Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:
klaagje: gisteren met ons openbaar vervoer over 55 km een gemiddelde gehaald van 26 km/h...had net zo goed kunnen fietsen...

RobO, hier in België rijden de treinen nu trager dan pakweg vijftig jaar geleden en er zijn veel minder stations en treinen ook.

Toch kunnen ze nog steeds niet op tijd rijden, op rails wel natuurlijk maar op tijd binnenkomen in een station??? Alleen maar als ge zelf een halve minuut te laat zoudt zijn.

Het gemiddelde van het openbaar vervoer draait toch maar rond de dertig km per uur, dan bedoel ik trein-tram-bus hé.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Leeft men in België zo en zo niet rustiger en minder gehaast

Hier staken ze al een tijdje, dus beter langzaam dan niet

Geplaatst:
klaagje: gisteren met ons openbaar vervoer over 55 km een gemiddelde gehaald van 26 km/h...had net zo goed kunnen fietsen...

Met de fiets was nog gezonder geweest ook

Of je moet gaan fietsen nadat je met het OV hebt gereisd. Dan raak je je frustratie misschien kwijt

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:
Lees ik nou dat we allemaal samen gaan wonen? Mag ik dan iemand die steeds alles achter mijn kont opruimt?

Tja wie gaan we daarvoor uitnodigen dan? Iemand met een opruimneurose hier?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gewoon een pamper laten dragen.

Geplaatst:
Leeft men in België zo en zo niet rustiger en minder gehaast
Hier leeft de nmbs wel zo ja

vorig jaar hebben ze volgend item bedacht:

BRUSSEL - De treinen van de NMBS zullen in de toekomst trager rijden. Dat blijkt uit de nieuwe vervoersregeling die start in december 2014, schrijft De Morgen.

Zo zal de rit Brussel-Antwerpen 43 minuten duren, langer dan in 1935. Het traject Mechelen-Leuven zal 26 minuten duren, tegen ooit 16 minuten. De NMBS probeert haar vertragingen terug te dringen door de rijtijden te verlengen.

Nieuwsitem erover op de tv: http://nieuws.vtm.be/binnenland/68986-trein-rijdt-2014-trager-dan-1935

c076c37a6b175d8d3a0636399e400790.jpg?itok=N-6yX1cm

Geplaatst:
Lees ik nou dat we allemaal samen gaan wonen? Mag ik dan iemand die steeds alles achter mijn kont opruimt?

We houden op het forum van foto's, die kunnen veel verduidelijken.

Geplaatst:

Met de fiets was nog gezonder geweest ook

Of je moet gaan fietsen nadat je met het OV hebt gereisd. Dan raak je je frustratie misschien kwijt

klopt, maar ben maar naar de tuin gegaan, heerlijk...

Geplaatst:

Pfff heb ik ook wat te klagen..over mijn buurman. Ik heb al 8 jaar een takkenwal tussen hem en mij..al voordat hij er kwam wonen. In het begin vond hij alles mooi..maar later hoorde ik hem er niet meer over.

Nu is sinds een jaar of drie de takkenwal zeg maar behoorlijk verzakt..en zijn kant op. Het hout en takken en takjes etc ligt wel anderhalve meter dik aan zijn kant..zowel diep als hoog. Hij gebruikt dat stuk ook niet, het is in zijn boomgaard. Door die anderhalve meter brede en hoge wal ( van zo`n 20 meter lang denk ik) groeien zeer hoge brandnetels, hop, klimmende winde enz.

Van mijn kant af een kwestie van geen nieuws goed nieuws

Sinds twee jaar zijn we lichtelijk gebrouilleerd. Niet heel erg, maar koffie drinken we niet meer bij elkaar en zeker geen drank

Vanmorgen een brief. Zo`n officièle. Hij wil de boomgaard gaan gebruiken voor zijn honden. Af ik het maar even op wil komen ruimen graag voor 1 augustus.

Ik wil dat heus wel want ik begrijp zijn standpunt. Maar hoe moet ik dat in vreselijkheidsnaam doen? Lie heeft absoluut geen minuut de tijd deze juli. En vanaf eind volgende week heb ik hier kleintjes..dan ga ik naar NL en dan kom ik niet terug voor 1 augustus...kan moeilijk mijn oppassen en passent mededelen dat ze ook even drie dagen aan de takkenwal moeten.

Geplaatst:

Schrijf netjes een brief terug dat jullie verhinderd zijn en wanneer jullie het kunnen wegruimen.

Kunnen jullie er bij komen met een tractor of zo? Misschien kunnen jullie dan met een bak de boel terug schuiven?

Vervelend als buren ineens moeilijk doen en het stroef verloopt. Persoonlijk overleg is wel zo netjes en men kan toch wat overeen komen.

Hoe is dat in Frankrijk met erfafscheiding en erfgrens? Normaal als iets op de erfgrens is, is de afscheiding van de beide buren samen. Is dat in Frankrijk ook? Is de erfscheiding op eigen grond, is de erfscheiding geheel van de grondeigenaar. Maar bij vee moet je dan ook meter afstand houden op de erfgrens.

Geplaatst:

Ja een brief terug dacht ik ook. Maar dan doe ik ook weer mee aan dat stomme gedoe van brieven sturen aan je buren.

Maar ik ben ook een watje, als ik daar nu naar toe ga weet ik bijna zeker dat ik er een potje ga staan janken ( ik kan niet zo goed tegen de hitte..en heb uren en uren slaaptekort gehad de laatste dagen..dat maakt me er niet labieler op )

Helaas kunnen we er niet bij komen met de trekker, en verder is het ook niet zo leuk om nu in het manshoge brandnetelveld te stappen.

Hoe dat met erfgrens zit en zo is niet zo belangrijk..hij heeft best gelijk dat het genant is voor hem.

Geplaatst:

Dat is vervelend als je gedwongen wordt deel te nemen aan kinderachtig gedoe. Maar als je er persoonlijk niet heen kan gaan, is een brief terug een oplossing. Of Lie moet het op zich nemen, met de buuran te praten.

Lastig dat jullie er niet met de trekker bij kunnen komen, graafmachine ook niet die schuift dat zo terug. Anders blijft handwerk over, maar dan wel wanneer jullie kunnen.

Geplaatst:

Inderdaad, brief terug schrijven met een tegenvoorstel omdat jullie het voor die tijd niet redden. Zodra mensen brieven gaan schrijven, hebben ze meteen bewijs (voor een eventuele rechtszaak mocht het zover komen) en met een brief terug geef je meteen aan dat jij hun doorhebt én dat je goede wil toont, omdat je het wil opruimen alleen niet binnen de door hem voorgeschreven termijn.

Praten is altijd beter, maar als de verhoudingen al zo stroef liggen dan is een brief (aangetekend) misschien wel beter.

Geplaatst:
Hoe dat met erfgrens zit en zo is niet zo belangrijk..hij heeft best gelijk dat het genant is voor hem.

Aan de andere kant denkt hij jullie volledig te kunnen opzadelen met het onderhoud van een erfscheiding.

In Nederland heeft ieder zijn eigen verantwoording wat dat betreft, onafhankelijk van wie oorspronkelijk de afscheiding heeft geplaatst.

Ik zou je adviseren toch eens te kijken hoe de regelgeving in Frankrijk daaromtrent is.

Normaal zou je verwachten dat hij ook een wettelijke plicht heeft, de erfscheiding van zijn kant af te onderhouden.

Hij heeft er niets aan gedaan, dus het lijkt mij zijn probleem en niet de jouwe.

Heb je de erfgrens trouwens wel eens gecontroleerd op een kadastertekening?

Voor hetzelfde geld ligt de afscheiding nu nog steeds in zijn geheel op jullie grond.

Geplaatst:

als het echt niet anders kan misschien een loonwerker vragen met een graafmachientje?

Geplaatst:
Ik ga de brief door een raadslid laten schrijven als die dat wil doen...mooi Frans taalgebruik heeft die man.

De brief is geschreven..de tekst ongeveer zo dat we zijn brief in goede orde hebben ontvangen. Dat we begrijpen dat de takkenwal zijn a.s. werk zal hinderen en dat we natuurlijk tot zijn beschikking staan om het weg te halen. Dat we ongelukkigerwijze daar deze zomer helemaal niet toe in staat zijn en of we daarmee kunnen wachten tot het einde van het seizoen. En als laatste dat, zou hij dat willen en kunnen, hij het zelf opruimt en dat hij natuurlijk welkom is het in onze tuin te deponeren.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Klaag klaag....

Al zeker vijftig tomaten mogen weggooien wegens neusrot.

Wat opvalt is dat het vooral twee soorten zijn die er veel last van hebben.

Veel hebben het gekregen toen ik in de Ardennen was met dit warme weer, de watergever heeft er zijn voeten aan geveegd denk ik.

Geplaatst:

U had dus beter de watergever naar de Ardennen kunnen sturen en zélf voor de tomaten kunnen zorgen, dan was alles goed gekomen!

Geplaatst:

Mogelijks wel, maar was mijn voordeur dan gerepareerd geworden.

Die heeft jarenlang in de schaduw gestaan en nu sinds einde vorig jaar in de zon, bos gekapt rechtover.

Het deurpaneel is krom getrokken en nu heb ik de deurstijl ook wat krom gemaakt set spieën zodat ze weer goed opent en sluit.

Geplaatst:

We zouden er een paar groene vingers, rechter handen en vleugels bij moeten hebben in deze tijd, want dan willen we meest van alles en liefst alles tegelijk. En komen tijd te kort!

Geplaatst:

Willy het zit je wel weer mee, of geef je anderen de schuld

Je eerste cherry tomaatjes zijn daar, nog even zonne voor een mooie rode kleur.

Geplaatst:

dit jaar voor t eerst écht anti-insectengaas gekocht...pikken de vogels er gaten in waardoor....juist, ja...

(dat zou dus in theorie zoiets moeten worden...eerst boogjes met anti-insectengaas en 15 cm daaroverheen nieuwe boogjes met anti-vogelgaas en daaroverheen wat touw spannen tegen de storm, en voor tegen de veenmollen een borderrand van 15 cm diep, en voor tegen de slakken koperdraad op de borderrol, en tegen de trips wat mulch, en tegen de aardvlooien plankjes met lijm, en tegen de taxuskever aaltjes, en tegen de woelmuizen valletjes en tegen de mol stinkspul want anders gaan de woelmuizen lekker in die gangen wonen, en dan elke week alles even openen om wat bicarbonaat tegen de meeldauw te spuiten.... )

oja, en een hek met 230V erop voor tegen de slechterikken ...in theorie dan hè...

aangepast door Gast

Geplaatst:

What the ... Dan liever wat beestjes in m'n eten!

Geplaatst:

Rob0 denkt ook: als ze mijn groente willen, moeten ze nóg vroeger opstaan. En hoe is het met ordinaire diefstal door de medemens? Dat is op sommige vt complexen ook schering en inslag. Nog maar een hekwerk om alles heen?

Geplaatst:

De brief is geschreven..de tekst ongeveer zo dat we zijn brief in goede orde hebben ontvangen. Dat we begrijpen dat de takkenwal zijn a.s. werk zal hinderen en dat we natuurlijk tot zijn beschikking staan om het weg te halen.

Ik liep met die brief op zak en dacht als ik hem dan zie dan...

En toen zag ik hem, en met het oude Franse spreekwoord in gedachten: Ben ik een vrouw of een eend? ben ik op hem afgestapt.Met de mooie Franse teksten uit de brief heb ik hem uitgelegd dat we natuurlijk willen opruimen maar dat dat nu nog niet gaat.

De man was zo blij als een kind: "nee natuurlijk geweldig, wat ben ik blij, ja najaar is prima, weet je wat we doen, we gaan hem herstellen maar dan zo dat hij niet meer om kan vallen, ik vind hem ook mooi, zo natuurlijk voor de vogels en de egels..."

Nou opgelost

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.