in dit topic! @ Angela.Je gele zonnehoed-zaadjes groeien nu goed. Het duurde vrij lang voor ze begonnen te kiemen....ik twijfelde zelfs of ze het nog gingen doen...maar ineens stonden ze massaal boven de grond. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
spike Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 als je nog een rode bessen struik stek hebt wil ik wel hebben ik heb sneeuwklokjes of en helle borus kleur wit Quote
spike Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 de plant op de foto van erny bocking? heb ik in verschillende kleuren grote dikke wortels moeilijk weg te krijgen. ik hoor het wel als je wil hebben Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Wino, ik zie dat je zonnehoedjes hebt..kan je er een paar missen misschien? Je gele zonnehoed-zaadjes groeien nu goed. Het duurde vrij lang voor ze begonnen te kiemen....ik twijfelde zelfs of ze het nog gingen doen...maar ineens stonden ze massaal boven de grond. Groet,Jet Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
eelzuhtjuh Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Paprika's die over zijn mogen altijd bij mij hoor ik ben er dol op.Geloof alleen niet dat ik iets voor jou heb Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
weknow Geplaatst: 10 april 2014 Auteur Geplaatst: 10 april 2014 @ Spike. De rode bessen-stekken zitten gebundeld, een stuk of 6, in een grote pot ingegraven. Ze hebben allemaal blad, maar ik weet niet of er al echt wortels aanzitten..... Zal volgende week eens voorzichtig kijken hoe het ermee staat. Maar als ze nog geen echte wortels hebben, hou je die nog even te goed. Omdat ik al van 3 mensen Bocking en/of andere smeerwortel krijg, ben ik daarin al ruim voorzien. Maar als je sneeuwklokjes over hebt en zeker ook voor nog een extra Helloborus, dan hou ik me altijd aanbevolen. Dank je wel alvast! @ Eelzeltjuh. De Minibel Red's heb ik heel veel en zijn verpot. Verder heb ik nog 2 of 3 andere dwerg/pot variëteiten en maar een paar grotere planten. Volgende week kan ik het je precies zeggen. (Geen zorgen over wat teruggeven! Ik heb van jou al van alles gehad op vorige MTFD's!) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
eelzuhtjuh Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 toppieHeb je trouwens ook boodschap aan uitgebloeide gewone hyacinten bollen? Daar heb ik er nog wel wat van Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
Erny Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Mijn aanbod van smeerwortel eventueel Bocking valt dus tegen vanwege tegenwerkende omstandigheden, dus goed om te horen dat je ook van andere kanten voorzien wordt. Heb wel een klein stekje voor je kunnen bemachtigen. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Weknow is zag op de eerste pagina dat het golden sweet zaad er nog niet bij staat? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.