Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Enquête groenteplanten

Featured Replies

Geplaatst:

Beste iedereen,

Voor mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek op het gebied van groenteplanten. Ik ben zelf al 9 jaar werkzaam in een biologische tomatenkwekerij en hobbytuinder.

Om mijn afstudeerscriptie tot een succes te maken doe ik op verschillende gebieden onderzoek naar de groenteplantenmarkt.

Jullie zouden mij ontzettend helpen door even 1 minuut deze anonieme enquête in te vullen!

http://www.thesistools.com/web/?id=399019

Alvast bedankt,

Jelle

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ingevuld! En grappig, k doe ook SBRM (inholland alkmaar).

En ehh, "Wat voor soort groenteplant koopt u?" Een meloenplant is geen groenteplant hoor

Geplaatst:

Ingevuld Jelle..maar eh, ik vind het een beetje rare enquête eerlijk gezegd.wat wil je nu precies weten?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb aantal foutjes gezien in je enquete. Als eerste zou het heel fijn zijn als je een beetje overlegt over wat dit enquete precies is (bijvoorbeeld geef de titel van je onderzoek en een korte descriptie). Alleen gebied van groente heeft verschillende meningen.

Als ik 0 planten per jaar koop (want ik koop alleen zaden zoals meeste mensen hier, want we kweken onze eigen planten), dan heb ik geen optie voor de 3e vraag (Dat ik ze niet koop). En volgens mij kun je bijna geen groenteplanten in een webshop kopen, daarom denk ik dat je bedoelt eigenlijk zaden en niet per se planten? Als je zaden en planten allebei bedoelt mis je aantal opties. Bijvoorbeeld: Ik koop geen of Ik oogst mijn eigen zaden/Kweek mijn eigen planten/ik koop alleen fruitbomen en struikjes/ Ik koop alleen speciale soorten / ik koop alleen kruiden enz.

In vraag 5 (Welke groenteplanten koopt u) staat geen optie Weet ik niet/Andere soorten planten/Geen.

Ook kun je bij elke vraag de periode toevoegen. Bijvoorbeeld "Hoe veel planten/zaden heb je in de afgelopen 12 maanden gekocht?" of "gemiddeld per maand gekocht?"

\\

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/223-estemys-sqfg-tuin/

Geplaatst:
  • Auteur

Hartstikke bedankt voor de feedback, ik zal er even antwoord op geven.

ik doe een afstudeerscriptie voor een plantenkwekerij en een deel van mijn opdracht is het in kaart brengen van behoeftes.

Ik wordt helaas via deze (gratis) enquete aanbieder gekort in mijn invulschema's, omdat ik graag had gewild: anders, omdat ......

Er zijn tal van online aanbieders van groenteplanten, dit kunnen kwekerijen zijn of tussenhandelaren zoals Baldur of plantdirect.

Estemy: De tijdsaanduiding is inderdaad wel een goeie, maar niet alles van je zegt is van toepassing.

Het gaat hier namelijk puur om groenteplanten, omdat kruiden / zaden en boompjes allen hun eigen tak van sport is.

Vraag 5 is puur bedoelt voor het type plant, waar ik weet geen andere opties dan deze 3 mogelijk zijn.

En over die meloenplant, oei oei oei wat een fout

Ik zal hem nogmaals even nalopen en aanpassen! Edit: Deze versie kan ik nu niet meer aanpassen, in de volgende enquête zal dit wel worden meegenomen

Geplaatst:

ik kan helaas ook niet zoveel met de enquete. de vraagstelling is te vaag en de antwoordopties zijn te beperkt.

zelf heb ik goede ervaringen met met www.thesistools.com, daar heb je veel meer opties.

Geplaatst:

Zou hem wel willen invullen maar ik val buiten de doelgroep omdat ik geen groenteplanten koop, eigenlijk alleen zaad (vind ik namelijk veel leuker ). Succes met je scriptie!

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Mn groenteplantjes koop ik (als de slakken al mijn voorgezaaide goed op hebben) bij het mannetje op de markt.

Deze optie staat ook niet bij vraag 3. Heb dus maar vrienden/bekenden/familie aangevinkt.

Geplaatst:
  • Auteur

De enquête is aangepast en iets wat veranderd. Dit betekent echter niet dat de ingevulde data voor niets is ingevuld, daarentegen zelfs!

Geplaatst:

Ja, zo loopt ie lekkerder.

Alleen laatste vraag is wel lastig... een slaplantje van 20 á 30 cent per stuk is wel een heel verschil met een komkommerplant van meer dan 6 euro bij de Tuinland (Intratuin) bijvoorbeeld...

Dus die vraag was voor mij te algemeen gesteld om te kunnen beantwoorden.

Geplaatst:
ik doe een afstudeerscriptie voor een plantenkwekerij en een deel van mijn opdracht is het in kaart brengen van behoeftes. Ik wordt helaas via deze (gratis) enquete aanbieder gekort in mijn invulschema's, omdat ik graag had gewild: anders, omdat ......

Kijk in de toekomst anders eens naar Google Formulieren, onderdeel van Google docs/drive. Voorbeeldje van een enquete van ons studentenbedrijfje (http://www.trackon.nl) een paar maanden terug: Klik. Heb soms het idee dat die enquêtes veel meer kunnen.

En ehhmm... Ik weet niet wat je afstudeerscriptie exact inhoud, maar waar ik aan dacht en wat misschien een tip is voor in de toekomst: vragen m.b.t leeftijd, geslacht, etc.? Zodat je ook exact weet waar de behoeftes vandaan komen, zodat je daar eventueel beter op in kan spelen met promotie etc.? (Als dat aanbod zou komen in de opdracht tenminste )

En sowieso; succes met je afstudeerscriptie

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor de antwoorden.

DESTEP is voor mij op dit moment minder interessant, omdat het puur op prijsbewustheid en kwaliteit gericht is.

Dat een slaplant slechts 0.20 en een komkommerplant 6 euro ( :o ) kost maakt niet zoveel uit, omdat je kijkt naar wat de markt

over heeft voor een plant en wat hij of zij belangrijk vindt.

De data stroomt in ieder geval al goed binnen, dus mijn dank daarvoor!

Geplaatst:

Ook ingevuld. Ik koop zeker wél groenteplantjes het seizoen door. Vaak ter aanvulling van wat ik zelf zaai of wat ik niet gezaaid heb , of niet wil zaaien vanwege verhouding moeite/ resultaat / prijs. Variërend in prijs van 3 cent voor een slaplantje tot 7 cent voor een bloemkool geloof ik.Er zijn ook dingen die 12 cent of 15 cent kosten. Veelal alles onder de 10 cent.

Gewoon bij een kweker van groenteplantjes die ook aan particuliere verkoop doet, maar ook aan de grotere handel levert en aan tuincentra.

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Beste iedereen,

ik heb inmiddels meer reacties mogen ontvangen dan ik voor mogelijk had gehouden.

Toch zou het geweldig zijn als er nog meer mensen deze enquête zouden willen invullen,

of het nu via dit forum of via een link aan vrienden / kennissen is.

Alvast bedankt!

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ingevuld, al moet ik zeggen dat ik eigenlijk niets afweet van de "standaard" prijzen voor groenteplanten... Bij mij is het gewoon hopsa alles samen in de zak en betalen... en over de stukprijs wordt niet verder nagedacht

Geplaatst:

Ik heb geprobeerd om je enquete in te vullen, helaas weet ik er bijster weinig van, dus heb ik maar niet op verzenden geklikt.

Mijn pa heeft een moestuin, maar ik ben er niet zo bij betrokken.

Succes in ieder geval!

Geplaatst:

Het begint al goed bij de eerste vraag. Er staat een * achter maar nergens uitleg wat dat inhoudt.

Geplaatst:

Ingevuld. Geen problemen hier met invullen. Verkooppunt van mijn plantjes werd alleen niet genoemd. namelijk : kwekerij. Maar kon ik zelf invullen. Prima.

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor het invullen mensen! ik zag ook opeens 5 extra ingeleverde documenten.

Dat * bij de eerste vraag betekent dat die Moet ingevuld worden, dat was een optie bij open vragen

Inmiddels al ruim 45 reacties mogen ontvangen, dus ik ben meer dan tevreden met de respons via dit forum!

Geplaatst:

Bedankt voor de uitleg over het *tje. Ik heb gewoon alles ingevuld, dus neem aan dat het goed gegaan is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.