Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op internet; ik had hier in de buurt nog geen goed adres gevonden (maar; geen auto, dus mijn actieradius is dan ook behoorlijk beperkt )Ik stuur je wel even een PB met de details.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

In de dikke mulchlaag met kastanjespul liggen heel wat ontkiemende tamme kastanjes. Mocht iemand daar interesse in hebben, dan kan ik er wat oppotten. Gaat uiteraard wel een flinke poos duren voor je zelf tamme kastanjes kunt rapen.

Edit: mocht iemand plantjes of zaadjes kunnen missen van duizendblad, dan hou ik me aanbevolen. Ik heb ze waarschijnlijk iets al te fanatiek gewied en ze zijn toch best handig in de tuin.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Hoi Suus,

Zou ik van jou 2 zaailingen van aubergine pukkie mogen en een zaailing van pompoen Uchi Kuri? Als je wilt kan ik voor jou ook nog wat voorzaaien.

Geplaatst:

Ja hoor Monika, geen probleem. Als jij voor mij de Golden Berry zou willen voorzaaien zou ik je zeer erkentelijk zijn. Ik hoef er in dat geval ook maar eentje. De rest neem ik wel als zaadjes mee, scheelt ook weer ruimte

Geplaatst:

@Weknow: het gaat inderdaad om de Mexican Sour Gherkins (Melothria scabra

Weet je dat het een vaste plant is?

Krijg mooie knollen net zo als dalia's.

Deze lopen weer uit in het voorjaar,wel overwinteren binnen.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Oh he dat wist ik niet! Dank voor de tip Een knol laten overwinteren, levert dat het jaar erop ook sneller vruchten op of een grotere plant?

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Is er iemand die wat pastinaakzaad kan missen met de MTFD? Een heel zakje is voor mijzelf nogal veel en het schijnt niet zolang houdbaar te zijn, maar ik zou er graag wat in de tuin zaaien dit jaar (lekker in de erwtensoep o.a.). Mocht iemand al iets besteld hebben en nog wat over hebben, dan hoor ik het graag Ruilen kan, noem maar wat je wilt hebben!

Geplaatst:

Ander ideetje: heb zelf pastinaakzaadjes Guernsey (halflange) gehaald bij de Boerenbond vandaag. Wie wil er meedelen? Het is 5 gram, dus meer dan genoeg om samen van te telen lijkt me. THT datum op het pakje is 2018, maar voor pastinaak geldt dat de zaden vlug te oud zijn (dus eigenlijk maar 1, hooguit 2 jaar meegaan). Ik hoef er niks voor, maar als je ook wat leuke zaadjes te ruil hebt dan zeg ik geen nee

Geplaatst:

Na Weknows idee ben ik geïnspireerd: wie heeft voor mij een beetje (halve liter of minder maar) compost met beestjes? Mijn hoop kan wel een boost gebruiken namelijk. Hij staat al een jaar, maar het lijkt voor geen meter op te schieten en veel wormen tref ik er nog niet in aan.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Nu mijn schutting af is, wilde ik er graag een braam tegenaan zetten. Helaas bij Lidl achter het net gevist. Wie o wie kan er nog een bramenstek missen? Ik zoek een variant die het goed doet in de schaduw tot halfschaduw. Doornloos is geen vereiste. Iets anders eetbaars voor de schutting is ook welkom!

Geplaatst:

Suus, ik heb van Gemma 3 bramenstekken gekregen..ze hebben nog geen wortels( onder de pot ui) maar maken wel blad. Als ze het alle drie doen en niemand heeft zich nog gemeld met een braam dan krijg jij er een...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat zou heel fijn zijn! Misschien heb ik ook nog wat Persicaria voor jou trouwens, ik heb van die enorme pollen in de tuin staan. Daar kan vast wel een stukje wortelstok vanaf. Interesse? Wordt wel maar een klein plantje ivm beperkte transportruimte naar de MTFD

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...