Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Welke voeding voor pepers en paprika's

beertjerinke

Recommended Posts

Oké, een paar foto's van twee planten die ik vorig jaar einde seizoen heb binnengehaald:

DSC05206a87151400067990.jpg

Habanero White

DSC05210a86321400067992.jpg

Explosive Ember

Ik heb ze in gewone universele potgrond waar ik wat perliet doorheen heb gedaan voor de waterhuishouding.

Verder krijgen ze zo nu en dan wat tomatenvoeding.

M'n habanero's in de serre groeien heel compact en hebben al veel bloempjes en kleine pepertjes:

SAM_2085.jpg?t=1399994902

De yellow monster:

SAM_1991.jpg?t=1398334424

Jimmy Nardello:

SAM_1955.jpg?t=1397413971

En om on-topic te blijven...

Ze hebben een beetje Naturen meststof voor tomaten en kruiden gekregen.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

• 2 years later...

kwam ik tegen op internet,

ik weet niet of het waar is en of het gezond is,

maar daar komen we zo achter als er gereageerd wordt door de kenners

How to have much more peppers from your pepper plants: “sprinkle the plant with Epsom salts (1 teaspoon dissolved in a sprinkle bottle of warm water (about 4 cups). That offers the pepper plant an increase of magnesium that is necessary at blooming period to make fruit. Spray them again Ten days later and in a few weeks, and you will own much more peppers than you can consume.”

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Het simpelst is tomatenvoeding te gebruiken. Als het lukt met tomaten, dan lukt het ook met pepers. Eigenlijk is de meeste voeding voor planten met vruchten goed (aardbeien mest, citrus mest e.d.) Wat belangrijk is dat de planten eerst moeten groeien en dus een groeizame voeding nodig hebben met relatief veel stikstof en daarna moeten ze juist niet meer gaan groeien maar moet de kracht in de vorming en groei van de vruchten gaan zitten. Dan moet de stikstof gift flink verminderen en moet de gift van alle andere stoffen zoals kalium, magnesium en fosfor omhoog. En die stoffen zitten nou net in tomatenvoeding.

Een keer per drie weken besproeien met een oplossing van een theelepel bitterzout ("Epsom salt") per liter water is voeding via de bladeren toedienen en dat zorgt voor een grotere oogst.

Ook is een luchtige grond belangrijk. Meng daarom potgrond met kokosvezel, die je in blokken koopt bij bijv. Ikea. Laat het blok in water opzwellen en meng dat 1 op 1 met potgrond.