Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Leuke rand voor verhoogde bakken

Juna

Recommended Posts

courgette.jpg

Als ik ooit weer verhoogde bakken wil maken, vind ik dit wel een enorm leuke optie, er kunnen gewoon plantjes in de rand!

Geen idee alleen waar die laat zeggen pijpen vandaan komen, ze zijn van hetzelfde materiaal als plantenpotten lijkt wel, alleen recht van vorm.

Heeft iemand enig idee waar die van zijn? Het is vast iets van in de bouw ofzo.

garden-1.jpg

Edit, nog maar eentje erbij:

filled-in.jpg

Edited by Guest

Lol ja, maar zelf bakken is wel veel werk lijkt me!

Als ik 'klei drainage pijpen' intik in google, krijg ik 2 plaatjes van klei-pijpen als deze, maar volgens mij is het iets wat niet zoveel meer gemaakt word ofzo, meer iets van vroeger.. Misschien lastig om te krijgen dus. (niet dat ik dat nu al nodig had maar toekomstplannen zijn altijd leuk )

Iemand die ik ken heeft ze gevonden op het internet onder de naam 'garden clay pipes', maar alsnog is het lastig ze te vinden. In ieder geval lijkt het erop dat ze vroeger gebruikt werden als rioolpijpen en afwateringspijpen 'in' muurtjes. Soms worden ze in de grond gevonden, oude restanten zeg maar.

In China is er, lijkt, ook een fabriek die het maakt maar daar hebben we niet zoveel aan

• 2 weeks later...

Zijn inderdaad rioolpijpjes in aardewerk. Mijn schoonvader was aannemer en heeft er nog een aantal liggen die hij binnenkort op de container gooit. Misschien eens rondvragen bij aannemers in je buurt of ze er toevallig ook geen liggen hebben?