Dirk Dijkstra Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Ik ben 4 weken geleden begonnen om in een vensterbank in de woonkamer tomaten voor te trekken in kartonnen kiembakjes.De zaden kiemden vrij snel.Op dit moment zijn de plantjes pl. 10 cm hoog.Ik heb het beschermende plasticzakje inmiddels verwijderd.Het blijven echter erg iele dunne stengeltjes, zonder zijscheuten.Doe ik iets fout of worden de plantjes de komende week wat forser.Ik ben van plan de plantjes te verpotten en in nieuwe verse aarde te zetten of zal ik nog even wachten tot de plantjes wat forser worden.?? vr. gr. Dirk. Quote
eelzuhtjuh Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Elk plantje in een eigen potje zetten dan gaan ze als een speer Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
RobO Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 en een beetje dieper, tot de kiemblaadjes in de gronddan lekker veel licht en niet te warm tot ze naar buiten/kasje mogen Quote
Estemy Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Het kan zijn dat je heeft zaaigrond gebruikt en dat is heel goed, maar als de tomaten al 4 bladeren hebben moeten se verspeend worden naar (grotere) potten met potgrond en natuurlijk een tomaat per pot zoals hierboven al gezegd was. In ieder geval zijn ze bij mij bijna altijd in het begin een beetje lang en dun. Zodra ze naar de volle grond kunnen gaat dit veranderen en ik krijg een tomatenbos Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Salamandertje Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Ik gebruik een grow light om iele zaailingen te voorkomen. Heb een 48 watt rood-blauw LED growlight. Zie verschil tussen twee zaailingen. Een zonder en een met growlight. Quote Bzzzz...
Valerie Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Hoe ziet jouw constructie eruit? Ik heb ook een lamp binnen met blauw/rood licht maar ik heb nog niet helemaal in mijn hoofd hoe ik die het beste kan gebruiken. Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
henkg Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Zie verschil tussen twee zaailingen. Een zonder en een met growlight. Die rechter loopt wat achter, maar ziet er verder ook perfect uit.(Dat blad denk ik te herkennen, zijn dat "mijn" Balkonstars?) Terug naar de vraag van Dirk:Dirk, inderdaad zoveel mogelijk licht, en niet te warm. Maar doe eens een fotootje. Wat de een ielig vindt, vindt de ander normaal. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Salamandertje Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Ja, dat zijn inderdaad "jouw" balkonstars". Die groeien veel mooier dan de roma's die ik heb.. ben benieuwd hoe ze smaken! Om niet te ver off topic te gaan heb ik de reactie over de lampen maar hier geplaatst: post213289.html#p213289 Quote Bzzzz...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.