Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Hmm...denk dat de verdeling van welke taken dan ook vanzelf zou moeten gaan. En zal voor elk huishouden anders zijn. Als je beide werkt, zul je beide iets in het huishouden moeten doen lijkt mij.

Hier werkt manlief, en ik niet. Dus manlief hoeft geen huishoudelijke taken te doen....lijkt mij logisch.

Geplaatst:

Vind ik niet zo logisch. Manlief werkt, ik momenteel niet. Ik doe wel meer in het huishouden maar dat betekend niet dat hij helemaal niets doet.

Komt misschien ook doordat ik niet alles kan. Maar kan me niet voorstellen dat ik savonds en in het weekend alles alleen moet doen en hij niets uitvoert. Het is niet dat ik overdag niets doe ofzo.

Tuin is mijn taak. Maar bergen blad vegen of sneeuwruimen doet hij want dat is te zwaar.

Ik kook meestal, hij wast af, ik droog.

Stoffen, poetsen enzo doe ik, maar grondig stofzuigen doet hij waarna ik weer dweil.

klussen doen we samen, kleine klusjes (zoals een deur verven) doe ik.

die verdeling zal per huishouden verschillen en als je er beide tevreden mee bent is dat prima.

maar ben je er ontevreden mee (klacht man/vrouw maakt er een bende van en voert niets uit) dan is het dus niet prima...

aangepast door Gast

Geplaatst:

Vind het ook niet zomaar logisch dat als je partner lekker en leuk buiten de deur werkt en daar voldoening en géld voor krijgt, dat jij dan maar alle vreselijke afstompende huishuidelijke klussen moet doen... zónder voldoening/waardering/beloning/collega's.

Behalve natuurlijk als je dat gewoon heel erg leuk vind allemaal en daarvoor bewust kiest. Dan moet je dat gewoon doen.

Klaagje tussendoor: buienradar zegt nog steeds 100% kans op regen... maar er is geen bui te zien op het kaartje... Vannacht zeiden ze nog dat er een enorm buienfront over heel Nederland zou trekken. Straks maar even buiten ruiken of er regen aankomt...

Geplaatst:

ha over die regen verbaasde ik me ook al. ik ga maar snel een cadeautje kopen voordat het weer zich bedenkt.

Geplaatst:

Ik voel me niet lekker, nogal last van mijn keel en ben mijn stem kwijt.

Geplaatst:

Beterschap Angela.

Thee met honing..

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Grrrrrr weer even een frustratie moment mbt de zorg voor mijn moeder.

Zij zit in een zorginstelling en heeft 24 uurs zorg nodig.

Nu heeft zij ook ernstige gedragsproblemen en is graag in haar eigen omgeving.

Gisteravond laat belde ze van de zorginstelling met een vraag die in mijn ogen erg raar is.

Ze hebben als personeel vrijdag een feestje en dan staat er iemand van buitenaf op de groep.

Nu denken ze dat dat voor mijn moeder misschien verwarrend is en of wij dan ook die dag mijn moeder zelf thuis in ons huis kunnen opvangen.

We hebben al meedere keren aangegeven dat mijn moeder niet graag op visite gaat en zich dan heel erg ongemakkelijk voelt..

Het lijkt tegen een muur gezegd.

Wat moet je hier nu mee?

En dit is al het zoveelste wat vreemd verloopt.

Ook is er geen of zeer weinig controle op hygiëne ( laatst allerlei dingen uit haar koelkast weg gemikt wegens over datum ) en haar hamster gedrag.

Zelf kom ik niet uit de zorg en vraag me af of dit normaal is....

Geplaatst:

Wat een situatie Gemma, denk niet dat het normale gang van zaken is.

Geplaatst:

Het zou niet normaal moeten zijn maar helaas is het wel de werkelijkheid. Werkt allemaal langs elkaar heen.

Waar ik werkte viel het bijhouden van de etens voorraad, met name de koelkast onder het takenpakket van de schoonmaak. Die maakt als het goed is regelmatig de koelkast schoon dus heeft alles in handen.

Geplaatst:

opzich lijkt het me nog niet zo heel gek dat ze je vragen of je moeder liever bij jullie is tijdens dat feestje hoor? Want ik kan me goed voorstellen dat ze denken 'op visite gaan vindt ze niet leuk, maar een vreemd iemand op de groep vindt ze misschien wel nog minder leuk. Laten we het anders eerst gewoon eens met haar kinderen overleggen'. Dan kunnen jullie zelf inschatten wat voor jullie moeder het prettigst is. Opzich zou ik dat zelf ook wel prettig vinden, als dat soort dingen overlegd worden. Dat is een mate van meedenken die volgens mij juist vaak mist in de zorg. Tenminste, dat is wat ik er van mijn vriendinnen van meekrijg, die zelf op dat soort groepen werken.

Dat er weinig toezicht is op haar hamstergedrag en hygiene vind ik dan wel weer raar. Maar het verbaast me weinig eigenlijk, want mijn vriendinnen klagen er zo vaak over dat dingen slecht geregeld zijn op bepaalde groepen of instellingen. Zomaar een voorbeeld: een vriendin van mij werd tijdelijk naar een locatie van een zusterbedrijf uitgezonden om daar de dagbesteding te doen. Komt ze daar, ze moest ook direct de volgende dag beginnen met haar clienten, waar ze overigens nooit een persoonlijk plan van heeft gekregen, dus ze had geen idee wie die mensen waren, wat hun moeilijkheden waren en wat ze graag deden. Komt ze vervolgens op de dagbestedingsruimte, is die volledig leeg, op een tafel met stoelen na. Oh en een kleurboek met drie kleurpotloden. En het bedrijf wilde geen geld uitgeven aan het aanschaffen van simpele dagbestedingszaken. Uiteindelijk heeft ze clienten de was laten opvouwen. Niet dat er genoeg was was, dus ging ze telkens met de opgevouwen handdoeken even de zaal uit om vervolgens met diezelfde handdoeken weer terug te komen, zodat ze die opnieuw konden opvouwen.... Dat is toch erg?!

Geplaatst:

dat hamsteren was bij mijn oma ook weinig zicht op en er werd niets mee gedaan. de kastjes puilend uit van de snacks 'voor het bezoek' terwijl ze moest afvallen en suiker patiënt is.

toen ze op een andere afdeling kwam omdat ze meer zorg nodig had, waren de artsen opeens verbaast dat de insuline een heel stuk naar beneden kon terwijl het dieet op papier niet was veranderd. afvallen ging opeens ook vanzelf. was dat maar jaren eerder gebeurd dan had ze die extra zorg helemaal niet nodig gehad.

Geplaatst:
Grrrrrr weer even een frustratie moment mbt de zorg voor mijn moeder.

Zij zit in een zorginstelling en heeft 24 uurs zorg nodig.

Nu heeft zij ook ernstige gedragsproblemen en is graag in haar eigen omgeving.

Gisteravond laat belde ze van de zorginstelling met een vraag die in mijn ogen erg raar is.

Ze hebben als personeel vrijdag een feestje en dan staat er iemand van buitenaf op de groep.

Nu denken ze dat dat voor mijn moeder misschien verwarrend is en of wij dan ook die dag mijn moeder zelf thuis in ons huis kunnen opvangen.

We hebben al meedere keren aangegeven dat mijn moeder niet graag op visite gaat en zich dan heel erg ongemakkelijk voelt..

Het lijkt tegen een muur gezegd.

Wat moet je hier nu mee?

En dit is al het zoveelste wat vreemd verloopt.

Ook is er geen of zeer weinig controle op hygiëne ( laatst allerlei dingen uit haar koelkast weg gemikt wegens over datum ) en haar hamster gedrag.

Zelf kom ik niet uit de zorg en vraag me af of dit normaal is....

Misschien een tip om smorgen een uurtje erheen en smiddag en de avond.dan breek haar dag ook.

Misschien is ze zo moe dat ze de vreemde hulp niet opmerkt.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Zijn ze nou helemaal!!!??

Laat haar fijn in haar eigen omgeving en mocht er iets voorvallen, kun je altijd even op bezoek gaan.

Geplaatst:

Wat een onzinvraag zeg! Omdat ZIJ een feestje hebben?? Ze moeten gewoon een paar man/vrouw achterhouden die aan het werk blijven, dat is heel normaal. Op mijn werk hadden we ook wel eens een feestje maar alsnog ging mijn werk tussendoor gewoon door, dat is het risico van het vak. ( dat werk was niet in de zorg overigens)

Als je moeder het dus vervelend vindt om te moeten verkassen dan zou ik het dus ook gewoon NIET doen. De arme vrouw, en dat voor een feestje!

Geplaatst:

Ik kom ook niet uit de zorg en kan enkel maar wat bemerkingen van mezelf hier neerpennen.

Ik ken te weinig de context om me hierover echt uit te spreken maar heb wel de indruk dat verschillende mensen hier vlug oordelen. Ik vind het positief dat ze het aangeven van dat feestje (waardoor er waarschijnlijk maar minimumbezetting zal draaien en dan ook een kans op mindere zorg zal zijn) en dat het iemand anders zal zijn die de zorg gaat doen (zou niet mogen maar denk dat deze personen het zich makkelijker kunnen veroorloven om minder te doen, ze zijn toch de volgende dag weg). Hangt er ook een beetje vanaf of dit slechts zelden gebeurd of niet, een tweetal keer op een jaar kan ik er wel begrip voor opbrengen. Ook zou ik in mijn achterhoofd houden, indien er dan problemen met jouw mama zijn dat er misschien verzorgers zijn die in de toekomst minder vriendelijk zullen zijn richting jouw moeder. Misschien schilder ik hier de mensheid te slecht af, maar je hebt helaas van die personen.

Wij weten natuurlijk veel informatie niet en je zult dus zelf de keuze moeten maken en afwegen.

Geplaatst:

Vind het in ieder geval erg vreemd dat hun eigenbelang, het feestje, bóven dat van de bewoners, de mensen voor wie ze betaald worden om te zorgen, gaat. Kan écht niet.

En vind het al helemaal erg dat de situatie die Simon schetst hieruit voort zou kunnen komen... de gevolgen voor de verdere verzorging van je moeder.

Dat zijn, mijns inziens, wel erg slechte praktijken en ruiken naar machtsmisbruik, chantage en manipulatie. Geen goede zaak.

Geplaatst:

Ik snap niet zo goed wat Simon bedoeld.

Het is een kleine zorginstelling (12 bewoners ).

Ik kan me niet voorstellen dat ze, omdat ik mijn moeder niet ophaal die dag, ze haar daardoor gaan verwaarlozen of slecht behandelen.

Dat zou wel heel erg slecht zijn en dan zou ik ook daar werk van maken mocht ik dat opmerken.

Bedankt voor jullie input in elkgeval.

Heb geregeld dat ze vrijdag 2x visite krijgt in haar eigen appartement.

Geplaatst:

Dan is daaarna zo moe om te slapen.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik vind dat sommigen van jullie wel erg sterk reageren hoor. Een beetje overdreven als je het mij vraagt. Bij een zorginstelling is 24/7 zorg nodig. Maar het personeel, dat bestaat uit mensen, niet uit robots. En een personeelsfeestje 1 of 2x per jaar is echt geen overbodige luxe. Want het is belangrijk dat werknemers hun werk en elkaar leuk vinden, dat zal uiteindelijk de sfeer en de zorg naar de clienten ook ten goede komen. Dus een feestje moet best eens kunnen, en ik vind het heel goed dat ze dan invallers regelen. Er is niks mis met invallers. Die zullen ook gebruikt worden wanneer er iemand ziek is, zwanger wordt, met vakantie gaat etc. Daar zal Gemma's moeder aan moeten wennen. En elke keer dat er nieuw personeel komt zal haar moeder ook moeten wennen. In het geval van Gemma's moeder is het misschien iets lastiger, maar kom op, het is maar een dag! En de instelling denkt duidelijk met hen mee en legt het geval netjes voor, terwijl ze dat helemaal niet verplicht zijn. Het is vervelend voor haar moeder, maar ook niet meer dan dat: vervelend. Ze wordt er niet ziek van, ze gaat er ook niet dood van, ze zal niet minder schoon en minder goed gevoed raken van een invaller voor een dagje. Laten we het vooral niet erger maken dan het is... chill!

Geplaatst:

Het ligt niet aan de verzorgers en veplegers en alle die dat soort werk doen, maar aan dat er tekorten zijn. En dat is een grote schande, die mensen werken zich kapot en het is en blijft nog teweinig.

Is toch erg dat men maar 1 keer per week kan douchen? Die mensen hebben ook hun hele leven gewerkt en van alles meegemaakt. Wat voor zorg krijgen die nu? En wat voor zorg staat ons nog te wachten?

Respect voor de ouderzorgveleners, die hun best doen dag in en dag uit

Geplaatst:

Onderschat de uitwerking van veranderingen op een dement iemand niet. Ze zal inderdaad lichamelijk nauwelijks iets inboeten.....maar daar gaat het ook niet om. De angst en paniek en alle aanverwante heftige gevoelens....dan duurt een uur toch echt 60 volle minuten van elk 60 volle secondes....

Geplaatst:

ik onderschat dat zeker niet, ik heb zelf ook een zeer zwaar dementerende oma gehad. Maar dat weerhoudt mij er niet van om zaken in perspectief te zien. Van beide kanten dus!

Geplaatst:

Even voor de goede orde; mijn moeder is niet dementerende..

Geplaatst:

O dan had ik dat fout begrepen Gemma, sorry.

Geplaatst:

Vooralsnog als je Geedee haar eerdere reactie leest en je vervangt " een dement persoon" voor iemand met gedragsproblemen dan blijft volgens mij het verhaal hetzelfde .

Raar Gemma, doordat je zei dat je moeder gedragsproblemen had dacht ik dus ook aan dementie, hoe een mens de plank mis kan slaan

stom he?

edit, al maakt het natuurlijk voor deze situatie en de reacties niet veel uit.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.