Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Katten en honden

Featured Replies

Geplaatst:

witbuikegel willen ze inderdaad gaan verbieden maar ik weet niet zeker of er ook al echt een verbod voor geld. Ik geloof dat ze de witbuikegel hiervoor nog moeten "beoordelen".

ik heb mijn witbuikegel al vanaf dat ze klein was, heb haar nu ongeveer 4 jaar. Dus mocht ze inderdaad ondertussen wel verboden zijn dan geld er een uitstervings beleid. Dus dat betekend dat ik haar gewoon in huis mag hebben totdat de natuur ze van me afneemt om het zo maar even te zeggen.

blijf een verbods lijst alleen erg raar vinden. Ongeacht voor welk dier dan ook zou er regels moeten zijn en goede voorlichting over hoe je dieren moet houden. Maargoed heb in ieder geval ondertussen alweer enkele jaren mogen genieten van mijn witbuikegels ^^

Edit: wilde egels zijn trouwens altijd verboden, de egels die ik heb en had waren in gevangenschap geboren.

Geplaatst:

Aha... ik verbaasde me al over je avatarfoto... dat het egeltje zo schoon en helder was...

Egeltjes die hier bij mij door mn tuin en keuken en gang lopen zijn veel donkerder en viezer...

Prachtig beestje.... is die ook kleiner als normale wilde egels?

Geplaatst:

ohhh mimo, tof die planken met hangmatjes op de eerste foto.

heb je die hangmatjes zelf gemaakt? (ff nieuwschierig, dit lijkt me mooi voor in de schuur)

Geplaatst:

Haha dat geloof ik ja xD nee in de zomer proberen we haar wat aan het bewegen te krijgen omdat ze beetje overgewicht heeft dus vandaar dat we haar dan onder toezicht in de tuin laten lopen.

En ze past in 2 handen ongeveer hieronder indicatie foto (is oude foto dus ze is we iets groter dan daar)

DSC_0086_zps277d548a.jpg

heb je die hangmatjes zelf gemaakt? (ff nieuwschierig, dit lijkt me mooi voor in de schuur)

Ja alles behalve het glazen terrarium is zelf gemaakt. Die hangmatjes zijn trouwens ook niet moeilijk. 2 vierkanten lappen met lusjes op de hoeken genaait.

Geplaatst:

dat moet mij ook nog wel lukken Gewoon katoen of een rekbare stof?

super schattig dat egeltje. wat een kleintje.

prikken de stekeltjes niet?

Geplaatst:

Als ze die opsteken wel andrs niet

Ik heb geloof ik katoen maar qua stof keuze moet je denk ik vooral kijken waar je het voor gebruikt en hoeveel gewicht erin komt. De stof die ik heb is vrij dun en had ik ook maar op de goeie gok gekocht

Geplaatst:

Ooh, dit topic kende ik ook nog niet!

Raiko, onze Shiba Inu van 17 maanden.

Hij was vandaag helemaal in zijn nopjes met de sneeuw:

IMG068794021422132453.jpg

Hier was hij 10 weken:

IMG082291151422132602.jpg

Geplaatst:

vind dat altijd zo'n mooie soort. Prachtige hond

Geplaatst:

Hier kun je ze ook kant en klaar bestellen:

http://www.slaaplekkerzacht.nl/c-444707/kat/

Geplaatst:

wel een leuke site, maar zo'n hangmatje is ook super simpel om zelf te maken dus zonde om daar 18euro voor te betalen. ik heb door het maken van kattenspeeltjes alles in huis dus dat lukt wel. (en eventueel ook wel voor anderen )

ik was alleen niet op het idee gekomen om dat zo tussen de planken te hangen. schuur/bijkeuken moet nog wat meer ligplekjes krijgen. nu in de winter komen de katten amper buiten en ook niet in de schuur, maar met mooi weer willen ze niets anders.

Geplaatst:

Leuk filmpje waarmee heb je je tuin afgezet trouwens? Wij zoeken nog een goed systeem om onze tuin af te zetten die naast functioneel ook niet al te duur is.

Geplaatst:

koltec kattenschrikdraad

Alleen dan 5 draden(3 spanning, 2 aarding) ipv de standaard 3(2 spanning, 1 aarding).

P1080403.jpg

zoals je kan zien heb ik de hoekpunten iets anders gedaan dan het voorbeeld op de site.

gaas onder een hoek op de schutting is denk ik goedkoper. het nadeel daarvan is dat buurkatten nog steeds in de tuin kunnen maar door het gaas kunnen ze er niet meer uit. aangezien we in een buurt wonen met veel nieuwsgierige katten zijn we toch voor het schrikdraad systeem gegaan.

nu hebben we ook nog een super slimme ex-zwerver (de dame in de sneeuw) waardoor ik extra blij ben met het schrikdraad. ze is een keer in aanraking geweest met het schrikdraad en daarna was het klaar met uitbreken.

Geplaatst:

Oke thanks, toch even keer goed naar kijken. Nu doen we ze alleen aan het riempje naar buiten maar vind dat geen ideale oplossing xD gelukkig hebben we maar 1 kat in de buurt en die gaat onze tuin niet in dus dat scheelt ook al.

Geplaatst:

Lijkt wel een buitenplaats, van een gevangenis. Mooie oplossing de kat(ten) veilig in de tuin bij het huis te houden, om overlast en ongemakken te voorkomen.

Geplaatst:

dat valt heel erg mee hoor jane, op de foto is natuurlijk een detail opname.

op het filmpje al veel minder zichtbaar en bezoek valt het meestal niet eens op.

andere optie is de hele tuin overspannen met net. bij de vorige woning was het balkon afgezet met een net. dat vond ik wel erg opvallend dus wilde ik zeker niet in de tuin.

Oke thanks, toch even keer goed naar kijken. Nu doen we ze alleen aan het riempje naar buiten maar vind dat geen ideale oplossing xD gelukkig hebben we maar 1 kat in de buurt en die gaat onze tuin niet in dus dat scheelt ook al.

tuigje hadden we eerst ook. voor tijdelijk is dat leuk, maar uiteindelijk kreeg ik er een punthoofd van.

P1080363640x480.jpg

als je geen last hebt van buurkatten en geen extreme uitbrekers dan zou een strookje gaas ook goed moeten zijn. online zijn heel wat voorbeelden te vinden.

Geplaatst:

Bedoel het niet negatief, excuses als het zo is overgekomen. Bedoelde het positief, omdat het je katten veilig in de tuin bij huis houdt.

Regelmatig berichten van aanrijden, gif of wat voor een gevaar dan ook. En voor (moes)tuinliefhebbers is het ook fijn, dat je jouw katten in de tuin houdt.

Dus voor zulke veiligheidsmaatregelen

Geplaatst:

dankje

als ik mensen vertel dat we de tuin hebben afgezet komt er regelmatig de reactie dat we dan een luchtplaats hebben dus ik vatte hem idd iets negatief op. terwijl diezelfde mensen het dus helemaal niet opvallen dat het schrikdraad er al lang hangt

de buren zijn er idd ook erg blij mee, weer 2 katten minder die in de tuin hun behoeften doen. en in de zandbakken, dat schijnt hier in de buurt ook een probleem te zijn. bah.

Geplaatst:

Mimo: plaats een hoek van 45 graden naar binnen toe bovenop de schutting. Gewoon van hout of plastic of wat je maar voor handen hebt. Bij die hoek zullen katten er niet op kunnen springen. Geen schrikdraad nodig!

Geplaatst:

Ik dacht ik zet het in dit gedeelte ipv een nieuw topic openen. Een opvang in Spanje moet sluiten en ze zoeken opvanggezinnen.

Op hun facebook staat denk ik genoeg info https://www.facebook.com/profile.php?id=100004677045007&pnref=story

Ook voor de mensen die niet op kunnen vangen maar wel willen doneren of zelfs ter plekke willen helpen dan raad ik jullie de facebook van ze aan alle beetjes helpen

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

ff spammen

Deze kattenspeeltjes worden verloot op de Facebookpagina van CatFun.

11084245_1592148604336324_5772950403961112698_n.png?oh=d5d977a4ecfb59b3b756e5e4ef4b671d&oe=55AB4D57

• 2 weken later...
Geplaatst:

Poes kwijt...

Zoeken en roepen

Normaal geeft hij wel antwoord dat monster

Nu snap ik dus waarom hij dat deze keer niet deed

De slaapkamerdeur was perongeluk open blijven staan en hij zag zijn kans schoon....

image41841429167058.jpg

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Hahaha, typisch! Ik heb er hier ook eentje rondlopen die zich overal verstopt waar dat niet mag (wasmand, slaapkamer). Maar zij is zo handig zichzelf te verraden met haar enorm luide gespin.

Geplaatst:

ohh deugniet

gelukkig was hij niet naar buiten ontsnapt

Geplaatst:

He bah hele bed vol haren Kan het jullie wolhond niet kwalijk nemen, hij heeft zijn kans benut

Edit fout gezien, kattekop

aangepast door Gast

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.