Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

misschien een val aanschaffen waarmee ze levend worden gevangen zodat je ze elders kan uitzetten?

Geplaatst:

Heb ik, maar werkt niet. Ja, 1 keer zat er een muisje in, maar die was zo klein dat ik hem niet zag en die heb ik toen per ongeluk doodgehongerd. Daar verlies ik wel slaap over. Een val is erg snel en pijnloos en gif hopelijk ook (maar ik vrees met vreze...)

Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig

Geplaatst:
Ik trof gisteren ook een muisje in een plantenbak en heb de buren (plus manlief) moeten beloven dat ik ze vermoord zodra ze opduiken. Met konijntjes zijn er nl altijd muizen in de buurt.

Mijn klacht: waarom zijn muizen zo verrekes schattig???? ?

ha, is onderdeel van de tactiek om zoveel mogelijk muizen te krijgen...

Geplaatst:

Als ik de internet pagina open op de computer open komt er een extra lege pagina tevoorschijn die ik maar niet weg krijg.

Ik kan er ook niets mee doen reageert helemaal nergens op. Dit is sinds een dag of 3 en ik erger me rot.

Geplaatst:

Bedoel je dat als je je internetbrowser opent er een extra (ongewenst) tabblad geopend wordt?

En is dat dan misschien een tabblad van een zoekmachien (mysearch oid)?

Geplaatst:

Ja extra tabblad staat helemaal niets op?

Geplaatst:

RobO, wat superirritant, dat gedoe met dat Windows. Als ik er genoeg verstand van had stapte ik over naar Linux. Boeven zijn het daar bij Microsoft.

nog een klaag

(I Love Klaagjes)

muizen hebben mijn in de schuur geplaatste pas geoogste roggeschoven beklommen en van korrels ontdaan, in vier dagen, zeker twee kg rogge

(I Hate muizen)

Nou ja, muisjes moeten ook eten, en die goed gevoede gezonde muisjes zijn weer gezond voer voor vossen en uilen en buizerds en ander muizen-etend spul. Zie het als een investering in een gifvrije biodiverse toekomst.

Geplaatst:

windows windows 10 werkt heerlijk, alle minpuntjes van windows 8 zijn weg.

alleen heb ik nu ruzie met office. zo opeens moet ik me aanmelden. wanneer ik dat doe dan staat er op dat met dat mailadres geen office pakket is aangeschaft. nee goh, dat office pakket zat al bij de aanschaf van de laptop. productcode heb ik dus ook niet.

heb een tijd op linux gewerkt maar daar miste ik noodzakelijke programma's dus toch weer terug gegaan naar windows.

Geplaatst:
Heb ik, maar werkt niet. Ja, 1 keer zat er een muisje in, maar die was zo klein dat ik hem niet zag en die heb ik toen per ongeluk doodgehongerd. Daar verlies ik wel slaap over. Een val is erg snel en pijnloos en gif hopelijk ook (maar ik vrees met vreze...)

Gif zou ik echt niet doen. Gif is altijd, in alle hoedanigheden een nare dood, en de kans dat een halfdooie muis gepakt wordt door een muizeneter is niet ondenkbaar, en dan wordt het helemaal akelig.

Ik moet bekennen dat ik nog nooit overlast heb gehad van muizen (altijd katten gehad, waaronder heel fanatieke muizendoders), dus ik heb makkelijk praten, maar ze zijn inderdaad wel superaaibaar. Die kleine handjes.... Ze zouden zich niet zo bezopen snel moeten voortplanten.

Geplaatst:

Angela, ik weet ook niet wat er aan de hand is. Maar misschien kun je wat met je browser instellingen spelen?

Zet die bijvoorbeeld eens op dat als je je browser opent deze de tabbladen opent die je de vorige keer open had (dus niet dat je alleen je startpagina tabblad hebt)? Kijken wat er dan gebeurd...

En misschien is er morgen iemand die dit bekend voor komt en betere raad heeft.

Geplaatst:
Als ik de internet pagina open op de computer open komt er een extra lege pagina tevoorschijn die ik maar niet weg krijg.

Ik kan er ook niets mee doen reageert helemaal nergens op. Dit is sinds een dag of 3 en ik erger me rot.

een extra tabblad? een popuppagina?

als je het niet erg vindt om te missen kun je eens alle geschiedenis en cookies wissen

eventueel tijdelijk eens een andere browser gebruiken zoals Firefox Portable die hoef je alleen maar uit te pakken en installeert verder zelf niks op je pc

als het dan nog niet weg is misschien een een antimalware check doen?

Geplaatst:

Nadat ik dit gisteren hier plaatse had ik ook het idee om de koekjes en geschiedenis en zo te verwijderen dit heb ik toen ook meteen gedaan en de computer opnieuw opgestart dat heeft geholpen.

Vind het nog steeds raar was gewoon een start pagina maar dan zonder de start zeg maar want hij reageerde nergens op. Ik vermoed dat er toch een popup achter heeft gezeten die ik niet helemaal heb weg kunnen klikken?

Loes klinkt bekend toen ik mijn computer update moest ik mij ook opnieuw aanmelden bij office wat ik ook niet kon doen. Maar het werkt gewoon nog steeds

aangepast door Gast

Geplaatst:

Kijk, mooi zo, Dr. RoBo weet raad.

Fijn dat het zo gemakkelijk opgelost is, was al bang dat je een vervelende opdringerige searchengine had opgelopen, die zijn niet zo gemakkelijk te verwijderen.

Geplaatst:

Hoe zo iets kleins zo kan irriteren

Geplaatst:

tsja, wat dacht je van de fruitvliegjes plaag hier in Haarlem en omgeving...

ennuh: moet ik deze week nep-ijs fotograferen van bakvet en poedersuiker en het wordt weer...idd heul heet...

Geplaatst:
Hoe zo iets kleins zo kan irriteren

Nou daar vat je de twee gesprekken die hier door elkaar heen lopen - muizen & windows - mooi mee samen.

De gedachten van "muizen als roofvogelvoer" spreekt mij ecologisch bijzonder aan, maar op een dakterras in de stad komen geen roofvogels, althans, ik heb ze nog nooit gezien en de konijntjes ook niet. Manlief haat huisdieren (konijntjes vergden al twee jaar lobbywerk), dus een kat komt er niet in.

Balen dat het gif een pijnlijke dood oplevert. Ze zouden in plaats van gif smakelijke muizen-anticonceptiepilletjes op de markt moeten brengen. Ik ga dan maar weer over naar muizenval-met-pindakaas.

Geplaatst:

Een kennis had alweer genoeg van zijn AH-tuintje en bood mij een prachtige lange moestuinbak + aarde aan, voor mijn aardbeien.

Die heb ik vanmiddag naar mijn tuin gebracht (sjóuwen met die hitte!), maar nu pas realiseer ik me dat dat hout geïmpregneerd is.

Bálen!

Als ik dat een paar uur eerder bedacht had, had ik de bak natuurlijk niet meegenomen. Koper en chroom enzo...

Maar wat zou jij doen, gegeven het feit dat het ding er al staat?

(Ik hoef geen 20 jaar meer mee, dus een beetje gif kan er nog wel bij ).

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Gewoon gebruiken zou ik dat ding.

Geplaatst:
Een kennis had alweer genoeg van zijn AH-tuintje en bood mij een prachtige lange moestuinbak + aarde aan, voor mijn aardbeien.

Die heb ik vanmiddag naar mijn tuin gebracht (sjóuwen met die hitte!), maar nu pas realiseer ik me dat dat hout geïmpregneerd is.

Bálen!

Als ik dat een paar uur eerder bedacht had, had ik de bak natuurlijk niet meegenomen. Koper en chroom enzo...

Maar wat zou jij doen, gegeven het feit dat het ding er al staat?

(Ik hoef geen 20 jaar meer mee, dus een beetje gif kan er nog wel bij ).

Aarde er tijdelijk uitknikkeren en vijverfolie erin doen - aarde dan terug en aardbeien planten .

It ain't what you do, it's the way that you do it

Geplaatst:

vijverfolie? het plan was toch geen moeras?

gewoon gebruiken. het vluchtige spul is al uitgespoeld. en het impregneer van tegenwoordig is al stukken minder slecht dan het spul van vroeger. zou het zelf niet snel kopen maar gekregen is zonde om weg te gooien.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Dank dames

Wilde hem al in de container gooien, was er helemaal beroerd van

Morgen gewoon verder

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Speets, ik zou die bak toch wel bekleden met iets, worteldoek of zo.

Dakmoes, en die muizen vangen zonder ze te vermoorden, is dat geen idee? Er staat ergens op het forum een schitterende DIY-methode met een kiepende fles. En dan laat je ze lekker los op de begane grond in een parkje ofzo. Of leeuwenpoep he? Even langs een dierentuin, vuilniszak mee, beetje strooien hier en daar en je hebt nul muizen meer. (Mensen geloven het nooit als ik dat zeg, maar het is echt waar hoor.)

Vergis je trouwens niet in roofvogels, het schijnt er weer wat beter mee te gaan, en hier op de grens tussen stedelijk en landelijk gebied had ik jarenlang echt nog nooit een roofvogel gezien, dit jaar toch al een stuk of wat buizerds.

Geplaatst:

Zonde om goeie tuintips in de klaagbank te zetten, maar ja, nu kan ik al mopperend reageren op de leeuwenmest van vorige klager...

Of leeuwenpoep he? Even langs een dierentuin, vuilniszak mee, beetje strooien hier en daar en je hebt nul muizen meer. (Mensen geloven het nooit als ik dat zeg, maar het is echt waar hoor.)

Leeuwenmest werd vroeger in de dierenwinkel verkocht om katten te verjagen, maar helaas is de verspreiding van mest aan strengere regels gebonden, dus moet je het op die manier zien te krijgen. Kost wel een bezoekje aan de dierentuin, dus een dure methode, inclusief reiskosten.

Dus weet pippi zeker dat het muizen zijn die op de loop gaan?

Zouden muizen niet op de loop gaan voor katten"mest"?

Geplaatst:

Dat 'in een weiland/bos/parkje zetten' van een gevangen muis is bepaald niet diervriendelijk. Hij komt dan terecht in het territorium van andere muizen. Die zullen hem verjagen/doden.

Ook gif is wreed.

Kattenmest is te proberen, maar ondanks de katten van mij én de buren, zaten er toch muizen in en rond de schuur tussen ons in

Blijft over: een val. Met een beetje geluk zijn ze dan in 1 klap wijlen.

Geplaatst:

Ik denk eigenlijk ook dat een muizenval het minst pijnlijke is. Dieren zijn alleen bang voor pijn, maar kennen geen angst voor de dood. En met zo'n val zijn ze echt in 1 klap van aarde vertrokken.

Wist trouwens niet dat geïmpregneerd hout zo vreselijk slecht was… Maar wat moet je dan gebruiken? Mijn bakken zijn aan de buitenkant van kunststof, maar aan de binnenkant is een raamwerk van hout getimmerd, ik neem aan dat dat geïmpregneerd hout is. Ander hout is toch in 'no time' verteerd?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.