Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Leuk om te lezen allemaal!! Ik kan alleen maar hopen dat ik volgend jaar ook zoveel voorraden heb als de meesten... maar daar gaan we dit seizoen weer hard aan werken (en natuurlijk niet alles in een keer opeten of weggeven wat we teveel hebben, en een grotere vriezer helpt natuurlijk ook )

Geplaatst:

nog prei - boerenkool - spruiten - savooikool - knolselder - rode biet - snijbiet in de moestuin

in de weckvoorraad wortelen - boontjes - rode kool - pompoen - courgette - stoofpeertjes - schorseneren - appelmoes - pastasaus - confituur - tomatensap

in zuur-zoet courgette - augurken - rode biet

in diepvries witte kool - koolrabi - spinazie - broccoli

in de schuur pompoen - ajuin - aardappelen - witloof

we kunnen nog overbruggen naar de nieuwe oogst

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Vorige week de laatste bietjes uit de vriezer gegeten.

Ik heb nog aardperen, sla, andijvie, groenlof en rucola in de kas de winter doorgehaald.

In de tuin staat nog palmkool waar we nu de bloemknoppen eten als een soort broccoli en de blaadjes van de niet volgroeide bietjes van afgelopen jaar, chiboule (uiensoort) bieslook, prei, selderij, peterselie en salie.

Geplaatst:

De hele winter door veldsla, hh weegbree, bonenkruid, , selderij, peterselie, tijm, lavendel en munt kunnen gebruiken bij het eten/drinken.

• 7 maanden later ...
Geplaatst:

In eet haast alleen alles uit de tuin. Ik heb nu zoveel tuinbonen dat ik een recept moet vinden hoe ik ze in moet maken.

Bij ons is het seizoen andersom, dus ik ga vandaag de tomaten en paprika's planten.

Ik heb een grote moestuin en een kasje.

Maak ook veel in. Maak chutneys, jams, piccalilly enz.

Het enige wat ik koop zijn champignons en witlof

Geplaatst:

Hier nog ( plat gemaakte zipperzakjes passen zo netjes rechtop naast elkaar ) met in partjes gesneden stoofpeertjes, gekookte en geraspte bietjes, worteltjes ook in stukjes geblancheerd, en appelmoes. Op t veld nog veldsla, eten we nog wekelijks een mooi maaltje van, en winterwortelen maar die duren nog even. Alle boerenkool is door de kippen opgevreten in een onbewaakt ogenblik

In de kern van alle problemen schuilt een kans

Geplaatst:

Suikerbrood is een ander woord voor groenlof. Ik kende het eerst ook niet en vond het ook een rare opmerking.

Er staat bij mij op het land nog wel het een en ander, tevens zit de vries vol en de kelder staat ook vol. En sommige dingen zijn gedroogd en zitten in potten die ik in de keuken heb staan.

Kapucijners zijn jammer genoeg al wel op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...