Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Willy de hoeveelheid kippenmest die de boeren en biogas hier op het land strooien is enorm veel, daar helpt geen wasknijper tegen. Het is gewoon afwachten tot de frisse lucht komt, gelukkig is het nu weer uit te houden en kan ik weer luchten.

Zelf strooi ik de mest in de tuin uit en die stinkt niet

Geplaatst:

Jane ze mogen echt niet meer strooien dan toegestaan hoor (zijn ze donders streng op, want kippenmest doet je grasland verbranden als je er te veel op gooit.)

Gewoon ramen dicht , en morgen merk je er niks meer van

Geplaatst:

Blegh, vandaag de eerste teek gevonden.

Geplaatst:

Hier zijn de regels wat ruimer en voor biogas anders, moeten het wel meteen onderwerken en niet zoals normaal dezelfde dag. En wordt niet gebruikt op grasland maar akkerland, moet onder gewerkt worden.

Hoe dan ook je hebt er wel even overlast van, gelukkig trok het dit keer snel weg.

Geplaatst:

Ik wil slaaaaaaaaapen

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Was het weer zo laat, lag je weer eens wakker

Dit keer lagen we niet samen wakker en komden we pben

Hopelijk ben je weer in slaap gevallen en lig je nog te slapen.

Geplaatst:

Helaas niet...

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Ik voel me nu beroerd

Wordt luieren en pb's schrijven

Geplaatst:

Voel me nog steeds beroerd, emmer maar meenemen ...

Geplaatst:

17°, stralende zon, super mooi weer, perfect om in de tuin te werken, woensdag namiddag verlof en dus thuis, super veel te doen in de tuin... maar de babysit kon niet

Ach ja leuke namiddag gehad met de kids dus toch maar niet te hard klagen, haal het in het weekend wel in

Geplaatst:

Hele week mooi weer en ik lig ziek in huis

Geplaatst:

Mijn aquariumfilter werkt niet goed meer en lekt. Groot deel van m'n capaciteit kwijt en water in de kast. Fijne boel dit. Natuurlijk pas gezien nadat alle winkels zijn gesloten. En halve huis ligt nu vol water en handdoeken van het heen en weer rennen met een ontkoppelde filter, terwijl ik net alles helemaal netjes en schoon had.

Geplaatst:

Wat voor een filter is het (merk), zo te lezeneen buitenfilter? Al uit elkaar gehaald en schoon gemaakt?

Geplaatst:

Een eheim 2026 of 2028. Uiteindelijk het complete slangensysteem schoongemaakt vanmorgen. En de flow meter bleek ondanks schoonmaken gisteren toch nog te klemmen vanwege een vuiltje. Inmiddels alles weer aangesloten en het werkt als nieuw. Nu hopen dat het ook niet meer lekt nadat ik de ring heb ingevet met vaseline.

Geplaatst:

En de pomp (motor) zelf even uit elkaar halen en schoonmaken, zijn goede pompen alleen bij breuken lek is mijn ervaring.

Geplaatst:

Die verd.... fruitvliegjes eten mijn zaailingen op

Geplaatst:

hè, fruitvliegjes? zeker weten? bij ons lusten ze alleen sinaas en andere appels

Geplaatst:

Fruitzaailingen RobO

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

De fruitvliegjes leggen eitjes bij mijn plantjes en de larven van de fruitvliegjes eten mijn plantjes en dan worden de larven weer fruitvliegjes

Geplaatst:

Zit ik net vol lof te vertellen bij mijn nieuwe aankopen dat het een passiebloem 'Purple Haze' is geworden en dat ik hem in de vollegrond tegen een zuidmuur geplant heb. Kijk ik even op het internet, blijkt dat ik voor vollegrond eigenlijk de blauwe soort had moeten hebben, en dat de andere soorten eigenlijk in een pot moeten. Nou ja, een klimplant van 4 m in een pot en 's winters binnenhalen? Nooit bij stilgestaan, maar ik laat hem mooi staan in de tuin.

Geplaatst:

vorig jaar lag er gigantisch veel compost.

dit jaar... niets. nog geen emmer vol.

gatverdamme, ik baal

Geplaatst:

Waar lag en ligt die compost Loes?

Geplaatst:

roden, industrieterrein. afhalen vanaf 8uur maar door pech met de aanhanger kwamen we pas iets voor 10uur.

er heeft wel wat gelegen want mensen waren serieus met hun handen nog restjes tussen het gras uit aan het halen.

dat ging me iets te ver.

Geplaatst:

Ik geloof dat ze het bijna gratis aan de boeren verkopen. In Sappemeer lagen altijd heel hoge bergen en ineens gingen de boeren ermee vandoor. De gemeente bracht het met vrachtwagens vol naar ze toe. Nu laten ze net een paar karrevrachten vol li9ggen voor particulieren.

Geplaatst:

hier stond dit jaar ook niemand bij van de gemeente dus het zou me niets verbazen als er iemand een beetje veel heeft opgehaald. maar aan de grond te zien lag er ook niet veel vergeleken met vorig jaar.

heb iig bij de gemeente gemeld dat ik het erg jammer vind. wie weet is er volgend jaar wel genoeg.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.