Rookie Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari (aangepast) Omdat ik graag (net zoals ik bij mijn tomaten doe) alle kleine beetjes bij elkaar opspaar en dan in 1 keer een grote hoeveelheid siroop maak. Ik wil het daarna inmaken en elke keer een klein beetje maken is niet echt economisch... En die kledderboel is niet erg, ze gaan toch gelijk het water in om op te koken. 22 januari aangepast door Rookie 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen, ik zou het groen er dan ook niet af halen hoor. Maar goed, het is wel veel handiger om een mooi groot veld te zoeken met veel bloemen en dan in 1 keer te plukken en te verwerken. Je hebt in no-time genoeg bloemen voor leuk wat siroop/stroop. 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Petrasmoestuin Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 50 minuten geleden, Rookie zei: invriezen? Ik heb het opgezocht. Je kunt paardenbloemen blancheren. 3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari En dan met blancheerwater-en-al invriezen...? Want anders gooi je de smaak weg die je juist nodig hebt. 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Rookie Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Ik zou de meeste groene blaadjes er af halen en dan zonder blancheren de vriezer in. Het blijft er tenslotte niet heel lang inliggen, hooguit een aantal weken. Totdat de paardenbloemen zijn uitgebloeid. 2 Quote
woldistel Geplaatst: 24 januari Geplaatst: 24 januari Op 22-1-2025 om 19:29, Jorieke123 zei: het is wel veel handiger om een mooi groot veld te zoeken met veel bloemen en dan in 1 keer te plukken precies, dat deed ik met de wijn ook 😀 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.