Jump to content

Bladluis /spint??

Marcel74

Recommended Posts

Hoi Marcel

Wat dit is weet ik niet.

Wel weet ik dat je bij de Action een biologische insectenspray kan kopen.

Deze spray is werkzaam tegen bladluis, schildluis, dopluis, wolluis trips spint en witte vlieg.

(ik heb 'm zelf ook)

• 11 months later...

In de toppen van mijn zwarte bessenstruiken zit spint. Eerst een tijdje niets gedaan, maar de spint krult de bladeren van de toppen, en toen was ik het zat. Spray van water, spiritus en afwasmiddel gemaakt, lekker spuiten (nou ja: lekker? Door al het omdraaien van elk blad zat ik ook onder het spuitspul).

Nu mijn vraag: ik zag lieveheersbeestjes aanwezig, ook larven. Daar spoot ik maar omheen, maar ik zal er best geraakt hebben. Is dit spuitspul schadelijk voor de lieveheersbeestjes?

Het is best leuk dat die beesten er zaten, maar de omvang van de spint is echt enorm, dus ik weet niet of ze er tegen op kunnen eten.

Ja is luis hoor. En daar hoef je echt geen spray voor te kopen ( dat vind ik dus geldklopperij ) : vrijwel dezelfde ingrediënten als een gewoon zelfmaakmengsel : 1 liter water, half theekopje spiritus en 3 druppels Dreft ( ja ik heb aandelen Dreft )

Alleen wél belangrijk dat je het spuit, 3 dagen later herhaalt en 3 dagen later nog eens. Het middeltje helpt niet tegen de eitjes, dus je moet de leg-cyclus verbreken..

het is echt geen spint en lieve heersb. eten geen spint. was dat maar waar. ik denk oa witte vlieg te zien en evt bladluis. foto is wat dat betreft wat onduidelijk. bovendien houd spint van droge omstandigheden als serre en kassen. tegen spint gebruiken kas telers vaak roofmijt.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Wat je ziet op de foto zijn de witte vervellingshuidjes van bladluizen die steeds uit hun jasje groeien omdat ze groter worden. Het zwarte goedje op het blad is roetdauwschimmel. Het is honingdauw die de luizen afscheiden en dan gaat schimmelen. De luizen bestrijden kan zoals Bit beschrijft.