Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wilders weer.. is het nu genoeg?

Featured Replies

Geplaatst:

Weer ontopic dan

Ik vind heimelijk ( en ook wat minder heimelijk ook trouwens ) ook dat alle criminele homo's, alle criminele joden, alle criminele marokkanen, criminele hongaren en dus ook alle criminele vrouwen moeten worden gestraft.

( alle criminele round-up spuiters ook dus )

Helaas vergat meneer Wilders het bijvoegelijke naamwoord : criminele.

Geplaatst:

inderdaad. een "Hollandse" crimineel is net zo erg als een crimineel van Marokkaanse afkomst.

ik voel me eerlijk gezegd niet snel onveilig. zou kunnen komen doordat het in het noorden iets rustiger is. Al ben ik opgegroeid in omgeving Zwolle en een tijd in een grote stad gewoond ook daar kan ik me niet onveilig voelen.

ik vraag me dan ook af waarvoor ik me onveilig moet voelen. voor de Marokkanen? voor allen van buitenlandse afkomst? voor de getinte/donker gekleurde mensen?

je kan aan iemands afkomst/huidskleur niet zien of diegene kwaad wil.

Geplaatst:

Ik herken het onveilige gevoel wel een beetje. Mijn zusje woont in Rotterdam-Zuid in een eh... uitdagende buurt en de eerste keer dat ik 's avonds op bezoek kwam... Provinciaaltje stapt de tram uit, kijkt verdwaasd om zich heen. Je ziet allemaal donkere straatjes met (ook donkere) gasten met hoodies enzo, veel mensen die praten in een taal die je niet verstaat (praten ze over jou ). Maar; ik zat even in een verlaten portiek te wachten en werd heel vriendelijk geholpen door een paar van die hoodie-gasten die vroegen of alles goed was. En de volgende dag door een vriendelijke Marokkaanse meneer die me hielp met het ov. Dus, ik snap het gevoel maar als je jezelf niet gek laat maken blijkt het vaak ook wel weer mee te vallen als je daar doorheen prikt.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Even niet als mod net als Henkg denk ik er zo over : Dit is voor een moestuinder een veel belangrijkere vraag n.l. : gaat-het-vriezen-t13075.html dan zou je fruitoogst wel eens gaan tegen vallen als er vorst gaat komen.

Naar mijn mening mag je hier best zeggen wat je zou willen maar dan het liefste wel over je moestuin. Site's die je met alle ellende van de dag voeden zijn er genoeg dus laten we het hier vooral hebben over positief zijn en uit gaan van onze eigen kracht los van wat men in de politiek ook maar wil(en of de hond of de kat je nu bijt ! het doet allebei pijn).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:
Ik herken het onveilige gevoel wel een beetje. Mijn zusje woont in Rotterdam-Zuid in een eh... uitdagende buurt en de eerste keer dat ik 's avonds op bezoek kwam... Provinciaaltje stapt de tram uit, kijkt verdwaasd om zich heen. Je ziet allemaal donkere straatjes met (ook donkere) gasten met hoodies enzo, veel mensen die praten in een taal die je niet verstaat (praten ze over jou ). Maar; ik zat even in een verlaten portiek te wachten en werd heel vriendelijk geholpen door een paar van die hoodie-gasten die vroegen of alles goed was. En de volgende dag door een vriendelijke Marokkaanse meneer die me hielp met het ov. Dus, ik snap het gevoel maar als je jezelf niet gek laat maken blijkt het vaak ook wel weer mee te vallen als je daar doorheen prikt.

dat is dan ook vooral de combinatie van het onbekende en het donker wat het angstig maakt.

dat gevoel herken ik ook wel. bij een van mijn studentenkamers was de snelste route naar de metro door een park. overdag een leuke route maar savonds in het donker klinkt elk geluidje raar. dan liep ik liever een blok om en dan was er niets aan de hand.

edit: misschien een ander topic openen over de discussie wat wel/niet op een moestuinforum thuis hoort?

Geplaatst:

Ik heb snel door de bladzijden topic gescrollt zonder de reacties te lezen... want de titel is al veelzeggend genoeg.

Al deze aandacht is alweer teveel voor die eikel... precies wat ie wil.

Jammer dat ik die naam nu hier ook al tegenkom...

Elke keer dat ik zn naam hoor of lees is er één te veel.

Geplaatst:

Ik denk dat we hem met zijn allen gewoon eens zouden moeten negeren. Niet reageren, geen aangifte, nix. Daar is het hem namelijk overduidelijk om te doen, die man is volgens mij slim zat.

Ik stel me wel eens voor hoe ze soms met een clubje vergaderen: "Wat zullen we nu weer eens schreeuwen of twitteren? Iets schokkends, waar meteen iedereen over gaat vallen... wie bedenkt er eens iets geks?

Over ons bericht gaan dan weer andere mensen schokkende dingen zeggen, waardoor wij het weer kunnen gooien op 'vrijheid van meningsuiting'. hebben we lekker weer een punt gemaakt!"

Op dit forum mag en kan veel worden besproken. Zolang er maar geen ruzies over ontstaan. En dat lijkt goed te gaan Maar ik vind net als Erny: elke keer dat zijn naam wordt genoemd, is er 1 teveel.

Geplaatst:

Dat is een feit dat zulke personen (mensen is verkeerde woord) weer in het middelpunt staan en aandacht krijgen. Vandaar dat ik zulke personen uit de weg ga en mijn weg vervolg. Het is goed te zien, hoe men hier normaal kan schrijven.

Geplaatst:

Ik heb dat ook, liefst helemaal geen aandacht.

Positief hiervan vind ik wel dat er politiek veel breder gereageerd wordt, en hoop ik dat het afgelopen is met die gedoog-angsthazerij en daarmee ook dat rechtpraten wat krom is.

Ik hoop het in elk geval.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik was het heel lang met jullie eens hoor, wat dat betreft. Heel lang heb ik Geert een beetje links laten liggen. Ik hoopte dat het net zo zou werken als met internettrolls: zolang je hun kinderachtige gedoe negeert heeft hun gebral geen effect meer en houden ze er vanzelf mee op. Helaas werkt dit alleen als iedereen hier unaniem aan meedoet. En helaas is dat op internet zelden het geval. En nu, bij Geert, al helemaal niet. Er zijn niet alleen mensen die online op hem reageren, er zijn niet alleen mensen die stukjes over hem schrijven in de media, er zijn niet alleen politica die een mening over hem uiten, nee het is nog veel erger: er zijn mensen die op hem (of zijn partij) hebben gestemd, en heel hard "MINDER!" riepen in antwoord op zijn vraag. En het zijn er niet weinig. En dus is doodzwijgen geen optie meer. Nu moeten we er iets tegen doen. Is mijn bescheiden mening.

Ik heb zelf iig melding gemaakt van discriminatie via de site van de politie. En er zijn ook ontzettend veel aangiftes gedaan (ze houden de tel niet meer bij, zo veel). En er zijn meerdere advocaten die nu van mening zijn dat vervolging een grote kans zou hebben, en dat ook gaan proberen. Wilders wordt ter verantwoording geroepen door zijn collega's. Dat is allemaal goed nieuws. Maar het beste nieuws is denk ik toch wel dat vrijwel heel nederland het er over eens lijkt te zijn dat dergelijk gedrag niet door de beugel kan. Dus of Wilders juridisch gezien in overtreding is of niet, we vinden hem in ieder geval moreel in overtreding. En dat betekent (voor mij) dat de moraal minder dood is dan ik af en toe denk. En is dat uiteindelijk niet waar het in een land ECHT om draait? Daarom vind ik het belangrijk om dat ook te laten zien, en (op goed gekozen momenten, zoals deze, met zijn allen tegelijk) je stem te laten horen.

Geplaatst:

dan is er wat dat betreft ook iets goeds aan het gedrag van wilders.

het laat zien dat de moraal niet zo dood is als het soms lijkt. en het zorgt zelfs voor een sterke gezamenlijke moraal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.