Geplaatst: 27 januari 201411 j Hoi allemaal, Ik ben christel en samen met mijn man, dochter 11 maanden en moeder woonen wij samen in 1 huis.Voorig jaar na de geboorte van onze dochter ben ik begonen aan een moestuin. Dat wil zeggen ik heb 2 baken gebout en die in de achter tuin gezet. Ik heb in dat jaar een hoop geleerd. De tomaaten had ik veel te laat gezaaid. Ze waaren wel groot en groen , maar ze zijn nooit rood geworden wortels had ik in een pot gezaaid maar veel te veel zaaidjes er in gedaan. Ik had op ten duur allemaal kleine minie wortels. Maar de konijnen vonden ze erg lekker. Perziebonne, bietjes en sla deden het wel heel goed. Gewoon veel lekkerder dan uit de winkel. Ik ga er nog een paar bakken bij maken. En dit jaar wel optijd zaden. . Ik vind het leuk dat er speciaal een form is voor moestuinen. Ik hoop zo meer te leren over moestuinen. Voor mijn verjaardag ook nog het boek zelf geoogst van marian flint gekregen. Ben er erg blij mee want daar staat ook een hoop informatie in. Als je nog tips voor me heb laat het me dan weten. En foto's volgen nog. Groetjes christel.
Geplaatst: 27 januari 201411 j welkom en veel lees plezier op het forum een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Geplaatst: 27 januari 201411 j Welkom, veel plezier op het forum en in je eigen moestuin. Je zit hier goed, kijk maar eens rond en gebruik bijvoorbeeld de zoekfunctie voor als je iets weten wilt. Vragen kan altijd maar vraag het dan, dan geven wij wel antwoord. Ik zou zo niet weten wat voor tips je kunt gebruiken, behalve dat je er wel op tijd bij moet zijn met zaaien ditmaal... Succes en goede oogst!
Geplaatst: 27 januari 201411 j Welkom christel, veel plezier hier op het forum.Aldoende leert men , en zeg nou zelf...we zijn nooit te oud om te leren toch Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 27 januari 201411 j Auteur Goeie tip optijd zaaien Ik ben dol op leren dus dat komt wel goed. Bedankt voel me helemaal welkom door deze leuke berichtjes.
Geplaatst: 27 januari 201411 j welkom en we zijn gek op foto's. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 28 januari 201411 j welkom en veel plezier met zaaien ed ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Geplaatst: 3 februari 201411 j Hallo Christel, welkom! Toch leuk hè, dat je ondanks je beginnersfoutjes al meteen merkt dat het zoveel lekkerder is als het zonder forceren in je eigen achtertuintje heeft kunnen groeien!Heel veel plezier op het forum en in je moestuinbakken, en dat je kleine meid er maar heerlijk van mag meesnoepen! Marijke. Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.