Ga naar inhoud

Vragen geruilde / gekregen zaken MTFD april 2014

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je hebt de auto uitgepakt, de labels zijn gehusseld, Je komt een plantje tegen wat je kreeg, maar je weet echt niet meer wat het was, Je weet ook niet meer wat dat ding eigenlijk moest enz enz.

Voor al dergelijke vragen, ook dit x weer een topic met alle vragen over alle ruil en anderszins toegestopte zaken, zaden, knollen en poters.

Vraag je je af wat dit of dat nou was ? of wie het je toestopte ? Foto plaatsen !

Ook foto's van het nieuwe plekje, de nieuwe pot en de groeivorderingen zijn natuurlijk niet off-topic.

Geplaatst:

Ik ben thuis gekomen met nog een potje bleekselderij tall utah van appelvrouw in mijn kofferbak....

Dus als je maar 1 potje hebt Jet, dan is dat de zelfblekende, sorry.

heb eventueel nog wel zaad voor je wat ik kan opsturen.

Geplaatst:

Zaailingen:

- Bosaardbei ukkie: Geven bosaardbeien uitlopers en vermenigvuldigen zij zich? Ik heb maar 1 zaailing, maar wel andere aardbei soorten in de buurt staan. Bestuiven die elkaar?

- Gele framboos: Die slaan nog niet zo heel snel aan. Eentje zie ik als verloren, helaas. (Blij dat ik er 2 mee nam )

Zaden:

- Gekleurde regenboogboon dingesen die in een Yoghurt bak lagen. Wat zijn het en wanneer zaai je ze hoe het best?

- Courgette Black Beauty: Vast net zoals gewone Courgette. Komt goed!

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Plant.....gekregen van Bit! Bit, je hebt wel gezegd hoe hij heette, maar dat ben ik kwijt...moeilijke naam was het!

Je vertelde wel dat het een grote plant word met werkelijk prachtige bloemen!

Heb je de naam, zodat ik kan googlen? image62431398067215.jpg

Geplaatst:
Ik ben thuis gekomen met nog een potje bleekselderij tall utah van appelvrouw in mijn kofferbak....

Dus als je maar 1 potje hebt Jet, dan is dat de zelfblekende, sorry.

heb eventueel nog wel zaad voor je wat ik kan opsturen.

Ik moet tot mijn schaamte zeggen dat het me totaal niet is opgevallen dat ik een potje bleekselderij van je heb gehad Ik kreeg zo veel in mijn handen gestopt. Ik heb nu pas met plantjes kijken van die oh ja momenten.

Geplaatst:
Zaailingen:

- Bosaardbei ukkie: Geven bosaardbeien uitlopers en vermenigvuldigen zij zich? Ik heb maar 1 zaailing, maar wel andere aardbei soorten in de buurt staan. Bestuiven die elkaar?

- Gele framboos: Die slaan nog niet zo heel snel aan. Eentje zie ik als verloren, helaas. (Blij dat ik er 2 mee nam )

Zaden:

- Gekleurde regenboogboon dingesen die in een Yoghurt bak lagen. Wat zijn het en wanneer zaai je ze hoe het best?

- Courgette Black Beauty: Vast net zoals gewone Courgette. Komt goed!

Die framboos niet zo snel opgeven frambozen kunnen wel tegen een stootje gewoon lekker water geven en nog even laten staan.

Die gekleurde bonen zijn pronkbonen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pronkboon

Die black beauty kwamen van mij af is een gewone courgette.

Geplaatst:

B.Rose: never mind! Als je ziet wat hier beneden aan planten staat zou je je sowieso afvragen wat Jetje nu nog met die bleekselders moet doen. Eerst maar eens zien wat ervan opkomt. Misschien wil ik wel eens die zaden proberen..maar voorlopig niet. Ik ben al blij met de anderen.

Aloe Vera Krijgers: Diegene die een geworteld stekje hebben( kan je niet losjes uit de pot trekken) nu een scheutje water geven en nog een weekje bij laten komen. Dan kan de stek eventueel verpot..langer wachten mag ook.

Anderen ongeworteld: potmengsel maken met zand erin..zeker niet nat en stekje erin stoppen. Voorlopig niks aan doen.

Angela, wat was het "merk" van de braam?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Kijk aan... Dan ga ik nu mijn huidige propegators leeg verspenen (op enkelen na) en de courgette welke blijkbaar "gewoon" is zaaien. Past wel mooi tussen mijn gelen. Als ik ruimte over hou, ga ik de "pronkbonen" ook nog in een pot (voor)zaaien, anders half mei in volle grond.

Geplaatst:

Een paar foto's om het plaatje compleet te maken.

10153634_696064380450353_3912381272057541863_n.jpg

Waar ik voor kwam, zaden. Benieuwd naar deze kanjers.

10155702_696064143783710_3498738785243147498_n.jpg

Lief he? Ik ben nog benieuwd of deze bosaardbei zichzelf kan vermeerderen en of hij bestoven kan worden door andere aardbei soorten.

1926684_696064150450376_1957830437125574198_n.jpg

Pas op de foto zie ik dat het meerdere stekjes zijn. :o Eentje hangt er heel zielig bij, die andere 2 redden het wel denk ik.

10015090_696064157117042_5425845470251997262_n.jpg

De andere... Dat komt wel goed. Deze frambozen gaan deel uit maken van mijn toekomstige frambozenhaag. Het plan was eigenlijk alleen maar rode frambozen te doen, maar een paar gele passen er wel bij. Ik ben lekker eigenwijs, dat mag zich uitstralen in mijn tuintje.

Geplaatst:

Wie heeft de laatste slok pruimenlikeur geproefd en weet waar het flesje gebleven is? Ik kon het niet meer vinden maar had m namelijk graag mee teruggenomen. Maakt namelijk deel uit van een setje stapelflessen.

1253745347original170531398079497.jpg

Geplaatst:

hallo

aalterse willy heeft de emmertjes van yohurt met zaden van mij meegekregen

in 1 zat zaden van rouge d'estampes pompoen - in een ander zaden van uchiki kuri - in nr 3 zat rode staakpronkboon

veel succes ermee

Geplaatst:
hallo

aalterse willy heeft de emmertjes van yohurt met zaden van mij meegekregen

in 1 zat zaden van rouge d'estampes pompoen - in een ander zaden van uchiki kuri - in nr 3 zat rode staakpronkboon

veel succes ermee

Hier hoef ik dus niet meer op te antwoorden, ga zelf rap planten nu maar eerst nog mijn eigen zes à zevenhonderd spinazieplantjes nog.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst: (aangepast)

In mijn josta bes zat een kadootje

Wie mist ze?

tmp2014-04-21-1434371398089506.36

Weet ff niet meer van wie die kwam

aangepast door Gast

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

@ Jootje. Reuzen-scabiosa. latijns ( als ik het goed schrijf ) : Cephalaria gigantea.

fotootje van de bloem ( een faf van mij ) :

DSCN487740531398089263.JPG

Geplaatst:

Vraagje aan Geedee : welke tomaat is dit ? Had ik daar om gevraagd ( was het die zwarte ? ) of was het er zo maar 1 ?

Ik snap het labeltje niet. stupid me.

DSCN567421341398089500.JPG

Geplaatst:

Bit die ananas munt die ik van je had krijgen de blaadjes ook nog witte randjes?

Niet echt nee. Heeft de jouwe dat wel ? Of groeit ie wel doorheen , of ik heb daar een stekje van mijn bonte gembermunt gegeven ( plantje trouwens wat een krijgertje was van Dennislp van dit forum )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...