Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Rls dat is vervelend, magnesium zal weinig helpen gezien het chronisch is?

Hier tijdelijk last van, nog een paar weken magnesium innemen en uithouden.

Geplaatst:

Klagen in één van de landen waar de zorg het beste en het goedkoopste geregeld is

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

RLS = Restless Legs Sydrom, rusteloze benen voor mensen die even niet weten wat het inhoudt.

@ Jane Doe; Naar het schijnt bestaat er RLS met een primaire en een secundaire oorzaak.

Secundair is bijvoorbeeld als het even niet lekker tussen je oren zit en je lichaam dit uit door middel van RLS of een andere ziekte.

Naar het er bij mij naar uitziet heb ik RLS met een primaire oorzaak (de ziekte op zich) en die is op dit moment nog ongeneeslijk.

Secundair gaat weer over zodra de primaire oorzaak is opgelost.

Ik klaag verder niet (behalve over de zorg zelf), ik zal er gewoon mee moeten leven.

@ gerrit: was dat maar waar, in België is het bijvoorbeeld stukken beter geregeld.

Het was goed geregeld, maar daar moesten ze weer aan gaan sleutelen om zogenaamd kosten te besparen.

Geplaatst:
Klagen in één van de landen waar de zorg het beste en het goedkoopste geregeld is

wat ben je toch een grappenmaker. nederland een van de beste landen qua zorg

Geplaatst:

hahahaha ja en het goedkoopst ook je loopt minstens 10 jaar achter man. Er zijn gewoon landen waar de zorg gratis is!

Geplaatst:

Ik heb geschreven: één van de

en niet: de beste

Er zijn er dus die beter zijn. Vroeger bij mij op school noemde ze dat: begrijpend lezen.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

sorry gerrit, ik heb uitstekend gelezen. nederland hoort al jaren niet meer bij één van de besten.

hopelijk komt jou mening doordat je uitstekend gezond bent en nog niet tegen de beperkingen van de nederlandse zorg bent aangelopen.

Geplaatst:

Ik ben inderdaad uitstekend gezond, gelukkig wel.

Maar ik heb een IBD dochter. En de zorg die zij krijgt is uitstekend te noemen.

Een eigen bijdrage van zo'n 375 euro per jaar is niets (een peanut) vergeleken bij de bedragen die al aan haar zorg zijn besteed.

Dus klagen is onterecht in mijn ogen. Wees eens dankbaar voor hetgeen er wel is.

Maar ja klagers zullen er nu eenmaal wel altijd blijven.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Voor iemand die schijnbaar niets van klagen moet hebben ben je anders wel erg vaak in deze Klaagbaak te vinden...

Geplaatst:

Ik had je al begrepen Gerrit, ik ben van mening dat je Nederland niet meer tussen één van de besten en goedkoopste kunt scharen.

En wat dat eigen risico betreft, gaat het mij er om dat goede zorg krijgen gaat samen hangen met financieel inkomen.

Ik kan dat eigen risico wel dragen en naar ik aanneem jij ook.

Er zijn echter mensen die van 3 of 4 tientjes in de week moeten rondkomen.

Wanneer zij gezondheidsproblemen krijgen, dan blijft er door dat eigen risico nog minder over, of ze moeten kiezen om dan maar geen aanspraak op zorg (medicijnen e.d.) te maken.

Ik ben van mening dat niemand voor die keuze gesteld mag worden.

Geplaatst:

ik ben het deels wel met gerrit eens!

ons "recht" op hulp/zorg begon wel erg te lijken op "plicht" van de overheid.

ik zie rondom mij heen veel onterecht gebruik van zorg/hulp, en van uitkeringen.

en voor er geroepen wordt.....

oh die zal wel goed gezond zijn

ik heb al 4 jaar huishoudelijke hulp en sinds drie jaar persoonlijke verzorging.

het probleem is dat er niet overal de juiste zorgvraag wordt gegeven!!!!

en het punt van eigen risico [wat trouwens eigen bijdrage hoort te heten] zou meer inkomens afhankelijk moeten zijn, maar vergis je niet in de kwijtschelding van andere zaken die minima ook hebben

edit: heb zelf ook een uitkering gelukkig kan dit gewoon in nederland

aangepast door Gast

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:
Voor iemand die schijnbaar niets van klagen moet hebben ben je anders wel erg vaak in deze Klaagbaak te vinden...

ik vind ook dat er over sommige dingen geklaagd wordt.........

mijn moeder zaliger zei altijd: klagers hebben geen nood!

Geplaatst:

Omdat het mij irriteerd

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Toppie greetje .

Dankbaarheid spreekt uit je bijdrage.

Daar wordt ik blij van.

Waren er maar meer mensen eens wat meer dankbaarder met hetgeen we hebben.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Ja, das te merken, dat je je irriteert. Ik zou zeggen. Mijdt dit topic dan gewoon.... Je hoeft het niet te lezen en je hoeft niet te reageren. Heel simpel. Hoeven wij ons ook weer niet aan jou te irriteren. Of doe je misschien aan zelfkastijding???

Geplaatst:
Toppie greetje .

Dankbaarheid spreekt uit je bijdrage.

Daar wordt ik blij van.

Waren er maar meer mensen eens wat meer dankbaarder met hetgeen we hebben.

maar.........

gerrit het is en blijft hier de klaagbank!!!!

dus zou wel heel raar zijn als hier ineens allemaal dankbare berichtjes zouden staan

zouden we meteen teruggefloten worden door de moderators omdat we gigantisch off topic zijn

we kunnen een nieuw topic beginnen

zoiets als: het zijn de kleine dingen die het doen

https://www.youtube.com/watch?v=iw_v6vyfvRs

maar daar is eigenlijk het jubeltopic al voor

aangepast door Gast

Geplaatst:

Klagen hier mag van mij hoor als het maar redelijk is toch

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:
Ja, das te merken, dat je je irriteert. Ik zou zeggen. Mijdt dit topic dan gewoon.... Je hoeft het niet te lezen en je hoeft niet te reageren. Heel simpel. Hoeven wij ons ook weer niet aan jou te irriteren. Of doe je misschien aan zelfkastijding???

Origineel hoor andermans woorden herhalen .

En wat ik wel of niet lees en waarop ik wel of niet reageer is mijn eigen besluit .

Daar heb ik verder niemands advies voor nodig .

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Nou dat schiet op, klagen over het klagen hier

Genoeg te klagen, maar dat hou ik maar mooi voormezelf om de klagers te sparen

Geplaatst:

Een eigen bijdrage van zo'n 375 euro per jaar is niets (een peanut) vergeleken bij de bedragen die al aan haar zorg zijn besteed.

Dus klagen is onterecht in mijn ogen. Wees eens dankbaar voor hetgeen er wel is.

375 euro peanuts noemen (dat is 3 maand boodschappen... )

Geplaatst:

Tja. klaagtopic is klaagtopic. Moet je je maar niet aan irriteren of gewoon niet lezen.

Scheef gaat het als iemand aangeeft dat hij/zij zich aan iemand irriteert, terwijl die ander alleen maar aangeeft zich aan het klagen te irriteren. Maak dan een "ik irriteer me aan ... " topic haha ( doe maar niet ) We zijn hier niet op een forum om kenbaar te maken dat je je aan iemand irriteert toch ?

Ik was vanmiddag in de Hema. Helemaal op de golf van moestuintjes en zelf eten kweken zijn ze daar ingesprongen met een heel hippe lijn van tuiniers-dingen verkopen. Misschien bestaat het al langer hoor, ik kom er niet zó vaak. Ze hadden speciale flacons met vloeibare 'geheel biologische ' mest. Je kan de kruiden ( het was kruidenmest ) gelijk na het bemesten ook al consumeren stond er op. Leuk. Niets echter, maar dan ook helemaal niets te vinden over samenstelling , laat staan NPK verhouding. Vreemd. dat dat mag. Meststof verkopen zonder iets van de samenstelling te vermelden ?

Zou het een aftreksel van brandnetels zijn ? was wel lekker duur.

Geplaatst:

Per maand 31,25

Per dag 1,03

Vraag je eens af wat een hobby als moestuinieren je kost

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:
Tja. klaagtopic is klaagtopic. Moet je je maar niet aan irriteren of gewoon niet lezen.

Scheef gaat het als iemand aangeeft dat hij/zij zich aan iemand irriteert, terwijl die ander alleen maar aangeeft zich aan het klagen te irriteren. Maak dan een "ik irriteer me aan ... " topic haha ( doe maar niet ) We zijn hier niet op een forum om kenbaar te maken dat je je aan iemand irriteert toch ?

Is toch ook klagen, aangeven dat iets je irriteert, dus op zijn plek hier.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

iets wel ja. iemand niet ( vind ik hoor ) was ook niet aan jou gericht he ? ( begrijpend lezen ? grapje )

Geplaatst:

Per maand 31,25

Per dag 1,03

Vraag je eens af wat een hobby als moestuinieren je kost

Ik denk dat je nog eens op rekencursus mag.

375/3=125 per maand

375*4/52= 28,85 per week

375*4/365 = 4,11 per dag

de kosten van de moestuin heb ik vorig jaar bijgehouden(was een topic van hier op het forum). gelukkig is de moestuin een hobby die je zo goedkoop kan maken als je zelf wil.

dankzij zadenruil via het forum ging het vorig jaar over tientjeswerk. had ik de groenten zoals verse pluksla en de kruiden moeten kopen was ik meer kwijt geweest.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.