Geplaatst: 18 februari 20251 j Ja ik wil ook wat leuks vertellen! Mijn man en ik gingen kijken naar bamboestokken bij de Action. Ja die waren 1 euro ps. Dat is normaal zei ik. Toen zijn wij naar Tedi gegaan, die is tegenwoordig een concurrent en groter dan de Action. Daar zagen wij niet de stokken, maar wel de plantensteunen. Dat is niet wat wij zoeken zei mijn man en wou weglopen. (hij vindt dat ik al genoeg heb uitgegeven aan de tuin). Ik zei: die zijn wel handig! Waarom dan? Nou gewoon: voor sugarsnaps, peulen, tuinbonen, tomaten etc. Hij keek mij verontwaardigd aan en vroeg Hoe dan? Je kent dat wel. Toen zei hij: en dan wil je er zeker geen 2 maar 4 hebben? Ik dacht: ik wil ze allemaal wel meenemen, zo'n stuk of 8, 10. Wij hebben de beste 4 uitgezocht, niet allemaal waren ze even goed. Kijk ik nu bij Bol.com en daar kosten ze 14,50 euro ps voor 60 cm en ik heb ze nu voor 3 euro en 1.20 meter. Kijk dat is nu een goede aankoop. Dat is het leuke van Duitsland. Ik doe even een foto erbij wat ik bedoel, maar is een foto van internet, die van mij zien jullie nog wel.
Geplaatst: 18 februari 20251 j Joepie, de TV doet het weer. Maar dat is niet de jubel. Uhum... de AB van de Ziggo Nextbox was er vandoor gegaan. Na echt heel goed zoeken in mijn huis bleek deze echt niet te vinden. Dus geprobeerd een nieuw exemplaar te koppelen (samen met vriendin die helpdeskt bij de Ziggo). Alleen dat wilde dus niet omdat de oude nog werkte, batterijen zaten er nog in. En bleef de softwareupdate dus hangen bij een overbodig stuk text waarin Ziggo aanbevelingen wil geven en ik NEE moet zeggen... maar moet ik met pijltjestoetsen van mijn... afstandsbediening!!! doorscrollen. Tja... die doet het dus niet... en dus zat de box vast. Kon nix meer. Dus toch de Ziggo maar gebeld zaterdag. Aardige dame aan de lijn die veel moeite deed en mijn relaas ook wel vermakelijk vond. Ondertussen was mijn Zowie wat jaloers omdat ik het gezellig met iemand anders had. Aardige dame regelde dat er zsm een nieuwe box zou komen en we namen afscheid. Krijg ik vandaag een Ziggo enveloppe door de bus... Ojee... voelt alsof er een AB in zit... Maar ik zou toch een nieuwe box krijgen... Ojee als het nou maar niet nog langer duurt.... Enveloppe open: En zie daar..... zoooo leuk !!! Iets lekkers voor Zowie, ja dat is haar daar aan de rechterkant, zeer geinteresseerd, en een kaartje! Wat zou daar nou instaan? Nou ja... het is van de Ziggodame!!! 🤩 Wat een ontzettend lieve actie. Dit is me nou nog nooit gebeurd. Dus een jubel voor Ilse. 🎉 ps. Het duurt nu vast niet lang voordat de oude AB weer opduikt, zoals dat altijd gaat.
Geplaatst: 19 februari 20251 j De eerste ooievaar heb ik hier gisteren ook gespot. Het is heerlijk droog winterweer, helaas de kinderen beide ziek thuis van school (in D hebben we geen voorjaarsvakantie) Maar ik zit nu heerlijk achter glas in het zonnetje te genieten van een lekkere bak koffie. 50 jaar getrouwd! Van harte gefeliciteerd!!! Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 25 februari 20251 j Dankjewel @Hopmarjanneke, sorry, ik zie het nu pas. Zoals waarschijnlijk een boel mensen heb ook ik gelezen over die twee kinderen van 13, die samen een roofoverval gepleegd hebben en waar later de ene de andere vermoordde met een groot mes. En net zoals vele anderen werd ik daar intens verdrietig van. Maar... Ik sta vanmiddag in de tuin te werken, met mijn rug naar het fietspad toe. Hoor ik opeens keihard "Hoi" roepen. Er komen twee gastjes, ook een jaar of 13, uit school op de fiets en roepen vanaf de overkant gedag. En daar werd ik nou zó blij van! Dat geeft me weer vertrouwen in de toekomst van de kinderen.
Geplaatst: 25 februari 20251 j Gelukkig zijn er nog genoeg "geluks momentjes" Anders zou wel erg triest worden. De meeste jongeren zijn in ieder geval nog "happy"
Geplaatst: 26 februari 20251 j Vandaag een leuke middag gehad. Vandaag is er een studente met een vriend helemaal vanuit Nederland naar ons in Duitsland gekomen om Romy te bezoeken. Zij heeft onze opvanghond Romy in Spanje 6 weken verzorgd in een opvang en was helemaal verliefd op haar en wou haar een keer terugzien, toen ze hoorde dat wij haar geadopteerd hebben. Ze moesten 3,5 uur heen en 3,5 uur terug rijden. En wat is Romy verwend! En wij ook. Wij kregen een heel leuk mandje met bloeiende plantjes en heel mooi ingepakt. Romy kreeg 4 cadeautjes, ook in een leuke mand bij elkaar: Een snuffelmat, een speelbal, een snackbal en een speelvis. Niet normaal meer voor iemand die je voor het eerst ziet. Wel veel geschreven met elkaar natuurlijk. Romy is door alle indrukken helemaal uitgeput en ligt op haar kussen heel zwaar te slapen en ik kijk constant naar alle leuke speeltjes. Hond blij, vrouwtje blij. 26 februari 20251 j aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 28 februari 20251 j Na een jaar wat als *bleh met positieve puntjes* achter me ligt.. Een Comet 5000 kas gekocht! Na een hoop werk in de tuin, toch op de valreep een kasplaatsje als beloning... Heb al grootse plannen... Vandaag de ruimte alvast maken. Ook het tuinwerk is een jubeltje waard... de buurman is klusser, en is van de ehm... vrije metselkunst. Dat, en compleet rotte schuttingdelen, scheve tuinpalen.. een voor en een na. Hier al zonder rot hout.. En met een niet al te strak, vrijevorm nieuw setje schuttingdelen... Blij dat het weer grotendeels klaar is. Binnenkort de plantjes letterlijk verkassen.. ben heel benieuwd! 28 februari 20251 j aangepast door Dashbro Verkeerd ingevoegde afbeeldingessen
Geplaatst: 8 maart 20251 j Zo happy dat mijn dahlia knollen de winter hebben overleefd in mijn kas! Én ik zag vandaag dat mijn kiwibessenplantjes alle drie gaan uitlopen. Twee ervan waren van die hele kleine planten van aldi of lidl…dus had niet veel hoop. Maar alles loopt dus uit! Jippie!
Geplaatst: 30 maart 202530 Ma Jammer, dat ik geen filmpjes kan uploaden. Ben wel blij met mijn poging de gedeeltelijke zonsverduistering van gisteren als time-lapse gefilmd. Soms wel flink wat bewolking, maar toch 🌞 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 1 april 20251 Apr Kas is bijna klaar! Heb uiteindelijk net iets meer dan een stilstaande brommer ervoor ingeruild... Op het spit in de rug na, heerlijk. Heb hier zo'n tijd over gepeinsd.. Latjes gaan nog vervangen worden door hardhout, maar de kas staat met spanwartels en ringen vast genoeg voor het moment..
Geplaatst: 2 april 20252 Apr Ik heb besloten dat ik niet ga klagen, maar jubelen…. Als een boer met kiespijn. Ik was een kleine week weg en de man heeft wel de kinderen gevoed, de kippen, maar niet de planten. Er hebben slechts 3 komkommers, 2 courgetten en een paar tomaten het loodje gelegd. Wamt ik had niet gezegd dat hij ze water moest geven. Dus een jubel waard. Het merendeel leeft nog.
Geplaatst: 2 april 20252 Apr 11 hours ago, Dashbro said: Kas is bijna klaar! Daar ga je heel veel plezier aan beleven 👍
Geplaatst: 2 april 20252 Apr Afgelopen weekend hebben we de musical opgevoerd. 3 uitvoeringen waren een groot succes. 3x uitverkochte zaal. 🎊
Geplaatst: 3 april 20253 Apr Afgelopen weekend opnieuw een super succesvolle kinderkledingbeurs georganiseerd (alles van babykleding tot tienerkleding, incl uitzet, speelgoed, fietsen, autostoelen, etc). In 3,5 uur tijd een omzet van dik 8.000 euro samengekomen voor onze 65 verkopers. Het was de 40e keer dat deze beurs werd gehouden (2maal per jaar), dus allemaal extra activiteiten er bij georganiseerd om straks twee lokale, goede doelen te gaan verblijden met een gift. Ook hier is een mooi bedrag opgehaald, wat nog niet helemaal vast staat ivm een aantal nog onbekende kosten. Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 3 april 20253 Apr Op 2-4-2025 om 11:11, Mellie zei: Er hebben slechts 3 komkommers, 2 courgetten en een paar tomaten het loodje gelegd. Scheelt dat je de komkommers en courgettes dit jaar nog wel overnieuw kunt zaaien ( ik heb er nog niks gezaaid) Maar de kinderen zijn goed gewaterd en gevoed, dat is toch ook wel fijn 😀. En je hebt nog kippen! Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 4 april 20254 Apr Haha precies @woldisstel! Het had allemaal erger gekund. Maar had zo vroeg kom en cour gezaaid omdat ik echt grote planten wil in de hoop dat de slakken ze dan met rust laten. Maar goed. Ik heb er nog een paar. Dus wie weet gaat het me dit jaar lukken. Komkommers sowieso! Ik heb er nog 6 bijgezaaid voor die paar dode [emoji2960]
Geplaatst: 7 april 20257 Apr Kijk nou, kleine bloemknopjes in de vingerlimoen (citrus australasica) 🤗 en toch nog een zaailing van de roze tijgercitroen, jubel de jubel 🤸 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 april 20257 Apr Ik had nog nooit van een roze tijgercitroen gehoord, @woldistel, moeste het even opzoeken. Leuk! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 april 20257 Apr Bij nader inzien ( met bril 🤓) blijkt er zelfs een ieniemini vruchtje te zijn. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 april 20257 Apr 8 uren geleden, woldistel zei: vingerlimoen Ohhhh! Dat je daar een plant van hebt en een vrucht in de maak, dat lijkt me zo fantastisch lekker! Ik hoop dat hij rijp wordt en ben zo benieuwd hoe die smaakt. Dat is echt een grote wens! Laat je het tzt weten?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.