Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

40 herfstpreitjes uit de kas in de tuin geplant, tussen de tomaten.

4 tomatenzaailingen uit potje in de kas geplant.

Begonnen met de uitbouw van het kippenhok.

100 m moestuin met handdrietandje geschoffeld, onkruid weggeharkt.

12 jonge kuikens bij de kippen in het hok geparkeerd, op hoop van zegen dat het goed gaat.

Gras geknipt rond de kruidentuin en rond de bessenstruiken.

Geplaatst:

Tomaten gediefd en hun bloemetjes getrild.

Nog wat verder gedaan aan het padje. Even op het bankje gerust, eens met mijn neus in de rozen gehangen en de uitgebloeide rozen weg geknipt.

Geplaatst:

Nieuwe buurmoestuin

Vandaag was ik in mijn nieuwe moestuin aan de gang en er liepen een paar mannen met schuttinghout onder hun armen door de brandgang. Oude plankjes die nog jaren mee zouden kunnen gaan aan de 'nieuwe' schutting. Ik erachteraan. Ze wilden de afgedankte planken op gaan branden in de vuurkorf. Maar als ik ze kon gebruiken was het ook goed. Gratis timmerhout, nu heb ik genoeg voor de hele schutting.

Heb ik afgelopen week de strook grond bij aan de kant van 1 buur onkruidvrij gemaakt en losgewerkt, vervolgens heb ik er aardappelen gepoot en yakon geplant. Breedte van de strook 1 m en lengte 7 m.

Na 1600 uur weer verder met de schutting, het is te warm.

Edit. buur van nieuwe tuin komt net naar buiten, is ziek, dus kan niet naar de kerk. Dus vandaag maar niet meer verder hier. Morgen weer een dag.

In eigen huistuin gedaan: druif gesnoeid, veel water gegeven in en buiten de kas, crosne en aardappelopslag weggehaald waar ze niet gewenst waren.

Niet hoeven wieden want onkruid bestaat niet in mijn tuin.

Geplaatst:

Bonen uitgepland, gewied, nieuwe rucola gezaaid, netten over de rode nbessen gedaan, heerlijk in het zonnetje gezeten!

Geplaatst:

Eerst en vooral gaan stemmen. Houten fruitkistjes afgeluisd bij de marktkramers ( ideale plantenbakken ), tabak geplant, komkommer geplant, cavalion meloen geplant ( vanmorgen op de markt gekocht ) suikermaïs geplant ( er zijn er twee "flauwgevallen" intussen ) nog twee paprika's uitgeplant die ik blijkbaar "vergeten" was, m'n dakmoestuin herschikt, twee soorten basilicum gezaaid, koriander gezaaid, en verder héél véél water gegeven in de kas en op het dak.

Dan lekker bbq en veel after sun mogen smeren want m'n rug is verbrand

Geplaatst:

fiets schoongemaakt

straks:

bonen uitplanten, yinyang, borlotto, algarve, heilige, spercie orelude

knolseldertjes uitplanten in veenmol gebied, dus met ringen

reserveplantjes weggeven

ennuh:

compost omgezet en de pompo's erin geplant

gewied

aardbei geplukt, twee...

beetje zwavel op de elstar, die voelt zich niet helemaal lekker

botlotto bijgezaaid ivm muis?

Geplaatst:

Moestuin af gemaakt, alle 8 vakken zijn nu klaar voor zaaien.

Moest snel naar binnen voor het onweer, kwam ineen zo snel dicht bij.

Geplaatst:

Net éven in de regen op de tuin. Kasje water geven. Kali bij de knoflook, ui en de aardappelen gestrooid.

Geplaatst:

Tomatenplanten gediefd, water geven in kas en buiten in de bloempotten, verder met schutting maken. Spierpijn van gisteren, dus bij de eerste regendruppels gaf ik het op en heb de kruiwagen met gereedschap binnen gezet. En dan maar de afwas binnen gedaan (van twee dagen) en huis opgeruimd (veel zand op de vloer van de inloop).

Inmiddels weer zon maar ik neem lekker een middag vrijaf. Zitten en kijken hoe de jonge mussen leren eten van de pindakaas en voederbollen. Wat lichte werkzaamheden die nodig moeten: komkommers en tomaten in kas opbinden, dat moet nu om de paar dagen, het groeit maar door.

Geplaatst:

Niet vandaag, maar gisteren een worteltje geoogst, waarvan ik het zaadje ook al geoogst had. Dit was een wit worteltje en wat rook deze super heerlijk zoet. Jammer dat het voor het konijn gereserveerd was. Dit ga ik vaker proberen.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst: (aangepast)

tomaatjes aangebonden

bitterzout bij de pepers gedaan op aanraden van Stan (bedankt Stan!)

bessennet met aardige buur over de partytent getrokken (bedankt aardige buur!)

4 veenmollen R.I.P.....stand veenmol-RobO: 0-23

geloof je toch niet :

heer mol heeft een gang op het diepst van het terras gegraven naar beneden, daarin loopt nu al het terraswater naar de sloot en spoelt zo het terraszand weg, de RobO zakte zomaar 10 cm weg...

aangepast door Gast
Geplaatst:

Coniferengroen van de P'kon... is wel in verhouding erg duur, denk dat je dat in Frankrijk ook wel per grote zak bij een agrarische handel moet kunnen kopen, Magnesiumsulfaat dus.

Heb zelf 25 liter van de Welkoop voor 20 euro.

Geplaatst:

Vanmorgen droog, dus ik ging toch maar naar de tuin. Eigenlijk nog steeds met de kas bezig. De laatste tomaten in hun uiteindelijke maat pot zetten; de tomaten dan die niet op de tuin zijn gegaan.

Bijna klaar nog 1 of 2. Heb er ook een paar weggegooid Ja sorry hoor. Ik zie me al de hele zomer overal water geven. Heb veels te veel in pot.

De muizenmeloen ( dat ding heet toch zo ? ) heb ik weggegeven. Ding vliegt de pan uit. Geen plek voor.

Heb nu wél een grote ton ingegraven in de kas voor de ene meloen die ik heb dit keer ( een hele gewone hoor : ananas ) en dat ding neemt ook de ruimte.

De platte perzik; krijgertje van Weknow, half ingegraven achterin de kas.

Verder heb ik van een buurvrouw een komkommer gekregen. Weet nog niet of die mag blijven, denk het eigenlijk niet.

Aantal stekken van een byzonder mooie Agastache die kapot gewaaid was 2 weken terug zijn inmiddels gelukt. Ik heb een hele hoop plantjes opeens Opgepot.

Het 1e deel van de tuinbonen getopt.

Tomaten gedieft, bij een aantal soortjes een beetje laat.

De Echium wildpretti in een grote kuip opgepot half in de klei en half potgrond en zand. Zaailing van begin maart. Ding is al loeigroot. Dat wordt volgend jaar echt een show-off-ding.

Aardbeien geplukt in de regen die toch nog kwam en niet meer ophield. Dus naar huis.

Geplaatst:
4 veenmollen R.I.P.....stand veenmol-Robo: 0-23

geloof je toch niet :

heer mol heeft een gang op het diepst van het terras gegraven naar beneden, daarin loopt nu al het terraswater naar de sloot en spoelt zo het terraszand weg, de Robo zakte zomaar 10 cm weg...

Ik denk dat je die 0 van de mollen nu dus moet verwijderen

Geplaatst:

Het was toch Rob '0' (nul)? En ja, dat is een punt voor de mol (( )) heheh. Dus voortaan Rob1.

Vandaag besefte ik dat het veel te koud is in de kas voor peper en paprika in pot, dus haal ze weer naar binnen, lekker warm in de huiskamer met cv aan. Ze stonden al weken in de kas eigenlijk.

Geplaatst:
4 veenmollen R.I.P.....stand veenmol-RobO: 0-23

geloof je toch niet :

heer mol heeft een gang op het diepst van het terras gegraven naar beneden, daarin loopt nu al het terraswater naar de sloot en spoelt zo het terraszand weg, de RobO zakte zomaar 10 cm weg...

Ik denk dat je die 0 van de mollen nu dus moet verwijderen

@appelvrouwe: ik heb hier een zakje bitterzout van asef staan, 5 kg

en verder vandaag...bloemen geplukt, wonderschone pioenen, prachtige riddersporen, stekjes genomen van de choisya ternata, bamboe van zeer gewaardeerd medeforumlid naast de tuinbonen gezet, pastinaak bijgezaaid (en ja hoor, meneer kaktus, de vierde rohonde!)

Geplaatst:

1 bed tomaten aan de palen gebonden in de tuin, in de kas weer een stuk of 6 tomaten aangebonden.

Klaroen in de kas geplant, NZ Spinazie in de kas geplant, Turkse raket (Bunias) in de tuin uitgeplant, peultjes, kapucijners en erwten geplukt, kaneelbasilicum in oud ebadkuip geplant, een eerder afgewaaide megatak van een populier in stukken gezaagd.

Verder nog enkele te groot wordende oi kers uit de kas getrokken en op de composthoop geplant, enkele oi kers wild-zaailingen verplaatst uit de moestuin naar een hek.Tomaten gedieft, blad verwijderd. Wat gras gemaaid.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...