remco Geplaatst: 7 april 2011 Share Geplaatst: 7 april 2011 Na een tijdje niks geplaatst te hebben hier weer een paar foto's.Ben druk bezig met zaaien en verpotten ik wil dit jaar nog een paar dingen doen aan me huisje maar dat komt in me zomervakantie wel ergens:P. Ik heb inmiddels de tomaten verspeent en ze staan er goed bij,verder heb ik in perspotjes staan bieten,andijvie,mini kropsla,paksoi,lolo verte,rodekool,bloemkool,pastinaak,galia meloen en nog een tal van dingen. 2 weken geleden heb ik de tuinbonen buiten gezet,uhmm wortels gezaait en meiknolletjes gezaait.in het middenstuk heb ik 2 rijen met roseval en 6 rijen met lekkerlanders.verder komen me uien mooi uit,en in me vaste planten stukje komt alles mooi op. Hier is mijn aardbeien bedje er staan vroege en doordragers in.ik heb de gehele slootkant bedekt met grondzeil dezelfde breedte als het aardbeienbed zegmaar en aan de andere kant staan mijn fruitbomen(foto vergeten te nemen)hier staat een appelboom,perenboom,oudevijg,pruim. Iedere tuin heeft bij ons ongeveer een meter bloemenstook voor zijn tuin en is verplicht hiet bloemen in te zetten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 7 april 2011 Share Geplaatst: 7 april 2011 Ziet er keurig uit! En wat een leuk idee dat iedereen toch een strookje bloemen heeft. Houd het lekker fleurig op t complex Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
veuvecouderc Geplaatst: 8 april 2011 Share Geplaatst: 8 april 2011 Remco ik zie dat je de schoenlapper hebt! Te gek, wat een prachtige plant en zo ondergewaardeerd! VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 9 april 2011 Share Geplaatst: 9 april 2011 Mooi! Netjes! Dat aardbeien deel.. lekker strak! bloemenstrook is idd wel leuk, zal het wel vrolijk maken > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
remco Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 26 april 2011 Update dinsdag 26 april Vandaag weer even wat foto's gemaakt op deze mooi dag. In dit stuk staat tot nu toe van voor naar achter,andijvie,uien,een stuk waar ik wortels heb gezaait daarnaast kroten en in de emmertjes staan jonge bloemkool plantjes en daarnaast de tuinbonen En van de andere kant genomen Je moet goed kijken wil je hem kunnen zien maar dit is men eerst groene asperge .Nu maar hopen dat komende jaren dikke zullen volgen De eerste bloemkool in de kas begint te komen Het Aardappelveld met 2 rijen roseval en de rest zijn lekkerlanders. Huisje met een stukje siertuin ervoor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 26 april 2011 Share Geplaatst: 26 april 2011 Ziet er goed uit remco, complimenten. De krootjes staan er goed bij, hier is maar een beperkt deel uitgekomen door de droogte. Heb je ze direct in de volle grond gezaaid? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
remco Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 26 april 2011 Jorg tnx voor je reatie De krootjes heb ik zelf voorgezaait in perspotjes en ze doen het inderdaad erg goed.ik heb er nog 30 stuks in de kas staan die hopelijk eind volgende week naar buiten kunnen.Ik ben dit jaar veel zelf aan het zaaien en bevalt me erg goed je kan alles wel kopen maar vin dit een stuk leuker Gr Remco Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bonnie f Geplaatst: 26 april 2011 Share Geplaatst: 26 april 2011 Het ziet er prachtig uit! Zelf zaaien is leuk en goedkoop, maar ook wel veel werk. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 26 april 2011 Share Geplaatst: 26 april 2011 Hadstikke netjes ziet het eruit alles doet het goed zo te zien, ik zaai de bietjes ook voor en je zult zien eenmaal in de grond zijnze mega snaal te oogsten ik vindt dat 1 van de vlugste groenten om te oogsten al eet ik ze wel klein niet van die grote taaie bieten Je kas vindt ik mooi lekker grote al denk ik wel dat je hoogzomer als je hem nog gebruikt met planten erin zoiets van schermdoek nodighebt om blad verbranding te voorkomen.Oja je groene asperge vindt ik top ik heb ze net geplant (dankzij ons forum schatje Jorieke die ze me gestuurd heeft ) Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 26 april 2011 Share Geplaatst: 26 april 2011 Ongelooflijk wat strak zeg! Wou dat ik dat in mij had Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
veuvecouderc Geplaatst: 26 april 2011 Share Geplaatst: 26 april 2011 "Loading Tiny Pic" zegt mijn computer al een tijdje, mag best iets kleiner die foto's Fijne strakke tuin, lijkt me heerlijk werken. Alleen ik moet het toch een keer zeggen, dat worteldoek: ik vind het lelijk VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
remco Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 26 april 2011 Altijd leuk die reacties Ja klopt zaaien is stuk goedkoper maar kost veel tijd,zeker omdat ik niet iedere dag op de tuin ben om water te geven is het soms wat droog maar met me pomp gaat het wat makkelijker(hoef ik niet zo vaak heen en weer te lopen met me gietertje )Maar morgen ochtend ga ik me kas aan een kant witspuiten met kalk.Ik heb er nu wel een schaduw doek in hangen aan 1 dak zeide maar is toch nog niet genoeg. . Ik laat men krootjes ook niet al te groot worden die grote knollen zijn minder lkr vind ik zelf. En even over de grote van de foto's ik weet niet hoe ik ze kleiner krijg?? ik vin het wortel doek super het scheelt me een hoop onderhoud en de aardbeien blijven lekker schoon,ik heb aan de andere kant van het aardbeien bed fruitbomen staan en hieronder ligt ook in zijn geheel grondzeil ook omdat je hier toch niks anders groeit(ivm de wortels)maar waarschijnlijk wil ik over dat stuk een bodembedekker laten groeienmaar hier ben ik nog niet over uit Gr Remco Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Miquel-nature Geplaatst: 26 april 2011 Share Geplaatst: 26 april 2011 Je volkstuin ziet er netjes uit!!! Dat hekje is trouwens ook mooi gemaakt! De foto's zelf zijn al mooi van kwaliteit! Kweker sinds 2010 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
veuvecouderc Geplaatst: 26 april 2011 Share Geplaatst: 26 april 2011 Altijd leuk die reacties En even over de grote van de foto's ik weet niet hoe ik ze kleiner krijg?? ik vin het wortel doek super het scheelt me een hoop onderhoud en de aardbeien blijven lekker schoon,ik heb aan de andere kant van het aardbeien bed fruitbomen staan en hieronder ligt ook in zijn geheel grondzeil ook omdat je hier toch niks anders groeit(ivm de wortels)maar waarschijnlijk wil ik over dat stuk een bodembedekker laten groeienmaar hier ben ik nog niet over uit Gr Remco Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor Sowieso is dat worteldoek jou vergeven want - ik heb het al eerder gezegd - jij hebt de schoenlappersplant in je tuin! En dan kan je bij mij niet meer stuk VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 26 april 2011 Share Geplaatst: 26 april 2011 Foto's kun je verkleinen met bv irfanview, 640-480 is en nette maat voor forum, nu zal het forum programma wel steeds automatisch verkleinen maarnetter is om dat zelf te doen vindt ik want het kost wel ruimte of kracht hoe je het ook zegt denk ik van forum opzich.Of er op dit forum een regel over is weet ik niet, want mpoet ik nog lezen maar meeste hebben dat toch. Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LucV Geplaatst: 26 april 2011 Share Geplaatst: 26 april 2011 Nee hebben we geen regel voor omdat het forum de foto zelf aanpast aan de beelscherminstelling van de gebruiker. Voor de nederlandse gebruikers met gemiddeld genomen behoorlijk snelle internetverbindingen is het alleen even wachten op de server van tinypic zelf die soms wat vertraging heeft. Wat je wel kan doen Remco, is bij bResize(boven 'upload now') te kiezen voor 'Message Board (640x480)' dan wordt de foto tijdens het uploaden geresized. p.s. zal dit bericht straks weer verwijderen / opschonen zo blijft het jou topic. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
remco Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 26 april 2011 Beste Luc bedankt voor de uitleg ik zal het volgende x op die manier doen En de Spork is binnen hoor,wat een schitterend ding dat is echt kwaliteit en wat jaren mee gaat Gr Remco Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 27 april 2011 Share Geplaatst: 27 april 2011 En, hoe werkt de Spork? Mooie plantjes heb je al. Ziet er goed uit. Afbeeldingen kun je ook verkleinen met paint. Supersnel en handig. Gewoon de percentages aanpassen, opslaan en klaar. Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
remco Geplaatst: 14 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 14 mei 2011 Deze ochtend weer even op de tuin wezen rommelen/relaxen/ontspanenn julie kennen het wel en gelijk weer een paar foto's genomen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 14 mei 2011 Share Geplaatst: 14 mei 2011 keurig weer ziet er allemaal mooi goed verzorgt uit, en gaat best hard bij je alle groente. Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 14 mei 2011 Share Geplaatst: 14 mei 2011 Ik vind dat Remco geen foto's meer mag plaatsen Mijn tuin ziet er dan zo slordig uit! Overal een laagje groen onkruid enzo.. Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
remco Geplaatst: 14 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 14 mei 2011 @Jorieke---Dat zal toch wel meevallen met al dat onkruid bij jou IK zeg altijd maar zo ieder tuint op zijn eigen manier hoe ieder dat zelf wilt. @Hans---De groenten groeien inderdaad erg hard,nu moet ik wel zegen dat ik wel iedere 14 daag de hele tuin bemest met koeienkorrels En ik ben er ongeveer 3 a 4 ochtendjes in de week 1,5 tot 2 uur per keer.ik vin het gewoon fijn om het netjes te houden anders loop ik alleen maar achter de feiten aan denk ik maar. Maar ik ga straks weer even terug ik ga even pers potjes maken met me nieuwe pers ik had eerst zo'n persje met 1 blokje maar heb er nu een grote waarmee ik er gelijk 6 kan persen tot snel groeten Remco Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 14 mei 2011 Share Geplaatst: 14 mei 2011 Ik heb ook wel veldjes die er mooi uitzien, daar heb ik dan even flink mijn best op gedaan. Maar ik loop toch altijd een paar veldjes achter Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 15 mei 2011 Share Geplaatst: 15 mei 2011 Ofwel je hebt teveel veldjes, ofwel je komt dan handen te kort Remco, alles staat er geweldig goed bij! Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 15 mei 2011 Share Geplaatst: 15 mei 2011 nee, ben gewoon lui Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten