Kassiopei Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Dank voor je moeite! Het omzetten snap ik wel, maar daarvoor is bij mij bijvoorbeeld ruimte het probleem.Ik heb beter gekeken naar die vorige links (die van 10 euro) en die punt lijkt me te breed om goed te kunnen prikken als het al ver gecomposteerd is.(Of zien jullie dat anders?) Wat mij betreft zou je het ook niet voor niets hoeven doen. Quote
loes Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 ik heb er ook wel belang bij. als het kan iets langer dan standaard aangezien mijn compostbak hoger (en smaller) is. Quote
HuubvG Geplaatst: 19 maart 2014 Auteur Geplaatst: 19 maart 2014 Ik kan kijken hoe ik het zo goedkoop mogelijk kan doen. De linken geven alle de stokken aan met uitklapbare punt, al zie je dat niet helemaal goed bij de ene. Bij mij is ruimte momenteel ook het probleem, daarom heb ik ook maar één vat, en gebruik ik het ijzer ook regelmatig. Wat is de hoogte van jouw compostvat Loes? Je moet rekenen tot wanneer hij vol zit, dan tot bovenaan de compost. Dan maak ik hem 10 cm langer dan dat punt. Hij moet niet te lang worden, anders kun je de bewegingen niet goed maken. Katja, kan ik uitsluiten dat jouw man er een serie gaat (laten) maken op z'n werk? Anders gaan we dubbelop bezig, en dat zou niet nodig zijn. Quote
Kassiopei Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Ik zou dan interesse hebben in twee stuks van ong 60 cm. Quote
HuubvG Geplaatst: 20 maart 2014 Auteur Geplaatst: 20 maart 2014 Vandaag even bij de composteer geweest in Sappemeer. De grote berg compost was weg. Alles naar de boeren (66.000 m³), die er blij mee zijn. Er lag wel een klein bergje vers gezeefde compost voor de compostdag. Ik heb een fietskarretje vol meegenomen dus er ligt nog steeds genoeg. Ze hadden een tijdje terug 26 van die compostpoken liggen, maar opeens waren deze verdwenen. Pech dus. Ik zal eens kijken bij de oudijzerboer, misschien liggen ze daar. En anders naar materiaal om er een paar te maken. Quote
Kassiopei Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Bij mijn moeder doet die uitklapbare het weer, ze is voorzien zei ze, dus dat wordt er een minder. Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Die wordt dan misschien voor mij..ik wil er wel een afhankelijk van kosten( versturen en zo...) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
loes Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Wat is de hoogte van jouw compostvat Loes? Je moet rekenen tot wanneer hij vol zit, dan tot bovenaan de compost. Dan maak ik hem 10 cm langer dan dat punt. Hij moet niet te lang worden, anders kun je de bewegingen niet goed maken. 150cm hoog als ik het goed heb.maar ik weet nog niet of de compostbak wel zo vol komt te zitten. heb namelijk ook een wormenbak waar het meeste keukenafval in gaat. Quote
HuubvG Geplaatst: 22 maart 2014 Auteur Geplaatst: 22 maart 2014 Het kan wel even duren voordat ik er een paar gereed heb. Ik weet niet of het vóór de MTFdag lukt Jet, ander kon ik er een opsturen naar Zelhem bijvoorbeeld. Reken maar niet dat het inclusief verzenden binnen Nederland meer dan 15 euro hooguit gaat kosten, eerder minder. Moet er even de tijd voor nemen, geen deadlines voor mij graag. Dan blijft het een leuk klusje voor de hobby. Komende week ga ik op materiaal uit. Het bewerken kan ik zelf doen, voor het lassen even een adresje zoeken. Bij de buurtwerkplaats deden ze het bijna gratis, maar weet niet of die nog bestaat... @ Loes, dat is wel hoog! Je zit dan boven je macht te werken, probeer het nog eens op te meten? Quote
SuusP Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Huub zou je er voor mij ook een kunnen fabrieken? Mijn hoop is max. 80 cm hoog. Ik kom naar de MTFD dus er is geen haast bij. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
henkg Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 De verzendkosten zullen hoger zijn dan de kosten van de 'compostpook' zelf. Tenzij hij door de brievenbus past... de lengte maakt niet uit toch?.tnt 6,75: max 50x50x100 cm. Langer: 12,90dhl: 4,00: max 40x40x80. Langer: ? Een pook van max 95 cm lang is misschien te kort voor (sommige) vaten? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
loes Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 @ Loes, dat is wel hoog! Je zit dan boven je macht te werken, probeer het nog eens op te meten? de bak is nagemeten 120cm hoog, net iets hoger dan de kliko. als het onhandig is pak ik er wel een opstapje bij.de pook hoeft misschien niet zo lang te zijn. tegen de tijd dat ik bovenaan ben aangekomen zal het onderste wel klaar zijn. Quote
HuubvG Geplaatst: 25 maart 2014 Auteur Geplaatst: 25 maart 2014 ... ... tnt 6,75: max 50x50x100 cm. Langer: 12,90dhl: 4,00: max 40x40x80. Langer: ? Een pook van max 95 cm lang is misschien te kort voor (sommige) vaten?Dank je voor het meedenken en uitzoeken, had er niet bij stilgestaan. Even gebeld met DHL alhier, pakketjes moeten thuis ingepakt en betaald worden, dan is het tot 80 cm 4 euro van DHL-punt naar -punt. Dat zou dus kunnen, het ijzer van max 80cm (= de standaard, deze heb ik ook) zou dan voordelig verzonden kunnen worden. Ophalen bij de DHL in jouw buurt. Langer dan 80 wordt met DHL een probleem, dan wordt het thuis opgehaald en afgeleverd aan jouw huis, maar de agent kon niet zeggen wat dat kost. Ik denk dure grap. Dan naar de TNT. Wat Henk zegt, de lengte kan dan tot 95 cm ( < 1 meter) worden, dan betaal je 6,75. Wil je echt een langere - m.i. helemaal niet nodig, je kunt ook de compost onder uit de opening scheppen en bovenop gooien - dan betaal je 12,90 verzending. Kan iemand vertellen wat het kost bij DHL, langer dan 80 cm? Dus: A = Kies voor < 80 cm (standaard, werkt goed), verzendkosten 4 euro, ophalen bij DHLfiliaal.B = Kies voor < 100 cm, verzendkosten 6,75, thuis bezorgd door TNTC = Kies voor > 100 cm, verzendkosten 12,90, thuis afgeleverd door TNT Goed dan, vanmiddag ga ik kijken naar materiaal, ik word zo teruggebeld door iemand om te lassen. Kan zelf lassen, maar heb geen apparaat. Volgende post kan ik al wel een prijsopgave doen. Quote
Kassiopei Geplaatst: 25 maart 2014 Geplaatst: 25 maart 2014 Bij nader inzien zou ik hem ook wel 80 ipv 60 cm willen.Ik kan nog wat de hoogte in met mijn compostbak. Quote
sterrenmeisje Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 http://www.kwaliteits-tuingereedschap.nl/tuingereedschap/compostpook.html Quote
Holland Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Ik heb denk ik wat goed gedaan Oma had een compost ton waar nog wat oud materiaal onder in zat, een laagje van 20 cm. Deze heb ik met de compost pook de laatste weken elk keer goed door elkaar gewoeld. Nu vrijdag een gieter vol met water en drie bakken vers gras er bij in gedaan en de lucht gaten afgesloten. Nu vandaag gekeken en de compost ton was goed op temperatuur en toen ik 'm weer om woelde kwam de damp er van af. Nu de lucht gaten maar weer geopend, maar het ziet er naar uit dat 't allemaal goed werkt Ik had die pook die bij het schuurtje hing al wel eens eerder gebruikt voor de compost ton maar wist niet dat hij daar eigenlijk ook echt voor bedoeld was. Maar na de uitleg van Huub in dit topic gebruik ik hem nu elke week. Dank je wel hiervoor Quote Vriendelijke groeten, Holland
HuubvG Geplaatst: 30 maart 2014 Auteur Geplaatst: 30 maart 2014 http://www.kwaliteits-tuingereedschap.nl/tuingereedschap/compostpook.html Ja dat is hem. Ik zou zeggen ga jullie gang en bestel er een of meer (MTFdag).Lijkt me echt niet nodig dat ik ze nu ook gaan maken. Dank je wel sterrenmeisje. Quote
Kassiopei Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Mooi, bedankt.En dank voor je moeite, Huub! Quote
HuubvG Geplaatst: 30 maart 2014 Auteur Geplaatst: 30 maart 2014 Ja graag gedaan maar vooral **meisje wordt bedankt natuurlijk, ik dacht al dat ze niet te koop waren. O ja, bij de tips, ik heb er 'vroeger' een paar verspeeld omdat ik ze bij het vat in de grond gestoken had om te parkeren tot het volgende gebruik. De punt roestte er al snel af. Daarna kon ik de poken nog een tijd als stokken gebruiken om een touw tussen te spannen. Vroeger, toen ik nog spitte, pootte en zaaide langs lijntjes. Ik heb er dus een stuk of wat gehad, inclusief vaten en de mooie compost die eruit kwam. Ondanks dat ze gegalvaniseerd zijn, roesten ze snel weg als je ze na gebruik niet afborstelt met een staalborstel en droog opbergt. Geen olie of vet op smeren. Deze had ik al vermeld, maar wat is mis met herhaling. De pook leent zich goed om plaatselijk de grond en de tuin diep los te maken. Quote
bio-fee Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Oh, de pook die ik destijds had roestte niet hoor! En die stak ik ook altijd in de grond. Is zeker 15 jaar meegegaan! Tegenwoordig weet men niet meer hoe kwaliteitsspullen te maken. Quote
sterrenmeisje Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Graag gezocht! Ik hou altijd van gekke dingen zoeken op t internet Quote
Kassiopei Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Ik heb hem binnen.Werkt echt ideaal Met één prik kwamen er al wormen mee naar boven. Ik had nog nagevraagd, en ook hier niet zo'n ouderwetse die niet roest, maar een met poedercoating, een soort geharde zwarte verflaag.Lijkt me wat minder om dat in je compost te hebben tegen de tijd dat die afbrokkelt, maar misschien valt dat mee.Advies was schoonmaken na gebruik, en voor de winter licht invetten. En hij is wat langer: iets meer dan een meter.Hier geen probleem, er staat een bankje naast waar ik op sta, en dan is het juist wel handig. Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Gaat iemand die naar de mtfd gaat er een bestellen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
dasouth Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Voor de Belgen hier, de mijne (merk polet) komt van bij aveve & kost 10 Euro 30Had gemaild naar polet & 2 dagen later reply gekregen dat hij daar te koop was Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.