Ga naar inhoud

Poll - Hoelang moestuinier jij al?

Hoelang moestuinier jij al?  

79 leden hebben gestemd

1. 1. Hoelang moestuinier jij al?

• 24
    • 27
    • 11
    • 4
    • 3
    • 3
    • 3
    • 3
    • 0
    • Meer dan 55 jaar
      1

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier ook zoiets, moestuin ligt hier een jaar of 7, maar ik heb altijd wel iets geplant of gekweekt en van jongs af aan alle plantjes binnen en buiten verzorgd omdat mijn moeder daar niet altijd voldoende tijd voor had - en ik dat wel leuk vond om doen

Geplaatst:

Korte tussenstand: Momenteel 66 stemmen uitbracht, waarvan 68% van de stemmers maximaal 5 jaar bezig is met moestuinieren

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

Ik draai sinds ons trouwen een moestuin...dat is nu 19 jaar.

Ik kwam vanuit de stad op een boerderij...een positieve cultuurshock!

En het moestuinieren wordt steeds leuker omdat ik uit de kleine kinderen ben en daardoor meer tijd heb...

een duidelijk bewijs van de relatie tussen kinderen en kool

Maar ook heeft mijn dochter steeds leuke ideeën voor lekkere recepten...daar pas ik mijn moestuin bij aan.

(voor zover mogelijk )

Geplaatst:

Vanaf dat we hier zijn komen wonen,zo'n 16 jaar geleden heb ik altijd een stuk(je) moestuin gehad. Het eerste jaar gelijk pompoenen gezet, we hadden geen tijd voor de tuin, maar wel veel loze grond,en onkruid. De pompoenen hadden dat mooi opgelost,er werd zelfs nog 1 gestolen Het ene jaar was mn moestuigedeelte wat groter dan het andere jaar. E.e.a was afhankelijk van de speelspullen in de tuin voor de kinderen. Daarna pakte ik hun ruimte weer in,en werd de zandbak moestuinbak erbij. Nu heb ik volwassen kinderen ,en hoef ik geen zandbakken,speeltoestellen en ruimte voor het zwembad meer. Als ik mn jacuzzi op de veranda kwijt kan ben ik blij. Ik gebruik de tuin en bakken.

Geplaatst:

Het zit bij mij in de gene, mijn opa had een groot stuk land en had ook een stukje moestuin in zijn achtertuin.

Ik kan me nog goed de bonenstaken herinneren in de voortuin had ie allemaal prachtige Dalia soorten die m'n oma

dan in een mooie drijfschaal op de kast had staan.

Mijn vader heeft ook nog een poos een stuk moestuin gehad. Nu heb ik in de achtertuin moestuin bakken en potten staan met van alles en

nog wat. Zoals groenten en fruit. Ik heb er zoveel plezier mee, ik loop 's morgens al in m'n pyama buiten om de planten te inspecteren

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik begon als 13 jarige met een stukje grond van 20m2 en een paar jaar later had ik op mijn 16e een volkstuintje van 50m2,

als kind is dat heel leuk, op mijn 18e verhuisde ik naar een groter complex waar ik 150m2 had, dit werd steeds groter tot 300m2.

!n 1993 hield het op omdat ik getroffen werd door een beroerte, jammer, mijn grootste hobby kon niet meer.

Aangezien ik toen 33 was , heb ik het toch nog weer zover kunnen schoppen dat ik in 2006 weer genoeg kracht had om met 100m2 te beginnen, een droom kwam uit, het jaar erop 200m2, maar toen werd de tuin opgeheven, gelukkig mocht ik bij bekenden van mij

een deel van hun pluktuin gebruiken en sinds vorig jaar de hele pluktuin, inmiddels is dat bijna 500m2.

Lijkt veel, maar ik experimenteer graag en wil van alles uitproberen, zoals het zaaien van dahlia's en andere snijbloemen.

Er zitten ook nog 200 dahliaknollen in de grond. De hobby verveelt nooit, ook niet na ruim 30 jaren met moestuin.

Geplaatst:

Als klein meisje al veel in de weer met kamerplantjes, stekjes ruilen en wilde bloemen pletten in zo'n bloemenpers. Hele plakboeken hield ik bij, heb er nog 1 bewaard, lachen hoor al die aantekeningen van een stronteigenwijs wicht

Ben zo'n 20 jaar geleden verhuisd van 3 hoog achter naar het platteland en sinsdien een moestuin, met vallen en opstaan. Erg leuk ook dit forum, diskreet koekeloeren hoe de preitjes en bietjes bij een ander er bijstaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...