Juna Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 (edited) Als ik ooit weer verhoogde bakken wil maken, vind ik dit wel een enorm leuke optie, er kunnen gewoon plantjes in de rand! Geen idee alleen waar die laat zeggen pijpen vandaan komen, ze zijn van hetzelfde materiaal als plantenpotten lijkt wel, alleen recht van vorm.Heeft iemand enig idee waar die van zijn? Het is vast iets van in de bouw ofzo. Edit, nog maar eentje erbij: Edited April 12, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Leuk idee. Kan je in de pijpen ook bijv. afrikaantjes zaaien. Als companionplant.Heb je denk ik toch weer die pottenbakken cursus voor nodig Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 Lol ja, maar zelf bakken is wel veel werk lijkt me! Als ik 'klei drainage pijpen' intik in google, krijg ik 2 plaatjes van klei-pijpen als deze, maar volgens mij is het iets wat niet zoveel meer gemaakt word ofzo, meer iets van vroeger.. Misschien lastig om te krijgen dus. (niet dat ik dat nu al nodig had maar toekomstplannen zijn altijd leuk ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Heel tof zijn die roodstenen buizen, ken ze ook niet maar erg leuk ziet het eruit. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 Ja, ik hoop dat ik ze ooit tegenkom ergens ^_^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 tja mischien zo'n oude bouwmaterialen handel, zijn de foto's uit nederland ? mischien zijn die buizen in ander land gebruikelijker dan hier. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Bij die laatste foto ga ik me afvragen waar die zwarte stokjes voor zijn Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://thumbs.marktplaats.com/kopen/thumbs/c/a1/1003616796.jpg&imgrefurl=http://kopen.marktplaats.nl/doe-het-zelf-en-verbouw/buizen-en-afvoer/materiaal-overige-materialen/lengte-minder-dan-2-meter/c1395.html%3Faw%255B2048%255D%255B0%255D%3D12521%26aw%255B2049%255D%255B0%255D%3D12522&usg=__oWaboe_fNi_dcDdKjAfaq9JirLc=&h=64&w=48&sz=1&hl=nl&start=17&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=kBCz58AI-QAb_M:&tbnh=64&tbnw=48&prev=/images%3Fq%3Dterracotta%2Bbuizen%26um%3D1%26hl%3Dnl%26rlz%3D1R2GGLL_en%26tbm%3Disch&ei=m3GkTZePIeSU4ga_8cybCg Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 wat makkelijker.Maar ik denk zelf dat deze wat te dun zijn voor wat jullie er mee willen doen. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Bij die laatste foto ga ik me afvragen waar die zwarte stokjes voor zijn om een netje te spannen ofzo? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Oh, dat is inderdaad leuk. Ik zou zo mijn muurtjes ervoor willen inwisselen. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Iemand die ik ken heeft ze gevonden op het internet onder de naam 'garden clay pipes', maar alsnog is het lastig ze te vinden. In ieder geval lijkt het erop dat ze vroeger gebruikt werden als rioolpijpen en afwateringspijpen 'in' muurtjes. Soms worden ze in de grond gevonden, oude restanten zeg maar.In China is er, lijkt, ook een fabriek die het maakt maar daar hebben we niet zoveel aan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickT Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Ik dacht eerst ook aan gresbuizen, maar dat zijn het volgens mij toch niet... Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 Zijn inderdaad rioolpijpjes in aardewerk. Mijn schoonvader was aannemer en heeft er nog een aantal liggen die hij binnenkort op de container gooit. Misschien eens rondvragen bij aannemers in je buurt of ze er toevallig ook geen liggen hebben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts