bertrotterdam Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Beste mensen. Ik heb een moestuin op een volkstuinverening. Er is geen stromend water in de buurt. Wel is iedere tuin omgeven door een sloot. Ik wil nu een generator via marktplaats gaan kopen en een pomp. Iemand enig idee wat een minimaal capaciteit van de generator moet zijn. Iemand een suggestie welk soort pomp ik nodig heb? Sloot ligt pal aan de tuin totale grote van de moestuin is 240 m2. Ik zat zelf aan onderstaande generator te denkenhttp://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/overige-doe-het-zelf-en-verbouw/m785753160-aggregaat-generator-2200-w-ferm-pgm1006-fgg-2000n.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 kan, met een dompelpomp....maar met twee gieters gaat het ook wel ( heb je dat echt nodig? herrrie, tijdwinst is beperkt ivm onderhoud, veilig opbergen, telkens opnieuw plaatsen en aansluiten...?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Niet op stroom, maar op ellebogenstoom:http://www.regentonnen.nl/tonnenshop/index.php?cPath=27 Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Die zijn zo mooi en in de winter ook te gebruiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bertrotterdam Posted March 14, 2014 Author Share Posted March 14, 2014 Mensen deze tuin is echt groot. Het is gewoon niet te doen om dit met een gietertje en handpomp te doen. Graag hoor ik ervaringen van mensen met een generator en een pomp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Connie Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Je kan met een aggregaat en een dompelpomp werken als je dat zou willen.Ik ververs op die manier mijn vijver op mijn moestuin, geen enkel probleem.Maar het geeft idd wel een beetje geluid (de aggregaat) ik persoonlijk vind het geen probleem zolang je het maar niet de hele dag door hoort. Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Mensen deze tuin is echt groot. Het is gewoon niet te doen om dit met een gietertje en handpomp te doen. Graag hoor ik ervaringen van mensen met een generator en een pomp. we hebben hier een accu met zonnepaneeltje en een bilgepompje op 12 v (en twee gieters ) en 400 m tuin, gaat prima Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Connie Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Ik geef mijn tuin ook meestal water met een gieter, het hemelwater vang ik op in regentonnen en vandaaruit gaat het via een gieter over de jonge aanplant.Struiken en bomen die al langere tijd in de grond staan die krijgen niet standaard water als het even wat droger is. Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Hier 480m2 en ik doe als het dan echt moet wat zwakkere broeders met de gieter. Maar oké, ieder zijn manier.Hier op het complex zijn er meerderen die water pompen met een dieselpompje. Dingen van 150,- nieuw. Geen generator nodig dan. Ze hebben beste stralen. Maken wel een hels kabaal die dingen ( meest van die Gardena dingen enzo )Sterker: bij het overnemen van mijn 2e tuin kreeg ik er een dieselpomp bij met die hele rimram aan slangen en koppelstukken , splitsingen enz. Ik snap niks van die dingen, durf dat niet toe te geven en de pomp is dan ook nog nooit ingezet ( best een hete zomer gehad toch ) Maar ik moet echt zeggen , ik water niet echt veel op de volle grond. Eigenlijk afgelopen zomer nauwelijks gedaan buiten wat zaailingen en pootgoed. Hoe dan ook. én een pomp én een generator is bij mijn buurtuinders bij geenéén het geval. Alleen maar pompjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Mijn vriendin heeft ook een dieselpomp waarmee ze slootwater oppompt en dat werkt hardstikke goed voor haar moestuin Het maakt inderdaad wel herrie, maar ja, het werkt prima Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts