borderrose Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Eindelijk staan mijn aardbeiplantjes in hun nieuwe bakken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valerie Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Wauw dat ziet er goed uit hoeveel planten heb je? Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
borderrose Posted April 16, 2014 Author Share Posted April 16, 2014 Hier staan vijf soorten in, ongeveer 100 planten.Op de moestuin heb ik er nog wat meer straks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobvanschie Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Gaaf Taferelen rechts op tafel zijn ook herkenbaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salamandertje Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Mooi gemaakt zeg. Hoeveel liter pot heeft iedere plant? Quote Bzzzz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
borderrose Posted April 16, 2014 Author Share Posted April 16, 2014 De planten staan direct in de bakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suus76 Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Mooi zeg, een aardbeienflat. Wat voor bakken zijn dit, dit zijn niet die bato-bakken toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 ziet er heel mooi uit! hoe zorg je ervoor dat de stengels van de aardbeien niet gaan knakken? cocopeat van de action in de bakken? Vorig jaar was de cocopeat veel fijner dan dit jaar merkte ik vandaag.Hoe geef je ze water? succes met de oogst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borderrose Posted April 16, 2014 Author Share Posted April 16, 2014 Mooi zeg, een aardbeienflat. Wat voor bakken zijn dit, dit zijn niet die bato-bakken toch? Dit wordt eigenlijk als deel van een goot gebruikt als ik het wel begrepen heb Ik zal mijn wederhelft nog even precies vragen waar zo officieel voor gebruikt worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borderrose Posted April 16, 2014 Author Share Posted April 16, 2014 ziet er heel mooi uit! hoe zorg je ervoor dat de stengels van de aardbeien niet gaan knakken? cocopeat van de action in de bakken? Vorig jaar was de cocopeat veel fijner dan dit jaar merkte ik vandaag.Hoe geef je ze water? succes met de oogst Cocpeat inderdaad; had ik er vorig jaar ook onder in de volle grond. Waarom zouden de stengels knakken? Water geven is makkelijk; met de tuinslang met de sproeikop er op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 ziet er heel mooi uit! hoe zorg je ervoor dat de stengels van de aardbeien niet gaan knakken? cocopeat van de action in de bakken? Vorig jaar was de cocopeat veel fijner dan dit jaar merkte ik vandaag.Hoe geef je ze water? succes met de oogst heb je dan wel het goede pakje? action heeft nu 2 soorten kokosvezels, potgrond(fijn) en bodembedekker(grof) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borderrose Posted April 16, 2014 Author Share Posted April 16, 2014 Wat ik er op heb liggen is de bodembedekker, die is grof. Heb dit jaar de fijne nog niet zien liggen bij action. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 aardbeien worden zwaarder hangen aan stengels.bij de bato bak heb je vleugels om dit te voorkomen stengel volgt ronding. ik kreeg te horen bij de action dat er leveringsproblemen waren.de grove wordt maar 6 liter de fijne die ik vorig jaar kon kopen werd 10 liter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suus76 Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Mooi zeg, een aardbeienflat. Wat voor bakken zijn dit, dit zijn niet die bato-bakken toch? Dit wordt eigenlijk als deel van een goot gebruikt als ik het wel begrepen heb Ik zal mijn wederhelft nog even precies vragen waar zo officieel voor gebruikt worden. Graag, ik vind dit wel wat voor in mijn tuin bij huis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borderrose Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 aardbeien worden zwaarder hangen aan stengels.bij de bato bak heb je vleugels om dit te voorkomen stengel volgt ronding. ik kreeg te horen bij de action dat er leveringsproblemen waren.de grove wordt maar 6 liter de fijne die ik vorig jaar kon kopen werd 10 liter Ik heb een dubbele laag worteldoek in de bakken en dat om de randen heen vastgemaakt; denk dat dat afdoende is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borderrose Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 Mooi zeg, een aardbeienflat. Wat voor bakken zijn dit, dit zijn niet die bato-bakken toch? Dit wordt eigenlijk als deel van een goot gebruikt als ik het wel begrepen heb Ik zal mijn wederhelft nog even precies vragen waar zo officieel voor gebruikt worden. Graag, ik vind dit wel wat voor in mijn tuin bij huis! Deze zijn het: https://shop.rexel.nl/cablofil/cm000091/cablofil-draadgoot-cf54-l3000-b200-h54-elvz/product/476004 Niet goedkoop hoor, maar wij hebben ze wat voordeliger aan kunnen schaffen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suus76 Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Oef, dat is zeker best aan de prijs, en wat heb je er dan voor bakken in gezet? Of is het vijverfolie ofzo wat je gespannen hebt in die draadmanden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borderrose Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 Ik heb er een dubbele laag worteldoek in liggen en dan een klein strookje vijverfolie op de bodem zodat niet al het water er uit loopt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts