Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Wel, ik zie ook graag beesten, buiten, niet in huis. Laat ze maar los lopen in bos en veld.

Lopen daarom mijn kippen ook los in een grote weide? Ik sluit ze niet op, in de winter gaat er wel een automatisch schuifje naar beneden voor de legkippen, eigenlijk ook voor de warmte en bescherming tegen de vos.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

pffffffff, ik zou wel heel graag ergens wonen waar ik niet elke dag de hele tijd allemaal andere buren hoor. En dan bedoel ik met name de muziek die van verschrikkelijk veel verschillende kanten kan komen, vaak hard, en regelmatig zelfs tegelijkertijd. Hoe ouder ik word, hoe harder ik verlang naar een huisje met een tuin in een burgerlijke saaie wijk waar niks gebeurt en waar niemand een bruisend leven heeft.

Geplaatst:

Dingen zoals geen reclame uitzenden op een dag van nationale rouw.. Meeleven met alle betrokkenen, natuurlijk. Maar ik krijg het idee dat we een beetje doordraaien

Rouwen we hier om? Rouwen we om de 570 verkeersdoden in NL in 2013? enz.. Vind wat dat betreft allemaal wat overdreven. Het is heel triest, medeleven en respect tonen is meer dan vanzelfsprekend en mooi als we de nabestaanden daarmee kunnen steunen, maar ik vindt sommige dingen ook wel iets wat overdreven

En vandaag komen er maar 40 kisten aan.. Ben benieuwd hoe die andere kisten onthaalt worden

Geplaatst:

En dat je keer op keer een Rutte hoort zeggen dat: "iedereen in Nederland intens geschokt is door deze gebeurtenis"...

Hoezo iedereen? Heeft ie het dan ook over mij? Ik vind het ook heel erg (het is tenslotte echt een ramp) maar ben zeker niet intens geschokt. Dan ben ik nog meer geschokt over wat er op het moment in de Gazastrook gebeurt, waar honderden onschuldige burgers worden afgemaakt, terwijl niemand daar een eind aan durft te maken en Amerika Israëls walgelijke acties maar blijft steunen...

Geplaatst:

er gebeuren overal ter wereld ergere dingen. helaas is dat voor velen een 'ver van mijn bed show'.

Dingen zoals geen reclame uitzenden op een dag van nationale rouw.. Meeleven met alle betrokkenen, natuurlijk. Maar ik krijg het idee dat we een beetje doordraaien

heb je er last van dat er geen reclame op de radio is?

ik vind het eigenlijk wel lekker. de rede is wat minder maar van mij mag er wel vaker een reclame vrije dag zijn.

ja daar wordt ook om gerouwd. er is jaarlijkse een nationale herdenking van verkeersslachtoffers. (in november als ik het goed heb...).

als het aan Juliana had gelegen zou op die dag het wegverkeer tegelijk worden stilgelegd en de vlaggen halfstok maar dat vonden de regering te ver gaan.

Geplaatst:

Nou, heel toevallig zat ik vandaag ook wat na te denken over dat "nationale rouw" gebeuren. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind, maar iig dit (net gepost op facebook);

Moet ik vandaag in rouw zijn? Als het aan de media, onze overheid en een boel van mijn fb en ig vrienden ligt blijkbaar wel. Het is vandaag NATIONALE rouw. Toch voel ik geen rouw. Ben ik dan een verschrikkelijk persoon?

Vorige week vertelde een buurvrouw mij dat haar buurman, waar ze 40 jaar naast had gewoond, was overleden. Ach, dat vond ik sneu. Ik condoleerde haar en leefde even met haar mee. Drie minuten later was ik aan het werk in de tuin, de zon scheen, ik voelde me goed. Ik rouwde niet, en er was niemand die dat van mij had verwacht. Ik had immers niemand verloren.

Vandaag schijnt de zon ook, en ook vandaag voel ik me goed. Ik rouw niet, want ik heb niemand verloren. Natuurlijk, ik heb gelezen over de verschrikking en ik vind het naar voor alle mensen die er wel persoonlijk bij betrokken zijn. Maar zelf ben ik godzijdank in de gelukkige positie dat ik niemand van de overledenen kende. Geen nederlandse, maar ook geen franse, maleisische of van welke nationaliteit dan ook. Is het de bedoeling dat ik rouw omdat er Nederlanders zijn overleden? Waarom dan nu wel, maar niet elke keer als iemands buurman dood gaat?

Ik weet het antwoord niet. Ik durf het werkelijk niet te zeggen. Het enige dat ik weet is dat ik niet rouw vandaag, en dat me het gevoel bekruipt dat er een boel hypocriets zit aan deze "nationale" rouwdag...

Zie ook http://www.nrc.nl/youp/2014/07/19/niet-te-bevatten/ en http://www.groene.nl/artikel/nationalisering-van-een-ramp

Geplaatst:

dat zou je ook kunnen zeggen met bijvoorbeeld 4mei, ik ken geen oorlogsslachtoffers. en toch vind ik het iets om even bij stil te staan.

ik voel nu ook geen rouw, ik zie het meer als een moment van bezinning. om vervolgens juist te genieten van de kleine dingen(genieten van de zon, je goed voelen, enz) en het leven te vieren.

Geplaatst:
De NOS heeft het maar druk.

r3fE0bJ.png

zsOi7fK.png

fs9eUBT.png

gmSIuOW.png

VAD54kn.png

#Circus

In jou ogen misschien een circus, maar ik heb het wel gevolgd.

Misschien is het maar net hoe dichtbij het is...

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Persoonlijk vind ik het meer een normen en waarden kwestie.

Als je zelf familie had, of kennissen, die erbij betrokken zijn kan dit een enorme steun zijn.

Een dag van nationale rouw betekent niet dat je "moet" rouwen.

Als je dat niet zo voelt, prima.

Maar rekening houden met een ander die dat wel doet, en dat zijn nogal wat Nederlanders, is wel het minste wat je kunt doen.

Dus om nou dit als een circus te bestempelen vind ik, erg zacht uitgedrukt, erg misplaatst.

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

In Dubio.

Je mag vast niet klagen over een nieuwe ( ze woont er nog niet ) bewoner in de woning onder mij.

De woningbouwvereniging heeft in haar grootse weldenkendheid besloten dat een vrijkomende woning bij ons in het trappenhuis, de woning niet weer verhuurd wordt, maar verkocht.

Ik krijg dus een nieuwe bewoonster onder mij. De koopdame is alleenstaand en is nu met haar familie de woning naar haar zin aan t schilderen, keuken te plaatsen enzo. Je kent dat wel.

Ze zitten nu in de tuin ( de woning onder mij heeft een tuin, 1 a 2 uurtjes zon op de zomerdag, in de winter een half uurtje ) een welverdiende pizza te eten na gedaan werk.

Ik sta af en toe buiten op het balkon te roken en ze zien me dan niet, maar ik hoor ze wel.

" Ja .... natúúrlijk maak ik hier een moestuin van ". "Ik wil pompoenen en Courgettes en tomaten en komkommers ...... daar .... tegen die schutting

Familie lid : " Neee, joh, dat kan hier toch helemaal niet. Is hier wel zon überhaubt ? "

Zij weer: "doe niet zo negatief .... ik wil een moestuin.... er komt heus wel zon daar hoor. zeker smiddags wel even ....

Mag ik hier even een emmertje ? Nee. neee. ik beloof dat ik de inhoud niet over de 'wil-eenmoestuin-dame' zal legen......

Geplaatst:

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Dan kan je haar vast volgend jaar wel advies geven over waarom haar plantjes zo iel en dun en lichtgroen/gelig zijn...

Geplaatst:

nou, zo te horen heb jij helemaal niks te klagen Bit. Das toch juist ideaal, zo'n mevrouw op wie je straks AL je informatiedrang los kunt laten?

Geplaatst:

Lekker laten gaan imo Wel jammer dat er zoveel mensen zijn die gewoon een ''slechte'' start hebben omdat ze ergens in springen waar ze geen weet van hebben. Ik zie het ook bij mij op de volkstuin. Meneer wordt arbeidsongeschikt en wil een moestuin want z'n handen jeuken, naja hele tuin schoon en gevreesd. Hij zet er 4 andijvieplantjes neer, en nooit meer gezien. Hele tuin vol onkruid natuurlijk. Sommigen weten niet waar ze aan beginnen

Geplaatst:

Absoluut... want vandaag alweer een mooi voorbeeld. Nieuwe moestuinpachters (dit voorjaar) konden het duidelijk niet aan. Zelfs de 3 vierkante meter bakken die ze hebben neergezet konden ze niet bijhouden. Dus ik maar eens gebeld over het hoog opschietende onkruid... en blijkt dat ze het toch allemaal wat onderschat hebben... Waarschijnlijk gaan ze al weer opzeggen...

Geplaatst:

oei. een vierkante meter bak niet kunnen onderhouden, dan heb je je er heel erg in verkeken... tenminste als ik zie hoe weinig werk ik eraan heb.

wat denken mensen dan? enkel een zaadje in de grond stoppen en een tijdje later kunnen oogsten?

Geplaatst:

nouja, onderschat niet de drempel genaamd Afstand. Wij hebben 14 vierkante meter gewoon in onze eigen straat. Dat is makkelijk, elke keer als ik naar de winkel ga of de hond uit laat kom ik er langs. En elke keer als ik er langs kom denk ik 'hey, ff kijken of ik vandaag in de tuin kan werken/de tomaten nog recht staan na de wind/er iets gewied moet worden/er dingen rijp zijn!' etc. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een tuin waar ik niet sowieso langs kom waarschijnlijk een stuk slechter zou onderhouden. Laat staan als ik er zelfs de fiets voor zou moeten pakken! Oh, sterker nog, wij *hebben* een vierkante meterbak elders in de stad. Sinds mei dit jaar. En eerlijk? Ik ben er nog nooit geweest! (het feit dat het me nu pas te binnen schiet spreekt boekdelen )

Geplaatst:

Grrr, wij hebben een spaarkaart van die actie van de appie, waarbij je een 2e 3gangenmenu gratis krijgt in een stuk of 20 restaurants in groningen. De actie loopt nog 3 dagen, dus gisteravond wilden we reserveren... staat er bij ELK restaurant in grunn dat er de komende 7 dagen geen plek meer is! Nou daar geloof ik echt geen REET van, het is ivm de zomervakantie hartstikke uitgestorven hier in de stad... Ik net gemaild met de appie, krijg ik echt binnen 2 seconden een automatische reactie dat de reserveringen nu eenmaal ontzettend hard gaan, en ze dus niet kunnen voorkomen dat er geen plek meer is. Nogmaals, daar geloof ik dus geen reet van! Beetje jammer van ons etentje zo... Alles dus voor niks gespaard

Geplaatst:

even bij zo'n restaurant langs om te informeren?

Geplaatst:

we hebben net gebeld met een restaurant dat op zn eigen website nog wel plaats vrij had, en toen zeiden ze dat zij het gevoel hadden dat de andere restaurants in groningen inmiddels allemaal niet meer meededen. Zij zitten nu vanavond helemaal vol met alleen maar mensen die via die actie komen eten. En wij hebben geluk, er was net een annulering binnen, dus wij mogen ook komen! Hoei!

Geplaatst:

Als je het echt belangrijk vind, zou ik ff om 8 uur op de fiets stappen en enkele restaurants langs gaan ja. Om alleen maar even te kijken / checken.

Geplaatst:

slechte reclame voor die andere restaurants als dat waar is.

Geplaatst:

inderdaad loes!

Ondertussen in Groningen....

Een vriendin van ons heeft afgelopen vrijdag een winkelverbod gekregen bij haar buurtsupermarkt. Dit omdat haar kindje van 3(!) blijkbaar ongezien een maiskolf had gepakt en daarmee voorbij de kassa was gefietst. Nog voordat ze kon reageren door de kolf terug te leggen (of te betalen, of uberhaupt excuses aan te bieden) werd ze meegetroond door drie heren en van diefstal beticht. Ze hielden haar al langer in de gaten, zeiden ze. "Dit is hoe jij steelt." De supermarkt is van mening dat zij haar kinderen van 2 en 3 gebruikt om artikelen te jatten. Dit omdat er ook een keer een tijdschrift uit haar karretje was gevallen. Gewoon in de winkel trouwens. En het tijdschrift werd gewoon in het schap teruggezet.

Ik denk dat elke ouder dat wel herkent, dat kinderen soms ongezien dingen uit het rek pakken. Ik heb zelf jaren in een supermarkt gewerkt, en we hebben daar nog nooit iets van gezegd. Als je het gezien hebt kun je de ouders er op wijzen en die putten zich doorgaans uit in excuses terwijl ze het artikel terugbrengen of, als het al half afgekloofd is, beschaamd betalen.

Maar blijkbaar is er bij deze supermarkt geen menselijkheid mogelijk... ze mag een jaar lang (!) niet meer in de winkel komen. De politie vond het belachelijk maar kon niks doen, het hoofdkantoor van de plus vond het ook idioot maar omdat het een franchise is kunnen zij zich er verder ook niet mee bemoeien.

De Pluswinkel zelf zegt dat ze een zero tolerance beleid voeren en dat elke ouder met kinderen een jaarverbod krijgt als het kind per ongeluk iets pakt. Wij geloven daar helemaal geen zak van; de supermarkt staat midden in een kinderrijke wijk, en als ze echt daad bij woord zouden voegen zou hun halve clientele weg zijn. Wat ons veel waarschijnlijker lijkt is dat hier sprake is van ouderwetse discriminatie. Ze is van roemeense afkomst, en hoewel ze nederlands spreekt, is het duidelijk dat ze hier niet vandaan komt. Het juridisch loket meent dat er inderdaad een zaak in zit, en Robert, haar man, is inmiddels aan het kijken welke stappen hij kan ondernemen om dit ongedaan te maken. Want behalve dat ze zich echt verschrikkelijk schaamt (ze is echt superlief, verlegen, bescheiden, en heel erg van hoe het hoort, en netjes; echt het tegenovergestelde van een winkeldief) is er ook gewoon geen andere supermarkt in de buurt waar ze kan winkelen.

Oogtv kreeg via via weet van het verhaal en toog gister stante pede naar Roberts werk om hem daar te interviewen over het gebeuren (zij zelf wil niet met naam en hoofd op internet of tv, want ze gaat door de grond van schaamte). Hij heeft die kans uiteraard met beide handen aangegrepen. Het filmpje staat online, en iedereen kan er op reageren. Vervolgens heeft de supermarkt een persbericht de deur uitgedaan richting tvnoord (met een veel groter publiek). Hierin hebben ze de feiten lompweg verdraaid en aangedikt in hun voordeel en nu staat het op een site waar mensen lekker niet kunnen reageren. Echt verschrikkelijk laag. Uiteraard heeft Robert daar op hoge poten achteraan gebeld, en nu staat er een rectificatie op de site met hun kant van het verhaal.

Echt belachelijk dit allemaal. Dit is gewoon de kleine burger pesten als grote onaanraakbare supermarkt. Lekker makkelijk als je de enige winkel bent in de wijde omtrek, de kans dat ze er daadwerkelijk omzet door verliezen is nihil. En ondertussen wordt wel de eer van Robert en zijn vrouw door het slijk gehaald. Ik vind het vooral voor haar echt zo zielig. Nog nooit van haar leven is ze met de politie in aanraking geweest, nog nooit van haar leven heeft ze ook maar zoiets als een kikkertje uit een snoepwinkel gejat. Ze voelt zich altijd al alsof ze haar plekje hier in Nederland moet verdienen, en dan nu dit. Bah, bah, bah! Echt LAAG van die supermarkt. Hier kan ik me dus echt verschrikkelijk over opwinden! Hopelijk is het laatste woord hierover nog niet gezegd... BAH!!!

Ohja, het stukje op oogtv:

http://www.oogtv.nl/2014/07/supermarkt-geeft-moeder-winkelverbod/

Het persbericht van de Plus supermarkt:

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=137004

En de rectificatie:

http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=137028

Geplaatst:

Nou ja zeg!!! Wat een vreselijke onzinnige actie van die domme Plus...

Het gaat om een MAISKOLF... eh... zo'n 30 á 50 cent misschien? Dat is ook écht roofgoed natuurlijk...

Heel vervelend voor haar en haar gezin... wens ze maar sterkte.

En sorry hoor, maar sinds wanneer is de journalistiek van TV Noord (én het Dagblad van het Noorden) betrouwbaar???

Ook wel verbazingwekkend de reacties onder het bericht in je eerste link... Dat zodra TV-Nrd hun bericht hadden geplaatst men er direct vanuit ging dat dát de waarheid dan wel zou zijn...

Ik zou nu graag die Plus boycotten... maar ik kwam daar al bijna nooit... Zowiezo een rotwinkel, de Plus... die vermijd ik liever...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.