Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi allen. Eindelijk is het in maart dan zo ver: wij krijgen ons definitieve tuintje! Vet veel zin in natuurlijk

Na maandenland lezen over tuinieren kan ik het nu eindelijk uit gaan voeren. En man wat zijn er een boel planten die ik wil proberen! Maar we moeten realistisch blijven, zo groot is ons tuintje nou ook weer niet Met moeite heb ik een selectie gemaakt van planten die we willen zetten. En omdat ik niet zo rijk ben, en omdat ik het veel leuker vind om zaadjes van jullie te gebruiken dan van eoa zaadgroothandel, vraag ik jullie hulp. Ik heb nog niet echt zaad om te ruilen, maar ik wil es best wat voor betalen! Oh, en ik heb van elke soort echt maar heel weinig zaadjes nodig hoor, ons tuintje is maar 12m^2!

Qua kruiden zoeken we:

chinees bieslook

basilicum (de gewone)

munt

Qua groente zoeken we:

courgette (hier hebben we echt maar +- 3 zaadjes van nodig, er past toch maar 1 plant in de tuin)

paprika rood of geel

sperzieboontjes (liefst stokboon, we hebben namelijk een prachtige constructie om ze tegenop te laten groeien \o/)

aardamandel

mexicaanse komkommer (zo leuk!)

waspeentjes

gekreuktzadige lage erwtjes

warmoes

Qua fruit:

De kleine versie van de ananaskers

Qua bloemen zoeken we nog:

komkommerkruid

oost-indische kers

smeerwortel

Ik zou het superleuk vinden als jullie me hier een beetje mee kunnen helpen! En hopelijk kan ik volgend jaar mijn zelfgeoogste zaaigoed dan weer met jullie delen

aangepast door Gast

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Hm. Valt me zwaar tegen wat ik dan aan zaad voor je heb.

Maar een aantal soorjes munt-stekjes kan ik je best sturen. Kan je ze ruiken en vergelijken, en dan poot je er 1 ( of 2 zeer uiteenliggende smaakjes ) in je tuin. Is dat een idee ?

Overigens het best ingraven in een pot. Dingen woekeren nogal. Kan je een paar van de meest-uiteenlopende soortjes sturen ?

Mijn voorstel zou zijn : 1 stekje van de Maroc-munt, 1 stekje van de citroenmunt, 1 stekje van de Mentha Cervina, en 1 stekje van de Basil-munt ?

Geplaatst:

mijke...

ik heb wel komkommerkruid voor je!

ook wel 3 soorten paprika

worteltjes heb je straks bij de aldi en lidl voor bijna niks en evt. ook nog op zaailint

pb je adres maar....

oja.....en wat ik graag terugwil is..........

een digifoto van het peerd van ome loek!

het is het jaar van het paard,he en het lijkt me wel leuk om daar iets mee te doen!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Gefeliciteerd met dat je eindelijk je tuintje hebt.

Mooi is dat je zo'n beetje om de hoek van de Lidl woont dus daar ook nog lekker zaad kan scoren straks (als die aanbiedingen tenminste weer komen) en dan heb je ook gelijk wat meer om mee te ruilen.

Die Mexicaanse Komkommer heb ik wel voor je.

Die Smeerwortel neemt straks (als ie lekker volgroeid is) wel minstens een vierkante meter in beslag trouwens...

In het voorjaar heb ik vast wel Marokkaanse en Chocolade Munt voor je... maar pas als ik weer op de tuin bezig ben/kan. Eventueel ook wel een polletje Marjoraan/Oregano.

Geplaatst:

Wow nu al reacties, jullie zijn super! Ik stuur jullie gelijk een PB.

Haha Bit, ja ik moest me inhouden om niet *alleen* van die rare en/of vergeten groentes te kiezen, we willen straks ook nog gewone groenten eten enzo Maar met munt ben ik heel blij hoor! Ik ken zelf alleen die uit de supermarkt, dus ik ben benieuwd naar het verschil tussen de soorten. Als ze allemaal lekker zijn dan mogen ze gewoon op het balkon.

@Erny, ja die smeerwortel zet ik niet in de tuin zelf. Vriendlief en ik zijn door al ons enthousiasme nu al ingelijfd bij het tuinteam (die de boel aanstuurt zegmaar) Rondom onze tuinen staat een halfdooie ielige lelijke "heg", of wat er voor door moet gaan, die door niemand onderhouden wordt. Gemeente, Nijestee, wijzelf... nouja. Mijn eerste daad als tuinteamer gaat hopelijk zijn dat ik die lelijke heg ga vervangen door smeerwortel. Hoeven we niet meer te wieden of te snoeien, hij bloeit wel een half jaar, trekt veel bijen, de bladeren zijn prima mulch, het is een compostversneller, overwinteringsplant voor nuttige insecten, hij haalt voedingsstoffen omhoog, maakt de grond los, en hij houdt onkruid van het omringende grasveld tegen. Wat willen we nog meer? Daar heb ik trouwens wel de Symphytum uplandicum van nodig, omdat die het minst uitzaait, was ik er even vergeten bij te melden.

het is het jaar van het paard,he en het lijkt me wel leuk om daar iets mee te doen!

haha! Ik kom bijna nooit op het station, maar als ik in de buurt ben zal ik een kiekje maken voor je!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

haha! Ik kom bijna nooit op het station, maar als ik in de buurt ben zal ik een kiekje maken voor je!

dat wordt dus wel ff fietsen voor jou richting station,hé!!

tja je moet wat doen voor wat zaad......

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Jeej jullie zijn te lief allemaal! Ik zal even in de openingspost doorstrepen wat ik allemaal al aangeboden heb gekregen. Gaat snel zo!

bedankt-bos-bloemen-op-fiets.jpg

Geplaatst:

Nou weetje, tis nogal een verschil als je al een tijd aktief op dit forum bent en DAN wat zaadjes vraagt of dat je gewoon op het forum komt binnenhupsen en METEEN om zaadjes vraagt. ( daar hadden we er laatst 1 van, dat werkt dus niet)

Met zo een klein tuintje als jij hebt is het gewoon niet handig om hele zakken vol te kopen terwijl je maar weinig nodig hebt.

Ik verwacht natuurlijk wel een mooie zaadoogst van je volgend jaar, die je weer naar ons/mij stuurt

Geplaatst:

Ja!! Foto's van alle opgekomen zaadjes, van het vele wieden ( ) etc etc.

Je moet gewoon ook je eigen blog aanmaken hier op het forum natuurlijk.

( neuh hoor we pushen je helemááál nie )

12 m2 ? Dat is een stuk van 2x 6 ?. Maak es een foto ?

( neuh hoor, we bemoeien ons nérgens mee )

Neej joh. Ga gewoon lekker beginnen.

Geplaatst:

Hahahahaha. Jaja, ik zal ELK opkomend sprietje voor jullie fotograferen tot jullie geen zaailingen meer kunnen zien!

Enneuh Bit, wieden? Waar heb je het over?!

Geplaatst:

Mijke ik mis nog e.e.a. in je lijstje n.l. pepers, paddenstoelen en munt.

Als je daar ook nog wat van wil hebben stuur maar een pb met waar heen ?

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Haha, ik mis ook nog van alles in mn lijstje, maar ik moest keuzes maken! Munt staat er wel op trouwens Pepers eten we niet zo veel, ik krijg maagklachten van scherp eten helaas. En paddestoelen... sja, die lust ik gewoon niet Maar bedankt voor je aanbod hoor! Top!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...