Geplaatst: 17 april 201411 j Wie heeft er helaas ook ervaring met migraine? En wat helpt bij jullie?Gister was de dag weer gelopen, lag weer gevloerd op bed. Te weinig drinken help natuurlijk niet, dus zit vandaag met ontbijt, met water, thee, koffie en melk. Straks ondeweg water meenemen, kleine beetjes over de gehele dag drinken. Natuurlijk is dat niet de oorzaak van mijn migraine.
Geplaatst: 17 april 201411 j Heel toevallig had ik 2 weken terug een aanval toen ik voor de klas stond.Eerst vlekken zien waardoor ik niet meer normaal kan kijken, de rechterkant van mijn gezichtsveld weg en daarna knallende hoofdpijn.Door mijn collega daarna afgevoerd naar huis.5 jaar geleden gebeurde dit vaker, toen had ik er regelmatig last van, liggen en niets doen was het enige dat hielp. Een uur of 6 later is het dan over, op een gevoel na alsof de linkervoorkant van mijn hersenen flink zijn geknepen (bij mij zit het altijd linksvoor)Ik ben daarna geopereerd aan mijn neus- en bijholten. Heeft niets met migraine te maken, maar daarna is het wel 4 jaar weggeweest. Tot op 2 weken terug beetje jammer...Wat helpt? Liggen en niets doen...
Geplaatst: 17 april 201411 j Auteur Wat naar, ken dat maar al te goed. Heb je dan ook last van flauwte en misselijkheid? Zie je dan ook lichtflitsen en lichtbeelden in kleuren? Overgevoeligheid voor prikkels, licht, geluid en geur?Ja het liefst in een donkere slaapkamer en geen prikkels, zoals licht, geluid en geur.Bij mij is het verschillend van een paar uur tot paar dagen.
Geplaatst: 17 april 201411 j Gember.Niet die gekonfijte, maar scherpe gember.Verse gember of gedroogde gember is prima.Ik heb de indruk dat gedroogde en verhitte gember het best werken. (Hoe scherper hoe beter.)Gemberpoeder kun je door de thee doen.
Geplaatst: 17 april 201411 j Hier ook zo'n migraineslachtoffer, ik zie er aura's bij en ben er neusverkouden bij. Gisteren, vannacht en nu weer last van. Bij mij lijkt het veel op bijholteontsteking maar de artsen houden het op migraine. Heb er sumatriptan voor gebruikt een tijdje, maar de bijwerkingen zijn bij mij - zoals altijd bij de medicijnen die ik slik - erger dan de kwaal. De hp komt daarna weer sneller terug en ik moet vaker slikken. Dus daarmee gestopt. Ik drink nu al een paar maanden elke dag drie koppen kruidenthee (weerstand, met echina) waar ik een theelepel gemberpoeder en een theelepel geelwortel in doe. Dit probeer ik om de kans op migraine aanvallen te verkleinen. Minder koffie drinken, alcohol idem, roken proberen zo weinig mogelijk, ALTIJD een muts of pet op de kop, tocht vermijden, maar eigenlijk helpt het allemaal geen zier en krijg ik het te pas en te onpas. Op korte termijn helpt mij stomen met of zonder kamille, hete pindasoep met heel veel sambal, hoestsiroop met tijm en salie, maar dat alles helpt maar heel matigjes. Vaak lukt het met paracetamol, die werk ik per twee tegelijk naar binnen. Ibuprofen, neurofen en dergelijke mag ik niet gebruiken wegens levensgevaarlijke allergie hiervoor, ben al eens in het zh terecht gekomen hierdoor. Nu ook weer, over een paar dagen weer de MTFdag, ben alweer bang dat ik af moet zeggen hierdoor. En NEE, ik krijg GEEN koppijn van spanning, ik kan koppijn krijgen als ik een paar km door de koude wind fiets. ALS ik hoofdpijn heb, kan ik geen spanningen verdragen nee, maar spanningen zijn niet de oorzaak. Dit wordt echter maar al te vaak aangenomen. Ook kan ik dan niet tegen licht en geluiden, maar ook dat moet je niet omdraaien. Licht en geluiden zijn niet de oorzaak van hoofdpijn. Hoewel ik van te harde, maar vooral van valse muziek hoofdpijn kan krijgen. Dagelijks dus met deze kwaal te kampen. Een deel van je leven valt gewoon weg omdat je dan weg moet kruipen en niet mee kan doen.
Geplaatst: 17 april 201411 j Ja hier nog een die er last van heb of eerder last van had, zit aan de beta blokkers en dat help zeer goed.Liever helmaal geen pillen, maar als je iedere week migraine heb ben je blij het een keer niet te hebben. Mijn oorzaak stress, spanings hoofdpijn. Dus nu ook stapjes terug en niet meer zo veel willen doen als vroegen. Luisteren naar je lichaam. Maar van die gember hou ik er in, gebruik altijd gember siroop door de thee, heb onlangs zelf gember siroop gemaakt. En dat brand op je tong, is een klein beetje te gecontertreerd
Geplaatst: 17 april 201411 j Ik had vroeger ook regelmatig migraine-achtige hoofdpijn aanvallen. Is helemaal over sinds ik anders ben gaan eten... ben een jaar of 2 geleden gestopt met gluten eten en heb daarna eigenlijk bijna alles wat voorbewerkt is uit m'n menu geschrapt. Eet onderdehand weer wel wat gluten want van zelfgebakken brood krijg ik geen last.... maar echt nooit meer zo'n rotkoppijn gehad Maar helaas kan ik geen garantie geven dat dat bij iemand anders ook zal helpen (alhoewel het wellicht het proberen waard is)
Geplaatst: 17 april 201411 j Hier ook zo'n migraineslachtoffer.ALTIJD een muts of pet op de kop, tocht vermijden, maar eigenlijk helpt het allemaal geen zier en krijg ik het te pas en te onpas.. Ik heb ook altijd wat op mijn hoofd,zelf in huis en in de zomer.En gebruik neusverstuiver Nasonex en dat help,maar als je daar aanbegint zit je er aan vast. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 17 april 201411 j Thea ik zit ook weer aan een neusverstuiver te denken, heb ik een tijd gehad, maar dacht dat het niet hielp. Gaat Nasonex via de huisarts?
Geplaatst: 17 april 201411 j Auteur Oei wat veel migraine slachtoffers, sterkte alle.Heb een ogen operatie achter de rug, maar helaas moet ik nog een keer. Het heeft wel geholpen, maar toch gister weer migraine aanval.
Geplaatst: 17 april 201411 j Thea ik zit ook weer aan een neusverstuiver te denken, heb ik een tijd gehad, maar dacht dat het niet hielp. Gaat Nasonex via de huisarts? Ja gaat via huisarst 1 verstuiver gaat 2 mnd mee.Ze zeiden in AMZG niet recht in je neus spuiten,maar links en rechts naar je neusvleugeltje.Neus haardjes. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 17 april 201411 j Akkoord Thea. Ik heb ook een lichte vorm van hooikoorts, ook te bestrijden met een neusspray. De hooikoorts kan ook weer voor hoofdpijn zorgen. Ik zal de huisarts toch maar weer eens vragen. Vandaag heb ik ook weer na jaren sumatriptan besteld, morgen in huis voor de zekerheid. Mocht ik tegen zondag a.s. weer koppijn krijgen, kan ik zo'n pil nemen en dan sta ik de hele MTFdag strak als een speedgebruiker.
Geplaatst: 17 april 201411 j Nasonex heb ik veel gebruikt voor mijn chronische holte ontsteking.Wat nog beter werkt is op bed gaan liggen en je hoofd over het matras heen naar beneden laten hangen en dan spuiten dan gaat het beter je holten in
Geplaatst: 17 april 201411 j Citroensap help heel vaak. Eerst spant alles aan door het zuur en je hersenvlies gaan gelijk daar na ontspannen. Zelf gelukkig bijna geen last meer van migraine(wel nog vaak last van licht en druk op mijn ogen maar geen knallende kop meer(gelukkig)). Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 17 april 201411 j Daar zeg je wat. Ik heb zoveel geprobeerd. Van Indonesische kennissen ooit de tip gekregen om een koperen munt te nemen (ik heb gewoon een plaatje koper genomen), daar citroensap op te druppelen en dat op je voorhoofd te drukken. Het blijft even plakken zodat de stoffen in kunnen trekken. Ook een paar druppels citroensap innemen kan helpen ja, wat je zegt Stan.
Geplaatst: 19 april 201411 j Bij mij is het verholpen geweest door het dragen van een rustbril... Zelfs een minieme afwijking was genoeg om mij scheel te laten zien van de hoofdpijn. Ik heb m'n bril dan ook altijd op zak.
Geplaatst: 19 april 201411 j Mijn schoonmoeder tobt al jaren met migraine op wekelijkse basis, maar is nu al een half jaar van de ellende af na het stoppen met gluten en suiker. Niet altijd makkelijk, zo'n dieet, maar ze zweert erbij. Hoe dan ook sterkte gewenst! Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 19 april 201411 j Auteur Zoveel invloeden, kom er maar eens achter. Vandaag was mijn bloedsomloop op en neer, heen en weer, hoog en laag. Kon me maar net ergens aan vastpakken en op tijd ergens gaan zitten. Wat een naar gevoel, normaal voel ik het wel aankomen. Maar dit keer was het ineens raak en bijna het licht uit. Mijn betere helft zag me ineens bleek worden en bijna flauwvallen. En dat meer dan een keer, maar geen migraine aanval dit keer.
Geplaatst: 21 april 201411 j Laat eens uw bloed testen?zo'n flauwtes kunnen een tekort zijn aan bepaalde vitamines... Ook een schommeling in het bloedsuiker kan zo'n symptomen teweegbrengen.Misschien is dat ook een trigger voor de migraine?
Geplaatst: 21 april 201411 j Auteur Dat heb ik allemaal achter de rug, uiteindelijk problemen bij de ogen gevonden. Moest altijd zonnebril op, in de winkels, auto en buiten. In huis bijna geen licht aan, wat te donker voor mijn betere helft is. Maar al snel te hel voor mij. Lichtflitsen van de televisie en 3d televisie kan ik niet hebben, dan is het wachten op knock out. Na de oog operatie kan ik zonder zonnebril de winkel in en in huis meer licht aan. En minder migraine, maar weg is het niet.Nachtzicht kan zijn voordeel hebben, maar heeft ook zijn nadeel.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.