Sanne2 Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 Op mijn jonge tomatenplantjes zitten bij een paar plantjes wat vreemde plekken op de onderste bladeren. Hieronder heb ik een paar foto's van de bladeren, zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel. Weten jullie of dit een ziekte is, of dat dit komt door bijv. de kou? Ze staan sinds ongeveer 1 week in de koude kas. Ik heb de bladeren er nu maar voor de zekerheid af gehaald. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 Lijkt een beetje op dit probleem: tomaten-verkleuring-t13745.html Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 (edited) gewoon vorst schade? Edited May 5, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bavadu Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 Zit er iets op de onderkant van het blad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Mijn plant heeft iets vergelijkbaars, gekomen toen ik ze vanuit de huiskamer zo de kas in heb gezet waar ze ineens geconfronteerd worden met temperatuursverschillen en vooral ook veel zonlicht.De aantasting zit op de bladeren die al binnenshuis gevormd zijn.De nieuwe bladeren die in de kas gegroeid zijn hebben hier geen last van. Ik haal deze bladeren eraf en houd dan alleen gezonde bladeren over. Raken deze ook aangetast moet je bang gaan zijn voor ziektes, maar tot die tijd geen stress Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Mijn ananaskers heeft dat elk jaar na het uitplanten. Ik vermoed stress door uitplanten en temperatuurverschil met de warmere en meer beschutte koude bak. Maar de nieuwe blaadjes hebben daar dan geen last meer van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts