Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Grote MM bak

Recommended Posts

Ik wil een MM bak in de tuin maken. Ik zie dat de meeste 1 vierkante meter zijn. Nu wil ik hiervan 2 hebben. Is het dan handig om hiervan 1 bak te maken? Ik hoorde namelijk dat hoe groter de bak is hoe makkelijker deze vochtig te houden is. Of maakt dit niets uit?

Voedselkollektief Almere

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

• 2 weeks later...

Het heeft idd met de reikafstand te maken. Het is de bedoeling dat je nooit een voet in je bak hoeft te zetten, zodat het lekker luchtig blijft. Ik heb bijvoorbeeld een hele grote U bak voor de afrasteringen van mijn tuin langs van overal 60 cm diep.

Ik heb ook wel iets gespeeld met de hoogte van de bak, zo kunnen de groentes iets dieper wortelen maar blijft de grond vooral in mijn bak. En niet tussen mijn siersplit

Groetjes uit de Betuwe

De bakken kunnen altijd langer zijn, maar de kortere kant moet wel 1m2 blijven. Bijvoorbeeld 2m x 1m is dan hetzelfde als 2 bakken van 1m2. Maar ze kunnen nog langer zijn, zolang dat de vierkantjes binnen de bak goed zijn. Mijn bakken zijn bijvoorbeeld rond 3m x 1m en ik heb 2 van zulke groote en nog een van 2,3mx1m. De maat heeft niks de maken met hoe droog ze zijn (hoogte, grond en irrigatiesysteem wel).

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy