lianne1991 Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Hallo iedereen met groene vingers Ik ben Lianne, ik ben 22 jaar en ik woon in een appartement in een grote woonboerderij.We hebben hier geen profijt van onze tuin omdat er eeuwen oude boomwortels onder de grond zitten.Daarom heb ik een makkelijke moestuin, nouja makkelijk...! Het gaat best goed, mijn frambozen komen uit, de aardbeien in de hangbak rotten steeds weg, waarscijnlijk door teveel regen.De tomaten vind ik ook erg moeilijk.Gister heb ik alle dieven weggehaald en ook alle bladeren die bruin waren en ook sommige takken helemaal.De bloemen zijn nog niet zichtbaar, wel de knoppen waar ze uit gaan komen.Ik heb mijn tuintje met eco mest bemest en heb er wat stro in voor de isolatie. Ik vind het lastig hoe vaak ik ze nou water moet geven en hoop vooral dat mijn tomaten het overleven, omdat ik er veel van afgeknipt heb.Ik geef mijn tomaten dagelijks een halve liter water tot een liter water..Ze blijven alleen wat zielig hangen en de bloemen komen maar niet uit... Misschien teveel gesnoeid?De stengel is dus ook wat beschadigd en bloed een beetje, droogt dit op en kan dit herstellen? Ik hoop op tips, want ik ben echt nog een groentje, hopelijk met groene vingers Alle feedback is welkom. Groetjes, Lianne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim412 Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Welkom Lianne, Zo te zien ben je goed bezig met die bakken, het ziet er goed uit Ik denk dat je tomaten wat teveel water krijgen, ze mogen niet nat staan hooguit een beetje vochtig. Verder lekker veel zon vooral in de ochtend, dan kunnen ze goed opdrogen van de dauw. Mijn tomaten, weliswaar in een kas, krijgen hooguit 2 keer per week water. Dieven doe ik elke dag zodat ik ze klein kan weghalen en geen grote wonden achterlaat. Zit er een keertje een grotere dan snij ik hem weg met een scherp mesje, ( zonnig weer) daarna droog houden en dan droogt de wond vanzelf mooi op. Gewoon ff uitproberen, elke situatie is weer anders. Veel plezier op het forum en met je tuin! Quote Alles wat je aandacht geeft groeit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Welkom! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
lianne1991 Posted May 18, 2014 Author Share Posted May 18, 2014 Dankjewel!Oke, misschien geef ik wel teveel water dan.. Ik heb vanochtend ook water gegeven en de bladeren krullen dan wat naar binnen en krijgen witte of bruine plekjes, zie foto.De bloemen van de trossen komen ook maar niet uit:( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 welkom die witte vlekjes zijn niet erg, die andere kan ik niet goed zien op je foto's Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rinus55 Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Welkom Quote Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Welkom, goede oplossing voor de tuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
janita Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Welkom ! Wil je wat nadere vragen stellen over je tomaten, kun je daar in die topics kijken ( zie zoekfunctie ) Véél tomatentopics ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts