jasmin Geplaatst: 18 oktober 2014 Geplaatst: 18 oktober 2014 Het gaat nog leuker worden, Mijn buuf kwam net langs met een handje pronkbonen, als troost voor mijn verloren groene bonen (heel ander type eigenlijk). Eerst zei ik dat ik geen pronkbonen behoefde, ze keek beteuterd, en ík keek eens beter naar haar handje bonen: allemaal tekening die ik zelf niet heb.... zo leuk.... helemaal zwarte dikke pronkbonen, witte met streep-spikkels, diepblauw met geaderd zwart, zachtblauw, bruine tekeningen. Geweldig leuk. Die gaan volgend jaar ook allemaal naast elkaar gezaaid worden. Multi-culti-bonenpot. Voor rare snijbonen moet je in de toekomst bij mij zijn..... ha, ha... (jong zijn het snijbonen, he) Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Erny Geplaatst: 26 november 2014 Geplaatst: 26 november 2014 Vandaag maar wat Snijbietzaad in zakjes zitten stoppen, kan toch nix anders doen als bankzitten nu... Heb nu 25 zakjes van +2 gram. Is dat genoeg voor de liefhebbers of moet ik nog een vulsessie doen?Er is nog meer zaad beschikbaar... Quote
geedee Geplaatst: 29 november 2014 Geplaatst: 29 november 2014 Lijkt mij wel genoeg....had je mn adres nog?? misschien ook nog hier: forumproject-zaadjes-delen-overzichtslijst-t15498.html erbij vermelden? Wanneer er nog andere deelnemers hun zaden gaan versturen, doe even een pbtje voor mijn adres. Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 januari 2015 Geplaatst: 24 januari 2015 Hoe gaat het met dit project.. gaan weer al zaadjes versturen aan Ge. En hoe gaat het dan verder? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
SuusP Geplaatst: 25 januari 2015 Geplaatst: 25 januari 2015 Hallo! Ik kom ook weer eens een kijkje nemen GeeDee, hoe nu verder? Ik heb voor deze winter geen extra bijdragen meer, mag ik een verlanglijstje insturen of?? Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
appelvrouw Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 En hoe wil je dat ik de boerenkool instuur? In zakjes? Zouden we hier een gok kunnen wagen hoeveel zakjes.20 bijvoorbeeld? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 De "zadenbank" mocht tot op heden slechts 4 donaties ontvangen te weten: op de MTFD 20 zakjes palmkool van Suuspop de MTFD Savooiekool van Joriekeen ook op de MTFD 3 zakjes snijbiet rood en 3 zakjes kousenband bonen van ?? (er staat geen naam bij) Blokpaprika (Schwanz ) van Frans die hij mij per post heeft doen toekomen Alle andere zaden genoemd in topic forumproject-zaadjes-delen-overzichtslijst-t15498-10.html heb ik tot op heden niet ontvangen en het wordt dan ook moeilijk bestellen voor jullie. De afspraken zijn al eerder in dit topic mooi door Erny samengevat maar ik wil best nog ff in de herhaling:De afspraak is inderdaad dat jullie alles in handzame zakjes verdelen zodat ik "de bestelling" makkelijk klaar kan maken. De aan jezelf gefrankeerde en geadresseerde envelop stuur je met je donatie mee. Eind febr/begin maart doe je dan je bestelling adhv de lijst die in topic forumproject-zaadjes-delen-overzichtslijst-t15498-10.html bijgehouden wordt door suusp (als die zaden ook allemaal naar mij verzonden worden dan). Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 Dank je wel voor het herhalen Gé..dat kan je zo mooi Ik ga de boerenkool dus in handzame zakjes doen..en aan jou versturen. Wil je je adres aan mij pbjen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 20 zakjes palmkool Savooiekool van Jorieke3 zakjes snijbiet rood en 3 zakjes kousenband bonen van ?? (er staat geen naam bij) Blokpaprika (Schwanz ) van Frans Eind febr/begin maart doe je dan je bestelling adhv de lijst die in topic forumproject-zaadjes-delen-overzichtslijst-t15498-10.html +20 x boerenkool van Appelvrouw10 x groene venkel voor venkelzaad van Appelvrouw 3 zakjes kousenband en snijbiet lijkt me nauwelijks toereikend voor de hele groep? Het was toch de bedoeling om een grotere hoeveelheid zaad te kweken? En jij hebt zelf de pompoenen die gelukt zijn erbij gestopt, welke zijn dat geworden( ik lees ergens hooguit 3 soorten waaronder de Hokkaido..)( sorry als ik óók daar overheen gelezen heb..ik heb wat moeite met de twee verschillende topics..) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jane Doe Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Denk dat rode snijbiet en kouseband van mij is? Is meer snijbiet en kouseband voor handen.Had op mtfd voor dit project en de zadenenveloppen gegeven. Had er een briefje met onze namen en info bij gedaan? Of die toch vergeten Quote
geedee Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 hooguit 3 soorten waaronder de Hokkaido.. hooguit?? Ja inderdaad lever ik aan dit project 5 verschillende soorten zaden w.o. 3 soorten pompoenen......... dat is meer dan wie dan ook op dit moment.....echter..... Ik heb mezelf nooit aangeboden om dit hele topic te coördineren. Ik heb aangeboden om als centrale de zaden te ontvangen en weer , adhv bestellingen, te versturen. Niet meer en niet minder. Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Sorry lieve schat, verkeerd woord..ik had maximum moeten schrijven..kijk ik heb het hiervandaan: (1e pagina forumproject-zaadjes-delen-overzichtslijst-t15498.html) > Edit: van de pompoenen max. 3 rassen, waarvan in ieder geval de Hokkaido.Ik dacht dat dat op jouw pompoenzadenkweek sloeg? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Ahaaa!!... gelukkig ....ik dacht al....tóch lastig soms als je iets verkeerd leest of typt ? Of die toch vergeten Zat niks bij die 2x3 zakjes.....ze zijn op de MTFD op het "zaadjes kweken en delen"doosje gelegd Quote
Jane Doe Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Begrijp er dan niets meer van, maar rode snijbiet en kousebandbonen heb ik gegeven? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 februari 2015 Auteur Geplaatst: 9 februari 2015 Geedee heeft het over het briefje dat er dan dus niet bij zat. Maar nu zijn we er uit met zijn alles, de snijbiet en kouseband zijn van Jane Doe. Was dat genoeg om er een leuk aantal porties van te maken? Ik heb in ieder geval interesse in boerenkool en snijbiet. Misschien kunnen we in ieder geval voor dat weekend in maart wat regelen? Dat ik het 1 en ander oppik bij Geedee, als we naar Frankrijk rijden? Kan schelen in verzendkosten... en dan verlos ik haar ook meteen van wat zaken die ik daar heb staan Qua verdeling zou een MTFD in het vroege voorjaar dan beter zijn natuurlijk. Die in mei is al wel laat voor de meeste gewassen. Maar kan nog steeds... Ik wil dit jaar in ieder geval een goede tomaat apart houden van de rest. Een heirloom soort, die ik dan in mijn glazen kas zet. En de rest staat in een tunnelkas, elders in de tuin. Ik twijfel tussen een vrij grote kerstomaat (beetje formaat 'tasty tom') of een wat grotere tomaat à la de rose de bern van Jet. Ik zet ze allebei, maar 1 van de soorten zal dan maar apart staan. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jane Doe Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Mocht er meer vraag zijn, kan ik extra sturen. Quote
geedee Geplaatst: 25 februari 2015 Geplaatst: 25 februari 2015 Ik heb geen idee of er nog deelnemers van dit project zaden willen insturen, maar mocht dit het geval zijn, pb me maar voor mn adres en stuur ze vóór komend weekeinde op , gelijk met je eigen bestelling en een aan jezelf gefrankeerde envelop. In elk geval ga ik komend weekend, zoals afgesproken, de "bestellingen" van de deelnemers versturen zodat er tijdig gezaaid kan worden. Adressen en wensen svp via pb Jorieke wanneer gaan jullie precies naar Fr.? en Appelvrouw, wil je dat ik jouw bestelling aan Jorieke meegeef, of liever komende zondag met de post? Quote
Erny Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 Heb eergisteren toen ik heel even in mijn huis mocht zijn, het snijbiet pakketje meegeven aan B. Die plakt m dicht en levert m bij postkantoor af.Maar heb er dus nu geen envelop met zegel bij in gedaan. Dat had de dag na mn enkelbreuk zullen gebeuren. Quote
HuubvG Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 (aangepast) @Jorieke, je mag mijn reuzeprei wel wissen. Het gaat om gangbare gewassen, de reuzeprei valt daar niet onder. Bovendien zijn de preien geoogst. En wil je bij de venkel het soort bijzetten, het is een vaste soort knolvenkel FINO. 1 april 2015 aangepast door Gast Quote
mijnspeeltuin Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 Oh wat een leuk topic! Ik heb diep paarse wortel zaden besteld in Engeland en wil daar ook zaad van gaan trekken. Dat gaat nog even duren dus maar ik post het vast ook om het topic in mijn berichten op te slaan. Wordt vervolgd. Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
Erny Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Dacht ik toch écht al twee keer "opdracht" gegeven te hebben tot versturen van de pakketjes die ik klaar had liggen... Drie weken geleden al. Kom ik ze net nog ergens tegen!! Is dus niet gebeurd. Vanavond heb ik ze aan een vriend meegegeven. Hopelijk gaat het nu dan wel goed.Dus voor degenen die nog snijbiet willen, die is in aantocht... hopelijk... Quote
jasmin Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Ik heb mijn zelfgewonnen palmkool zaad weer in de grond gedaan. Vorig jaar had ik ook spontaan palmkool, maar die dingen werden gewoon niet zo groot. Maar.... mijn kolenbed was gewoon prut. Alle kolen deden het niet goed, en het jaar er voor met de bonen ging ook niet goed. Slechte grond, of teveel schaduw. Deze nieuwe gaan op een beter veld dit jaar, en het kan niet anders dan dat ze groot worden, en volgende lente weer in bloei gaan. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
HuubvG Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Ik zeg het nog maar een keer, als Jorieke er weer overheen leest, krijgt ze volgende keer een PB van me! Venkel is FINO, wil je dat erbij zetten Jorieke? Dit is een soortvaste knolvenkelsoort, dus gangbaar en past in het rijtje. Wil je de reuzeprei schrappen? Het is geen gangbare soort, bovendien zijn mijn planten geoogst dus krijg ik er geen zaad van. Ik geloof dat Kenbeimer zaad ervan gaat kweken, dit voor de liefhebbers. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 1 april 2015 Auteur Geplaatst: 1 april 2015 Sorry Ik had het gelezen, en op de een of andere manier dacht ik dat ik het later even aan zou passen. Moet ik meteen doen, dat weet ik toch van mijzelf... Dat de reuzenprei geen gangbare soort is, is niet heel erg hoor. Prei op zich is gangbaar, en daar gaat het een beetje om. Hebben we al een preisoort, dan is er niet nog 1 nodig. Maar is er geen 1, dan mag elke prei Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.