Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Eigenlijk nog nooit meegemaakt dat Eksters of Kauwen, fruit bij me kwamen halen.

Alleen maar kattenvoer als de kat even niet goed oplette.

Wel merels, meesjes en de laatste tijd lijsters.

Die laatsten zijn trouwens heel erg brutaal en/of dom.

Merels blijven al lang zitten eerdat ze wegvliegen, maar maakte laatst met een lijster mee, dat hij op een halve meter afstand van m'n gezicht pas wegvloog.

Ben ze daarna maar actief gaan wegjagen, vind het fruit pikken niet zo erg, maar zie niet graag dat er één te grazen genomen wordt door onze kat.

Geplaatst:
Welke *** houdt er anno 2016 nou nog duiven? Die hobby is toch eind 20e eeuw uitgestorven? Wat voor nut hebben die beesten eigenlijk nog? Post gaat per email en melken kun je ze ook al niet.

"De duif is het renpaard van de kleine man" zei men vroeger

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Er worden nog heel veel duiven gehouden op klein dier shows zitten die er het meest.

Geplaatst:

Zijn het geen 'wilde' (stads)duiven?

En als ik alles zo lees ben ik toch maar weer blij dat ik drie katten heb waardoor er geen vogel de tuin in durft te komen.

Geplaatst:

Oh, als de frambozen door lieve vogeltjes worden opgegeten, dan vind ik het niet erg. Maar die vogelschijt die erop zit, is vast & zeker van de roteksters

En als ik hier een fanatieke duivenmelker op zijn ziel heb getrapt: sorry hoor. Het is blijkbaar een groter gebeuren dan ik dacht. Ik meende dat het 40 jaar geleden al iets voor oude mannetjes was… maar kennelijk niet goed opgelet

Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig

Geplaatst:

Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat er nog duivenmelkers zijn anno 2016. Het lijkt me dat je flink vrijstaand moet wonen wil je geen overlast voor je buren veroorzaken en ik meen dat mensen er ook heel erg ziek van werden vroeger. En het verschijnsel dat een duif achterlijke afstanden aflegt om weer thuis te komen is heel knap, maar riekt ook wel naar dierenmishandeling. Ik kan mijn hond of kat ook wel mijlenver van mijn huis neerzetten en als hij niet doodgereden wordt komt die ook wel naar huis. Maar om dat nou tot sport te verheffen.

De enige duiven die ik zie zijn wat houtduiven, en als ik in de stad ben strompelen daar die trieste gedrochtjes met vrijwel allemaal misvormde poten, die alleen maar leven op patat en brood. Van mij mogen ze die allemaal afschieten, wat een leed.

En ik kan me goed voorstellen dat je die vogelpoep beu bent. Het is wel weer goeie mest natuurlijk. Misschien kan je ze op je composthoop leren poepen.

Geplaatst:

@Pippi: hear hear &

Heb wel eens zo'n uitgeputte wedstrijdduif op mijn dakterras gehad, beestje zat 3 dagen stil voor zich uit te staren. Kreeg van mij natuurlijk water en wat haver. Gisteravond zag ik er weer eentje op een bankje in iemands voortuin zitten.

Dus hebben we 3 categorieën duiven:

1. Vliegende FEBO-stadsratten die ziektes verspreiden

2. Mishandelde wedstrijdduiven waar Thieme zich eens hard voor moet maken

3. Huisdieren van hoogbejaarde duivenmelkers die hun hobby in mijn woonwijk uitoefenen zonder die beesten te leren schijten waar het hoort

Geplaatst:

Er zijn nog zeer actieve duivenverenigingen hoor. Zeker in en om de dorpen. Je kunt het zaaltje van de duivenvereniging dan ook huren voor bijv. een verjaardag Ze doen dus ook nog wat goede voor de maatschappij.

Eerlijk gezegd hebben wij veel veel meer overlast van poepende katten dan van de duiven.

Geplaatst:

Dat zijn echt niet allemaal hoogbejaarden hoor

En die duiven zijn geen huisdieren maar renpaarden - pardon: raceduiven. Die moeten wedstrijden vliegen. Worden bijvoorbeeld diep in Frankrijk losgelaten en wie het eerste weer thuis komt, wint een beker

En wie de weg kwijt raakt, slijt zijn verdere leven als dakrat

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat er nog duivenmelkers zijn anno 2016. Het lijkt me dat je flink vrijstaand moet wonen wil je geen overlast voor je buren veroorzaken en ik meen dat mensen er ook heel erg ziek van werden vroeger. En het verschijnsel dat een duif achterlijke afstanden aflegt om weer thuis te komen is heel knap, maar riekt ook wel naar dierenmishandeling. Ik kan mijn hond of kat ook wel mijlenver van mijn huis neerzetten en als hij niet doodgereden wordt komt die ook wel naar huis. Maar om dat nou tot sport te verheffen.

De enige duiven die ik zie zijn wat houtduiven, en als ik in de stad ben strompelen daar die trieste gedrochtjes met vrijwel allemaal misvormde poten, die alleen maar leven op patat en brood. Van mij mogen ze die allemaal afschieten, wat een leed.

En ik kan me goed voorstellen dat je die vogelpoep beu bent. Het is wel weer goeie mest natuurlijk. Misschien kan je ze op je composthoop leren poepen.

De meeste mensen die duiven houden wonen gewoon in een woonwijk.

En dat duiven afstanden moeten afleggen geld alleen voor postduiven, er zijn ongeveer 300 verschillende duiven rassen en er zijn nogal wat mensen die de beste van een bepaald ras willen fokken en die daar dan mee naar shows gaan. Die duiven vliegen wel los maar blijven over het algemeen rond huis.

En die misvormde poten die je noemt dat is de schuld van de mens.

Mensen spugen namelijk overal hun kauwgom maar neer een duif loopt daarin en de kauwgom blijft aan hun poten plakken!

Zelf krijgen de duiven de kauwgom niet verwijderd en hierdoor sterven de tenen af waardoor er uiteindelijk de teen of over het algemeen tenen eraf vallen en je duiven krijgt met misvormde poten.

Misschien iets om over na te denken als iemand een keer zijn kauwgom kwijt moet?

Geplaatst:

de pompoen die nog in de vensterbank lag is gaan schimmelen aan de onderkant...

... en heeft de verf min of meer opgelost (ziet er uit als afbijtspulblaasjes )

Geplaatst:

Stonk hij ook ?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

nee, niks bijzonders op 1 m afstand, de weggooiafstand

zal nog even mijn neus erin stoppen

doet me denken aan snotskommer

• 2 weken later...
Geplaatst:

RobO als het verf afbijt, moet je denk ik blij zijn dat je er je tanden niet in hebt gezet

Ik denk dat jouw beschimmelde pompoen eerder in het jubeltopic thuishoort…

Geplaatst:

Wat Dakmoes zegt, volgens mij heb je zojuist een biologisch verantwoord verfoplosmiddel ontdekt. Ik zou patent aanvragen, me inschrijven bij de KvK en vanaf nu die schimmel kweken op je pompoenen. Doet u mij maar een flesje van dat spul voor een paar euro.

Geplaatst:

Catfight!

In mijn tomatenkas

Een grote paprikaplant compleet vernield, een paar paprika's en bananalegs op de grond, maar de rest heeft het geweld gelukkig goed doorstaan. Pfffffff

2016-08-18Catfight-in-de-kas-156541471536227.JPG

En de winnaar is:

2016-08-18Catfight-in-de-kas-320031471536228.jpg

Geplaatst:

kan niet updaten....

Untitled-170971471848728.jpg

Geplaatst:
kan niet updaten....

ik dacht eerst leuk grapje.......maar het is klaagbank...

dus zal jou reactie wel zijn geweest

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

ja, tamelijk poepo, kan sinds de laatste update niet meer updaten, windows 7

heb er nu 3 uur aan besteed en de probleemoplosser helpt niet echt goed weet je

Geplaatst:
kan sinds de laatste update niet meer updaten, windows 7

wat mij bijstaat is dat je windows 7 gratis kan updaten naar windows 10

in ieder geval hebben ze dit tm juli gedaan en ze zouden dacht ik verlengen.

het zou dus zomaar kunnen zijn dat je windows 7 niet meer kan updaten (bastards )

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Geplaatst:

gratis tot 29 juli dan hè, heb het geprobeerd na een image te hebben gemaakt

met win 10 werkte er een hoop niet, tekentablet, scherm, scanner....en ik begreep dat er heul veul gegevens naar ms gaan zonder dat ik t weet...

image maar weer teruggezet, ik blijf lekker op win7

(die ik heb naast linux ubuntu, raspbian vanwege allerlei progs die ik nodig heb)

Geplaatst:

nog een klaag

(I Love Klaagjes)

muizen hebben mijn in de schuur geplaatste pas geoogste roggeschoven beklommen en van korrels ontdaan, in vier dagen, zeker twee kg rogge

(I Hate muizen)

Geplaatst:

Ik trof gisteren ook een muisje in een plantenbak en heb de buren (plus manlief) moeten beloven dat ik ze vermoord zodra ze opduiken. Met konijntjes zijn er nl altijd muizen in de buurt.

Mijn klacht: waarom zijn muizen zo verrekes schattig???? Kan ik weer aan de gang met vallen & gif, terwijl ze zo aaibaar en intelligent met van die oplettende kraaloogjes zijn? En ze hebben ook altijd ergens een nestje ienemiene lieve baby'tjes die ik dan moederziel alleen achterlaat, met die muizocide in mijn plantenbak…

Kunnen pissebedden of wormen (=nuttig maar lilluk) niet meer op muizen lijken en andersom?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.