Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De bakken ( groen en papier) buiten gezet en wat op geruimd. Verders niet veel want zit met een ziek konijn die nu al mijn aandacht krijg. Morgen weer een dag.

Geplaatst:

Beglazingstrips aangebracht op de tuinkas, tevens tegelpad gelegd en gespit. Als laatste wat voorbereidingen gemaakt voor de nog te plaatsen regenton.

Geplaatst:

vandaag geweldig weer, zonnetje op mijn snuit.

Heb een stuk gras afgeplagt..en naast de 1e kas een border met houten rand gemaakt.

Hier ga ik de speciale wortels zaaien. (regenboog wortels)

De grond word met veel geel zand gemixt om het luchtig te krijgen en de wortels mooi lang en recht worden

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

De bak naast mijn kasje ( foto zie hierboven ) omgespit en met halfrijpe en rijpe compost deels gevuld. Bovenste 20 cm wordt een mengsel van klei van de tuin en brekerszand en potgrond. Overmorgen verder.

Was prachtig weer inderdaad op de tuin vandaag.

Verder wat gesnoeid en gekropen. Nog steeds is al het onkruid niet weg. Boerenkool mee naar huis genomen.

Geplaatst:

Alles voor hetg rofvuil op een hoop gelegd, morgen ochtend vroeg alles buiten zetten, wilde het vanavond doen maar ze geven wind op en wil niet dat het bij een van de buren op zijn auto terecht kom. En dan heb je ook weer ruimte in je tuin en wat hoor ik nu tja buren aan de andere kant van de straat zetten hun spul al buiten, lekker als het ga waaien vannacht.

En een aantal planken op zij gezet voor de laatste verhoogde bak.

Konijnenkooi naar binnen gebracht joekel pffff, maar voor een goed doel de nijnemannetjes.

Sommige kippen moesten hun weg op nieuw zoeken naar de zit stok maar is gelukt.

Geplaatst:

20 kruiwagens mest op de tuin gevoerd en 5 op de composthoop.

De meest verse op de compost en de oudere op de tuin, klinkt raar maar zo is het wel.

Die mest komt uit boxen waar de runders in vetgemest worden en die ligt er dikwijls meer dan een jaar in, soms wel drie jaar en de onderste is dan wel al verteerd of toch bijna.

Ne mens wordt daar zo moe van héé

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ben al vroeg uit de veren om de tuin te ontdoen, van het vuil, dat vandaag opgehaald word.

Als het zo mooi blijf zoals het er nu uit ziet de laatste verhoogde bak maken.

Geplaatst:

Even iets eten en dan de tuin in, konijn gaat weer naar het buiten verblijf, want krijg last van het hooi en stro, branderig gezicht, droge keel nooit last van gehad vreemd, maar ja en wil nog wat gaan zaaien.

Geplaatst:

Vandaag vooral in het kot gezeten. De fichebak in orde gemaakt en de zaden op datum gesorteerd. Potten bij mekaar gezocht voor de planten op het terras. Bruikbare karton bij mekaar gelegd. En vooral wat orde geschapen in het kot.

Daarna buiten nog wat takken geruimd, bladeren uit de minivijver gevist en hout verhakt tot mulch.

Geplaatst:

watertonnen gevuld, compost bijgewerkt, eucalyptus uitgepakt, opgeruimd , nét op tijd mijn hand teruggetrokken toen die tomaatjes wilde gaan zaaien...

Geplaatst:

De tuin van mijn moeder in een verzorgingstehuis ergens in Zuid-Holland gedaan. Er staan nog bloemetjes van vorig jaar, de bollen komen al weer boven, dus ik moest voorzichtig de boel wat losharken.

Geplaatst:

foliekas helemaal afgebouwd!, folie ingegraven langs de randen etc. Nog nooit zo´n lelijk ding gezien, nevermind hij staat verstopt en uit het zicht en hij functioneert..

Oeroude perenboom begonnen met de snoei, kon niet eerder vanwege de vorst. Morgen verder.

Perenhout verhakseld en gezaagd. Nu al 3 stuctonnen haksel voor mijn moestuinpaden.

Geplaatst:

Buxushaagje verplant, struikjes zijn nu twee jaar oud en einde dit jaar zullen ze ongeveer even hoog zijn als het oudste stuk.

Eerst de graszoden afgeschept.

IMG740052451392569132.JPG

Sleuf gegraven en de struikjes er zo recht mogelijk in gezet, heb ze wel iets dieper geplant om onderaan wat voller te blijven.

IMG740826961392569220.JPG

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Vandaag een koude bak gemaakt van stenen tegels en plexiglas

En een pallet die we nog hebben gestaan wat planken weggehaald en onderaan weer vastgetimmerd zodat we nu daarin bloembakken hebben

Geplaatst:

Ik heb vandaag veel zaden voorgezaaid in huis, daarna gezaaid in de koude bak, een klein zitje gemaakt op de meest warme plek van de tuin en samen met een tuinbuurman een teek verwijderd uit de vacht van de kat die het volkstuincomplex als verblijfplaats heeft gekozen. Ze heeft in de 2 jaar dat ik haar ken, nu voor het eerst een teek opgelopen. Ik gruwel van teken sinds ik zelf lyme heb. De teek is dan ook vakkundig vermoord. De kat is een snoes, heel aanhankelijk. Ze heeft heerlijk op mijn schoot gelegen terwijl ik in de pauze genoot van het zonnetje.

@aalterse-willy, wat leuk om je tuin te zien. De kas ziet er zelfgebouwd uit.

@piroska, dat het werkt is inderdaad het belangrijkste

@palemera, leuk dat je een platte bak hebt gemaakt

Geplaatst:

De fruit bomen heb ik vandaag eens goed gesnoeit na dat ik gister een snoei cursus heb gevolgt. Die zeer nuttig was. En mijn tuin buurvrouw ook even de kneepjes van het snoeien geleerd.

Geplaatst:

De afgelopen weken gebruikt om van het schuurtje een kas te maken (lichtdoorlatend dak) en de bakken er in gevuld met aarde.

Verder in de achtertuin een aantal grote stenen bakken gemaakt van grindtegels; dat is bedoeld voor mijn kruiden en voor sla en dergelijke.

Gisteren wezen kijken naar mijn nieuwe kavel op het volkruinencomplexje aan het einde van de straat; ik kan dus lekker dicht bij huis gaan moestuinieren in mijn nieuwe woonplaats.

Vandaag de hele dag plannen gemaakt om die in te gaan delen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...