Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Stuk heg verwijderd en in de potkachel verbrand.

Grond bemest met patentkali en beendermeel.

Radijs en wortelen gezaaid, en hier en daar wat gekletst en bijgepraat

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Willy: de kas is knap gemaakt

Ikzelf heb vandaag wat hulp gehad...

20140216_165226_zps8hqgcjnk.jpg

20140216_162403_zps96sq5bw9.jpg

Gemakkelijk om het onkruid weg te halen

Veel gezaaid, een mooie fleecetunnel gemaakt

7ED6616F-0A4E-4FCB-BA77-3A281618BC64_zps6zpltqpd.jpg

1BA8B2DD-F7E7-412C-BFDD-974F9F86E239_zpsudzzckvi.jpg

Verder nog een kippenkot verhuisd en gezorgd dat iedereen het juiste nachthok in ging.

Geplaatst:

wilgentakken geknipt en wilgenbast tinctuur gemaakt.

Bieten en spinazie gezaaid. Tuin opgeruimd, gereedschap binnen. Kas water gegeven.

Deurtje dicht..Jetje gaat op vakantie

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

met dit zonnig weertje, geholpen met m'n ventje om het glas in de serre (kas) te plaatsen

nu nog de boordstenen dat hij eronder wil plaatsen, als e*tra (er is een knop op m'n toetsenbord kapot) stevigheid, dan aarde invoeren en......ik kijk er al naar uit om er m'n eerste plantjes en zaadjes in de grond te stoppen

Geplaatst:

Net 2.5 uur lopen spitten, Was mijn eerste keer en mijn buurman gaf me tips hele aardige man.

Verder is het plastic van mijn kas helemaal eraf gegaan( door de wind de afgelopen tijd ). moet nieuw plastic omheen dus heb nog iets te doen.

Groeten !

Geplaatst:

in de zon gezeten !!

Geplaatst:

lazyyyyyyy....

ook in de zon gezeten....

yacons opgepot, koolveldje gekoemest, aardbeiveldje 2 geschoond, alle dooie takjes geknipt, bessenstekken uitgedeeld ,

ps ik houd van Jorien ter Mors!

aangepast door Gast

Geplaatst:

Hmmm, welke zon, nauwelijks gezien hier in Drenthe. Dus maar flink blad geruimd in de tuin.

Geplaatst:

Begonnen met mijn bedden met Delphiniums op de schop te nemen, eruit, grondverbetering, behoorlijk mesten, de pollen scheuren, stekken nemen, pollen terugpoten. De slechte planten weggooien. Pas 1 bed gehad vandaag

2e bed voor de kolen gemaakt. En wilgentakken gaan halen voor het stekwater ( zie dat topic ). Ga ik gelijk van de week uitproberen. Heb nogal wat stekken staan die nog moeten.

DSCN544793811392655828.JPG

Geplaatst:

Deze avond de moestuin gefreesd & de laatste spruiten eruit.

Kleine plastic tunnels over de aardappel en ajuinbedden.

Geplaatst:

gespit, rozen gesnoeid en 10 meter haag met olijfwilgen geplant + schors gelegd

Geplaatst:

gisteren 1ste van de 4 aardbeibedden opgeruimd. Vandaag nog aan verder doen en dan van de week eens met de 2de beginnen.

Geplaatst:

Vanwege het schaatsen maar een klein half dagje op de tuin. Verder gegaan met mn bedden Delphiniums. Stekken van vorig jaar van al het kleinfruit omgepot of her-pot. Er komt al leven in.

Verder veel getuttel in mn kas.

Lekker weer trouwens.

Geplaatst:

Samen met mijn dochter winterspinazie en tuinbonen gezaaid in de tuin. En bloemkool binnen voorgezaaid.

Geplaatst:

Weer een stuk op geruimd.. En tja schaatsen kijken nu... Straks maar weer ff verder

Geplaatst:

Buiten de knoflookbedden opgeknapt, het reuzepreibed schoongemaakt, enkele yakonknollen laten staan omdat ik een gokje wil wagen dat we geen winter meer krijgen, ook niet pas in mei zoals nu weer geroepen wordt, maar de rest van de yakon weer naar binnen gehaald.

Binnen des te meer gedaan; teeltwedstrijd preitopic bijgewerkt, zie lijst in #2, alle nieuwe berichten en updates gelezen (veel na een weekend weg) en vooral alle zaden gesorteerd, in enveloppen gedaan met zaaitijd erop en overzichtelijk en praktisch in een bak gedaan op volgorde van zaaien. Voor februari ligt er heel wat, zie zaaitopic en seizoensupdate tzt.

Geplaatst:

een van de twee verwaarloosde hortensia's helemaal kort gesnoeid. ziet er niet uit nu.

volgende week ook even de wortels 'snoeien'. dan groeit het hopelijk weer uit tot een compacte plant.

Geplaatst:

Vandaag heb ik enkele zakken compost over mijn moestuinbakken verdeeld.

Ik heb nog niet voldoende eigen compost daarvoor.

Straks tuinbonen gaan weken om morgen in de grond te steken.

Geplaatst:

Rek gebouwd voor Bato bakken, komt van bij Borsalino. Die grondboor van 8cm is daar ideaal voor, geen gedoe met veel te grote gaten maar juist gepast zodat alles gelijk vast staat.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ik heb mijn Bato bakken rek vandaag voor het 2e keer gebeitst. Nu is hij allemaal klaar en vol van aarbeien planten (nog ruimte voor 5 bakken).

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

Gescheiden varkensmest. (Nog vrij onbekend) naar de tuin gebracht manlief mag het van de week verwerken.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

De schapen even op een ander stukje gras gelaten en een stuk van de schapenweide beginnen frezen.

Daar komen dan dit weekend 2 tunnelserres en een extra groententuin.

Geplaatst:

rekken geplant voor de blauwschokkers

pastinaken gerooid en gepureerd

vanallesennogwat geknipt

Geplaatst:

Nieuwe foliekas gespit (moest nog een keer omdat we alles platgetrapt hadden met bouwen) al 2 bedden kant en klaar van 3x1 gemaakt en 2 tegelpaden. Nu op de helft.

Oude perenboom wat gesnoeid, en toen kwam er visite, morgen verder.

Geplaatst:

Ik heb de laatste dingen ingezaaid. Hopelijk wil het kiemen. Er komt nog een tweede lamp bij te staan in de hoop op voldoende licht en warmte.

aangepast door Gast

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.