jasmin Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Hebben jullie geen foto's van EIGEN planten met pods?? Dus niet wedstrijdfoto's uit Amerika of zo. Dan kan ik het eens vergelijken met wat ik zelf gewend ben Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salamandertje Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Haha inderdaad, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik gebruik tomatenvoeding voor mijn paprika planten. Dit jaar wil ik wel kristalon oranje gaan toepassen, kijken of dat helpt. Quote Bzzzz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Ik heb al verschillede beginnende pods hangen Ik denk ook al van m'n mini bell paprika.Ze zijn wel nog klein. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Oké, een paar foto's van twee planten die ik vorig jaar einde seizoen heb binnengehaald: Habanero White Explosive Ember Ik heb ze in gewone universele potgrond waar ik wat perliet doorheen heb gedaan voor de waterhuishouding.Verder krijgen ze zo nu en dan wat tomatenvoeding. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 M'n habanero's in de serre groeien heel compact en hebben al veel bloempjes en kleine pepertjes:De yellow monster:Jimmy Nardello:En om on-topic te blijven...Ze hebben een beetje Naturen meststof voor tomaten en kruiden gekregen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Malouis wat mooi!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted July 15, 2016 Share Posted July 15, 2016 kwam ik tegen op internet,ik weet niet of het waar is en of het gezond is,maar daar komen we zo achter als er gereageerd wordt door de kenners How to have much more peppers from your pepper plants: “sprinkle the plant with Epsom salts (1 teaspoon dissolved in a sprinkle bottle of warm water (about 4 cups). That offers the pepper plant an increase of magnesium that is necessary at blooming period to make fruit. Spray them again Ten days later and in a few weeks, and you will own much more peppers than you can consume.” gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victorus Posted July 16, 2016 Share Posted July 16, 2016 Het simpelst is tomatenvoeding te gebruiken. Als het lukt met tomaten, dan lukt het ook met pepers. Eigenlijk is de meeste voeding voor planten met vruchten goed (aardbeien mest, citrus mest e.d.) Wat belangrijk is dat de planten eerst moeten groeien en dus een groeizame voeding nodig hebben met relatief veel stikstof en daarna moeten ze juist niet meer gaan groeien maar moet de kracht in de vorming en groei van de vruchten gaan zitten. Dan moet de stikstof gift flink verminderen en moet de gift van alle andere stoffen zoals kalium, magnesium en fosfor omhoog. En die stoffen zitten nou net in tomatenvoeding. Een keer per drie weken besproeien met een oplossing van een theelepel bitterzout ("Epsom salt") per liter water is voeding via de bladeren toedienen en dat zorgt voor een grotere oogst. Ook is een luchtige grond belangrijk. Meng daarom potgrond met kokosvezel, die je in blokken koopt bij bijv. Ikea. Laat het blok in water opzwellen en meng dat 1 op 1 met potgrond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts