Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Nee hoor, hardhout niet.

Zoek maar eens

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Juist om dit soort verrassingen niet tegen te komen, hebben we het dakterras laten maken door een timmerman die de aanwijzingen moest volgen van een hele ervaren biologisch hovenier/groenontwerper, die wist dat het een moestuin werd. En ik krijg net bericht van de timmerman dat hij inderdaad geimpregneerd hout heeft gebruikt!

Dit wordt nu met recht een klaagtopic; ik ben woest. Nu maar een mailtje naar de hovenier sturen dus. Wat een ellende dit.

Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig

Geplaatst:

Hu stop, ik weet niet wat jullie precies besproken hebben over de prijs, maar hardhout is veel duurder

En zoals Loes al schreef: "het impregneer van tegenwoordig is al stukken minder slecht dan het spul van vroeger."

Ik zou eerst even goed informeren. Misschien is het milieuvriendelijks "geïmpregneerd" (= behandeld met olie bv. ?).

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 3 weken later...
Geplaatst:

"Amerikaanse psychologen onderzochten wat een hond prefereert: een knuffel van de baas of een snack"

Geplaatst:

Nou, ik weet het antwoord, wat mijn hond betreft dan!

Geplaatst:

Volgens mij wordt er een hoop onzinnig en akelig onderzoek uitgevoerd op kosten van de belastingbetaler. Nou is dit nog tamelijk onschuldig, maar het slaat natuurlijk nergens op.

Honden hechten van nature heel veel belang aan een stabiele 'roedel'. Dus bevestiging dat ze een gewaardeerd deel uit maken van de groep, daar worden ze blij van. Zonder enig vertoon van affectie frolicjes toegooien, tsja, vreten is vreten, maar blij zullen ze er niet van worden.

Maar tegelijkertijd denk ik dat een hond die zich veilig voelt en voldoende knuffels krijgt, soms heel weinig moeite heeft met het uitblijven van die knuffels als er een snack van het aanrecht gesnaaid kan worden. En als een bevriende baas in het park lekkers uit staat te delen, dan krijg ik ze daar echt niet weg door ze te lokken met een knuffel.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik heb mijn moeder vanmorgen naar het ziekenhuis gebracht zij krijgt een hartkatheterisatie,

en ik voel me zelf ook helemaal niet lekker ik kan nu geen griep gebruiken

Geplaatst:

Sterkte met moeders Angela

toen ik verleden jaar ben behandeld voelde ik me als herboren

dus hopen dat jij dit bericht kan verhuizen naar het jubeltopic

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

• 2 weken later...
Geplaatst:

Kijk nou ... de mooiste en de grootste!

Ggrrrrrrrrrr

2016-10-16-324131476718314.JPG

Geplaatst:

Is er een minimensje in geland... face down en met de armen en benen uitgestrekt??

Geplaatst:

Echt....alsof er een mensje is in geland. Daar heb je geen fantasie voor nodig, is duidelijk te zien!

Wel zonde van je meloenpeertje!

Geplaatst:
Echt....alsof er een mensje is in geland. Daar heb je geen fantasie voor nodig, is duidelijk te zien!

Wel zonde van je meloenpeertje!

Heb je nog meer meloenpeertjes anders wordt het extra zuur!

Geplaatst:

Ja hoor, dit was pas de eerste van deze plant

En het was ook een heeeeele grote vrucht. We hebben hem natuurlijk gewoon opgegeten: ieder een kwart, en dat was ook wel genoeg.

De andere heft gaat er vandaag aan. Het was echt een knoeperd

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Wat? Is er sinds oktober niet meer geklaagd? Of is er een vers topic geopend?... (wat ook wel mag na meer dan 300 berichten in deze)

Ik belde vandaag met de milieudienst omdat mijn afvalpasje foetsie is. Doe al jaren met dat ding, heeft een vaste plek, maar helaas toch verdwenen.

Dus ga naar de site van de Milieudienst, die gaan over het afval lijkt mij dus ook over de pasjes.

Op de site niets over het aanvragen van nieuwe pasjes maar wel een telefoonnummer.

Vriendelijke dame. Of het pasje écht weg was, vroeg ze, of ik wel goed gezocht had?

Ja joh, ik bel je voor de lol...

Maar toen het volgende... vroeger was het zo dat de pasjes, om de ondergrondse afvalcontainer mee te openen, gratis waren. Maar toen bleken er wel veel nieuwe pasjes te worden aangevraagd omdat mensen er té slordig mee om bleken te gaan. En dat riep om maatregelen. Dus werd het verliezen van een pasje beboet, een nieuw pasje ging nu geld kosten.

Nee, zo moest ik het niet zien, zei de vriendelijke dame, het was geen boete.

Toch is het zo, vind ik. Ik gaf haar het vergelijk met de gezondheidszorg en eigen risico... dat is ook een boete omdat je het lef hebt om zomaar ziek te worden én gezondheidszorg nodig te hebben. Teveel mensen werden ziek dus daar moesten ook maatregelen komen om het ziek worden tegen te gaan. Laten we het duurder maken, werd ook daar gedacht, dan krijgen we vast minder zieke mensen.

Met als gevolg dat heel veel mensen niet de hulp vragen en krijgen die ze eigenlijk nodig hebben en te lang doorlopen met klachten waardoor het uiteindelijk weer allemaal duurder uitkomt. Werkt dus ook niet.

En hoeveel het nieuwe pasje dan moest gaan kosten? 15 euro !!!

Hoe durven ze dát geen boete te noemen?

Ik betaal mn afvalstoffenheffing en milieuheffingen etc etc. en moet dan 15 euro betalen voor een nieuw pasje? Ja... doeiiiiii... Dat gaan we dus niet doen.

Ik leen die van de buren wel of zet het, net als sommige buurtgenoten, gewoon náást de container.

En als ik een auto had dan kon ik het ook nog ergens anders gaan dumpen.

Is dát dan wat ze willen???

Echt van de zotte.

En dan betaal ik als alleenstaande ook nog eens onevenredig veel voor mijn volle vuilniszakjes in vergelijk met mensen met veel afval.

Doe aan afval mijden, recyclen, afvalscheiding en composthoop in de tuin...

En dan krijg ik nóg geen gratis pasje?

Oh... en ik wordt ook nog eens élke ochtend wakker omdat ze die container legen met enorm veel kabaal en de langsrijdende vuilniswagen laat het huis trillen.

Dame stelde nog voor om bij de gemeente te gaan bedelen om een tegemoetkoming oid....

Want... de Milieudienst gaat niet eens over de pasjes... Staat ook niets over op hun site.

Dame ging ook eens op hun site kijken, had ze nog nooit eerder gedaan... ze zit aan de telefoon bij de klantenservice van de Milieudienst!!!

Informatie over de pasjes zou te vinden zijn op de site van de gemeente, ook zo logisch.

Geplaatst:

ik hoop dat het schrijven en het delen met ons allemaal je in ieder geval oplucht

soms is het zo onhandig als je je principes hebt......

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

lees dit maar niet, moest het ff kwijt, internet is geduldig, de RobO ook wel soms

tsja, willen we een dagje naar familie ver weg, met die fantastische keuzedag van tante NS

valt de stroom uit in Amsterdam, vervelend voor veel mensen en tante NS ook, snappen we toch

jammer alleen dat het advies om thuis te blijven pas bekend wordt gemaakt na de aankoop van de keuzedag en het inchecken ....

rijden er geen treinen van en naar Amsterdam, snappen we ook natuurlijk

geeft de vriendelijke NS meneer ons het advies over Den Haag te gaan, is een beetje om "maar dan komt u er toch, snapt u?

kunnen we na een half uurtje later richting Den Haag centraal met wat extra stopjes, logisch natuurlijk

maar daar staan dus alleen donkere lege treinen, want door de storing in Amsterdam is het treinverkeer in heel Nederland ontregeld...heel Nederland, dat snappen we even niet...

krijgen we het advies niet naar Amsterdam (!) of Utrecht of Dordrecht of naar huis(!) te reizen, zei die echt, snap er niks meer van

moeten we van de vriendelijke NS meneer van perron 4 naar 8 naar 9 en in de warme trein stappen, niet in de donkere lege trein zei die...duh

die vervolgens niet kan vertrekken omdat er geen machinist is? hoezo, wie heeft die 6 lege treinen daar dan neergezet? en waarom moeten we in een trein stappen die geen chauffeur heeft?

kunnen we na 3 uur in een andere warme trein eindelijk terug naar Haarlem, jammer dan, uitchecken maar weer en naar huis

naar mijn eigen NS om geld te claimen...

staat er verdrie in het scherm dat dat niet kan omdat ik niet zou hebben in- en uitgechecked, heel slim van tante NS scheelt ze veel claims...

bel ik haar even op, halfuurtje in de wacht, en ja hoor ik kan 3,50 terug krijgen, maar wacht ff. nou moet ik morgen euro 45 afrekenen om alsnog te gaan dus ik wil mijn keuzedag terug

kan niet zegt vriendelijke mevrouw van de NS, gaat niet in de computer snapt u?

snappen jullie nou dat tante NS zo weinig flexibel is als een klein deel van het net uitvalt? ik niet

grrrr...pffff lucht op zeg!

Geplaatst:
lees dit maar niet

doen we ook niet want er is inmiddels al lang een klaagbank #4

gr Adriaan

Geplaatst:

snap ik toch!

Geplaatst:

Geplaatst:

Geedee is eigenwijs en las het tóch.....voelt met RobO mee.....is zelf 3x met de trein geweest in haar leven waarvan de 2 laatste keren a DISASTER!

Geedee is niet lief...gaat NOOIT meer met de trein.

Snel maar een Lock hier

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.