henk124875 Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 ik heb zojuist mn kleine paprika plantjes die nog allemaal bij elkaar in een boterbakje stonden individueel in turfbakjes gezet, maar ik las zojuist via google dat peperplanten niet zo blij zijn met turf van wege zuurte oid.. Is hier iets van waar, geld dit ook voor paprika? en is het beter als ik mn paprika plantjes voorlopig gewoon in plastic bakjes zet voor ik ze in de tuin zet uiteindelijk? Quote
thea Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Gewoon in plastic bloempotjes verpotten.9x9x9 Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
henk124875 Geplaatst: 15 april 2014 Auteur Geplaatst: 15 april 2014 dus turfbakjes zijn niet goed voor ze? dan zet ik ze over gebruik ik de turfbakjes voor wat anders.. kan ik er bijv. komkommers in zetten? of zijn die er ook niet blij mee.. heb die bakjes niet zelf aangeschaft, mar gekregen, volgens mij is het steunen van die bakjes niet echt verantwoord dat afgraven van veen enzo heb ik iets over gelezen volgens mij. Quote
Itoero Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Het hangt van de pH van die turfbakjes af.Waarschijnlijk zijn die ontzuurt en geschikt voor paprika.Zuivere turf heeft pH 3 Er zijn genoeg alternatieven, jammer dat men zoveel turf blijft gebruiken. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
henk124875 Geplaatst: 15 april 2014 Auteur Geplaatst: 15 april 2014 De bakjes zijn van nortene, staat verder niks op wat betreft zuurte Quote
Jenneke Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Vandaar dat m'n paprika en peperzaailingen zo klein en ielig bleven. Toevallig gisteren alles in plastic bloempotjes gezet, ben benieuwd of ze nu beter gaan groeien. Eigenlijk vond ik dat ze er vanochtend al blijer uitzagen maar ik denk dat dat m'n verbeelding is. Ik heb dit jaar voor het eerst turfpotjes gebruikt maar vind het helemaal niet fijn werken. Daar ga ik dus geen geld meer aan uitgeven Quote
Claudia69 Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Ik houd niet zo van turfbakjes omdat men er turf voor af blijft graven maar ook omdat ze niet echt goed oplossen in de grond. En dan krijgen je plantjes het gegarandeerd benauwd. Ik gebruik dus liever herbruikbare P9 potjes. Quote
henk124875 Geplaatst: 15 april 2014 Auteur Geplaatst: 15 april 2014 idem hier, maar ik heb ze nu gekregen.. moet er toch wat mee.. heb net al de 4 grootste in een plastic potje gezet, heb even niet meer potjes. Quote
Stan Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Je kan ook je capsicums in hergebruikte plastic koffiebekers zetten. Knip 4 randjes weg van de bodem voor ontwateren of juist water te geven van onderaf. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Bit Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Ik vind het verhaal dat de turfbakjes niet goed voor de plantjes zouden zijn vanwege de zuurgraad een beetje een vreemde. Daar geloof ik niet zo in eigenlijk. Wél vind ik het zelf ondingen, maar dan eigenlijk vanwege het slecht vocht reguleren ( of eigenlijk te veel verdampen )Zijn ook niet echt bakjes waar je na verspenen plantjes in zet lijkt mij. Zaaien wellicht, als je dat prettig vind. Quote
SaskiaV Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Bij mij ging paprika en pepers idd pas beter groeien in een 9cm plastic potje. Ook ik had ze eerst in turfpotjes. Quote
henk124875 Geplaatst: 16 april 2014 Auteur Geplaatst: 16 april 2014 heb er nou 4 in plastic bakjes staan de rest nog in turfbakjes, heb nou niet meer plastic bakjes, ik zie wel hoe het gaat, in principe is4 paprika planten ook wel genoeg. heb niet zo'n grote tuin en wil nog meer planten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.