SusanneFriesland Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Hallo allemaal Ik ben Susanne, 30 jaar en samen met mijn man en enkele huisdieren woonachtig in zuidwest Friesland.We wonen buitenaf en hebben heerlijk de ruimte om huis.Momenteel hebben we op ons erf een stuk grond van ca 400m2 braak liggen. Hier willen we dit jaar een mooi ruim terras op aanleggen, maar ik wil het resterende deel gaan gebruiken om een moestuin te gaan starten. Omdat we vlak aan zee wonen op kleigrond weet ik niet wat allemaal wel of niet kan, dus ik zal geregeld met vragen komen bij jullie De vorige bewoners hadden hier o.a. druiven, aardbeien een bessenstruik en enkele fruitbomen geplant. We hebben nu alleen de fruitbomen hiervan nog staan; volgens mij 2 of 3 appelbomen, een pruimenboom en er schijnt een perenboom tussen te staan.Je zal het al wel door hebben, tuinieren is een compleet nieuwe hobby voor mij Ik krijg een cactus nog uitgedroogd en een nepplant legt het nog af bij mij. Toch heb ik mijn zinnen gezet op een moestuin en dit gaat lukken ook De appelbomen zijn al een jaar of 10 niet gesnoeid (ik heb ze gewoon laten gaan en de appels voor de konijnen gebruikt en als snack voor de vogels laten hangen/liggen), dus ik ga eerst op dit forum zoeken of dit alsnog kan, of dat ze toch al te oud zijn nu. Daarna is mijn uiteindelijke doel om wat fruit en groente te gaan kweken, aardappelen en wat kruiden zodat we het hele jaar van eigen grond kunnen eten. Liefst tzt ook nog een paar kippen erbij voor de eitjes en mn absolute wens is 2 varkens als afvalverwerkers Ik zal binnenkort met foto's komen. Nu is het nog niet zo bijzonder, maar als de moestuin vorm gaat krijgen zal ik dit uiteraard delen. Groeten Susanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Welkom en we zijn gek op foto's. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Welkom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Old Rose Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 welkom en heel veel plezier met je nieuwe moestuin, je zult zien. aldoende leer je veel en bij vragen is hier een groot forum Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aggi3 Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Welkom, veel plezier op het leukste forum Quote Een tuin moet het poetische en het mysterieuze combineren met een gevoel van sereniteit en vreugde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuusP Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Welkom (ongeveer) naamgenootje! Enne, die appelboom kun je snoeien hoor. Heb deze winter ook een 10 jaar niet gesnoeide boom te grazen genomen. Wel met beleid natuurlijk Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Welkom ! Je kunt álle vragen stellen in desbetreffende topics. Véél vragen zijn ooit al eens gesteld, sluit je daar gewoon bij aan. We helpen graag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Welkom. Veel plezier hier op het forum en thuis met je tuinplannen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Connie Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Welkom op het forum susanne Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Hallo Susanne, welkom! Een moestuin moet mogelijk zijn, zelfs voor iemand die absoluut geen groene vingers lijkt te hebben. Als je je gewassen daarop kiest begin je in elk geval met succes en de rest komt echt wel. Gewoon het niet allemaal meteen goed willen doen helpt al heel wat volgens mij.geniet lekker van je tuin en veel plezier op het forum! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts