Geplaatst: 27 juli 20241 j Jubel vandaag 1200meter rondje gelopen. Op de helft begon me been wel pijn te doen, laatste 200meter buiten adem. Maar is vele malen beter dan twee weken geleden. Onderweg paar keer gestopt om mos te verzamelen. Om als bodem bedenking bij de bonsai's gebruiken.
Geplaatst: 27 juli 20241 j Oh, volgens mij is dat al echt heel goed en best al wel snel. Niet te snel willen, hè. Maar vanaf hier alvast een applaus 👏👏👏👏 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 2 augustus 20241 j Ik ga even jubelen over Schiermonnikoog. Vooral als je in Friesland, Groningen of Drenthe woont ( voor de rest ook, hoor, maar dan wordt de reistijd voor een dagje weg steeds langer). Wij gaan elk jaar een dagje om in zee te zwemmen. Boot en fiets kun je online boeken. Dan fietsen we naar de Spar in het dorp om proviand in te slaan en hup naar de strandopgang bij de Marlijn. Een gedeeltelijk bewaakt strand (tussen de vlaggen) en vooral heel leeg met verderop her en der wat blootlopers en wat vliegeraars. Een windtentje is wel aan te raden, trouwens. Het zand is wit en schoon en uitgestrekt, het water is (in de zomer) aangenaam qua temperatuur en prachtig glasgroen. Ik heb dit keer wel drie dipjes gedaan (bij eb voel je wel het zand onder je hakken wegzuigen, maar er zijn geen muien. Wel zandbanken. Bij vloed wordt je genadeloos op het strand terug gezet, hoewel niet daar waar je te water ging 😄) 2 augustus 20241 j aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 2 augustus 20241 j O wauw! Wat een prachtig en leeg strand!🤩 We zijn er nog nooit geweest, maar het staat wel op de to-do lijst.
Geplaatst: 2 augustus 20241 j Om de dag een stukje meer gelopen afgelopen week. Heb vandaag 2300meter gelopen. Geen pijn onder het lopen gehad. Been knapt stukke sneller op dan mijn longen. Moest 2x 5min pauze houden om op adem te komen. Herstel longen gaat denk ik een stuk langer duren. Nog steeds gestopt met roken, en begin er minder aan te denken, dus dat is wel een jubeltje waard.
Geplaatst: 2 augustus 20241 j Ik ken de achtergrond verder niet, maar stoppen met roken is altijd een grote 👍 waard! En ook heel fijn, dat je conditie toch vooruit gaat.
Geplaatst: 2 augustus 20241 j Goed bezig @rorror. Ik ken verscheidene mensen met longproblemen ( door covid, roken of een longembolie) en herstellen is eigenlijk altijd erg langdurig. Dat je nog steeds niet rookt is geweldig. Stug volhouden. Roken brengt echt niks goeds in je leven. Het lijkt wel zo, maar het is niks.(en ik ben een niet-meer roker na 40 jaar paffen, en ik heb echt nog wel eens zin in een sjekkie, maar ik weet inmiddels dat dat vooral het idee is van zo' n leuk momentje en missschien bijvoorbeeld als mijn nu nog rokende lief uit het leven verscheidt, dat ik dan van schrik weer naar een tabakje grijp, maar ik ben er nu nog steeds wel klaar mee. Maar dat is mijn eigen invulling) Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 25 augustus 20241 j Een vrolijke jubel. Vorig jaar sprak ik op een verjaardag een stel wat erg enthousiast werd van mijn tuinverhalen. Zelf hebben ze alleen een terras, maar het idee om zelf pepers in potten te kunnen kweken sprak ze erg aan. Dus heb ik ze wat zaden gegeven. Gisteren sprak ik ze weer. Ze waren super blij met alle pepers die het heel goed doen. De smaak en variatie vinden ze helemaal geweldig. Er waren al sauzen gemaakt, en ook weer andere mensen besmet met het zelfkweekvirus. Zo leuk om mensen zo enthousiast te zien!
Geplaatst: 7 september 20241 j Sinds afgelopen week een nieuwe telefoon. Ik was eigenlijk best tevreden met de oude (behalve de camera), maar mijn phone bleek eigenlijk al een tijdje niet meer bijgewerkt en minder veilig. Dus nu nieuw en met betere camera, joepie! Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 september 20241 j @woldistel Ohhh, die libelle, wat een prachtige foto!!! Die kan zo in National Geographic.
Geplaatst: 15 oktober 20241 j Mijn ma (70), heeft nieuwe hartklep gekregen, oude was verkalkt en lekte. Operatie succesvol!
Geplaatst: 11 november 20241 j Ik wil mezelf even toejubelen. 3 jaar geleden kreeg ik van Sinterklaas een mini kas om zelf te bouwen. Ik ben er op winterse avonden mee bezig geweest totdat mijn moesseizoen begon. Een jaar in de kast. Winter eruit. 2 jaar in de kast en afgelopen vrijdag kwam het weer uit de kast. Nu met bloeddoorlopen ogen, want het kreng moest en zou af. Elk blaadje, bloemetje, deurknopje, gietertje is zelf in elkaar geknutseld hè?! Met vaak geraas en getier en soms helemaal zen. En soms helemaal verkeerd… Maar dat ding is af en het lampje brandt. Kennelijk kan ik ook elektra aanleggen [emoji1787][emoji12]Ik ben er zo blij mee dat ik het met het wereldwijde web en mijn moesvrienden wil delen. Want manmanman, wat een k werk. Ik heb geen grote handen, maar overduidelijk te groot en lomp voor dit gepriegel. Ik doe het NOOIT meer!
Geplaatst: 11 november 20241 j Oh wat leuk om te zien. Volgens mij kreeg ik precies dezelfde voor mijn verjaardag een paar jaar geleden, omdat een grote kas zo onhandig was om in te pakken . Nog steeds niet in elkaar gezet, de grote kas staat wel in de tuin sinds deze zomer. Misschien deze winter het kleintje maar eens doen. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 11 november 20241 j Wat een gepriegel idd Mellie! Erger dan breien maar het ziet er mooi uit. Complimenten. Waar laat je dat in je huis, of eigenlijk is mijn vraag hoe groot is dit sierkasje? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 november 20241 j Oh wat goed! Ik heb vaak bij dergelijke kasjes gekeken; ik vind ze echt heel schattig 😍 Absoluut een zelfjubel waard 👍 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 11 november 20241 j Ik vind hem beeldschoon! En wat vreselijk knap van jou, dat je hem toch helemaal af hebt gemaakt. Maar je hebt zeker eer van al dat werk.
Geplaatst: 11 november 20241 j Wat ontzettend mooi gemaakt @Mellie! En wat een geduld…. Dat kasje… echt te schattig!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.