ijsselg Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 2014 is het derde jaar van onze leiperen. Het eerste jaar dat er wat peertjes blijven hangen. Vorig jaar werden veel bladranden zwart, nu begint het opnieuw, de eerste bladranden worden zwart. Iemand een idee wat dit is en wat ik eraan kan doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsselg Posted May 27, 2014 Author Share Posted May 27, 2014 Even opnieuw onder de aandacht. Niemand? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 ik durf eigenlijk niet...denk misschien een bacterie http://nl.wikipedia.org/wiki/Bacterievuur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Ik weet t ook niet. 1 van mijn peren is er 2 jaar terug aan bezweken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Zou je iets meer kunnen laten zien ? bladpaar/overzicht met wat meer van de boom. En kijk ook eens hier : blaadjes-perenboom-conference-krullen-t5276.html daar zou je wat aan kunnen hebben. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chrones Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Bekijk je struik is goed of je misschien naaktslakken op de bladeren/stam hebt lopen? Ik heb inmiddels al een stuk of 3-4 naaktslakken gevonden, kreeg ook zwart blad... sinds ik goed controleer is dat niet meer voorgekomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted May 28, 2014 Share Posted May 28, 2014 ziet er mij uit als een schimmelziekte. Ga je geen behandeling aanraden , geen zin om weer een hoop gezever op mijn dak te krijgen.oordeel zelf hoe en of je de schimmelziekte wilt behandelen.Geen bacterievuur , en volgens mij ook geen beestjes hoor. de randjes zou je eventueel nog als windschade kunnen bezien , maar de zwarte nerf niet dat wijst volgens mij op infectie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts