trikke Posted May 25, 2014 Share Posted May 25, 2014 Is er iemand die deze al ooit eens staan gehad heeft?Ik heb van het vrouwtje een zakje zaad gekregen van de stringbeans. In de Filipijnen groeit dit goed maar ik vraag me af als dit hier ook gaat. Ik ga het sowieso proberen maar als er mensen zijn met ervaringen en/of tips hoor ik het graag.Alvast bedankt. Voor wie het niet kent hierbij een foto: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted May 25, 2014 Share Posted May 25, 2014 stringbeans is een algemene benaming. kouseband? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trikke Posted May 25, 2014 Author Share Posted May 25, 2014 Tcho, geen idee wat de specifieke naam is, die van mij noemt ze stringbeans en trouw als ik ben noem ik ze hetzelfde Ik heb ze al een aantal maal gegeten maar die kwamen dan van de winkel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted May 25, 2014 Share Posted May 25, 2014 Lijkt op kouseband ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted May 25, 2014 Share Posted May 25, 2014 Ja is de engelse naam voor kouseband bonen.Heerlijke bonen, vooral voor wokken. In stukken zoals spertiebonen, kan natuurlijk ook gekookt en in schotel.In de kas groeide ze super, over de komkommers heen die daardoor extra steun hadden. Dit jaar gaan we ze ook buiten zaaien/planten, zullen minder goed gaan denk ik. Omdat ze wel van warmte houden, maar we zullen het vergelijk zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trikke Posted May 25, 2014 Author Share Posted May 25, 2014 Idd, heel lekker. Hier eten we het altijd opgebakken in gehakt met rijst...lekker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 hier niet gelukt in de kas vorig jaar, te koud misschien en te korte tijd 'snachts boven de 12 graden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Misschien te vroeg gezaaid? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 tsja, ze groeiden snel hoog op, maar bloeiden niet dus ook geen bonenwe hadden wel een horrorvoorjaar natuurlijk en geen verwarming in de kas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Wanneer was dat dan, hier was het een goed jaar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Vorig jaar voor het eerst 2 of 3 bonen gegeten,de ander bewaard om dit jaar te zaaien.geluk 10 stuks.Ze stonden in de kas.Heb nu klimmenden en stam in de kas staan. en een paar op de zuidmuur in een pot. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 kouseband in Nederland buiten kweken is bijna gedoemd te mislukken, in de kas heb je een kans.Ik heb echter een ras dat met een redelijke zomer ook buiten goed te doen is.Mocht je interesse hebben ineen aantal zaden PB je maar, misschien kunnen we ergens tegen ruilen? Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dakoina Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Ik heb toevallig deze gevonden bij vilmorin: http://online.bucomat.be/nl/content/staakboon-fortex-100-g-sg Lijkt een beetke op kousenband. Wordt ook wel 25-30cm lang. Ben benieuwd 't Is de eerste keer dat ik ze zaai. Quote Nieuw stukje grond, tijd om te bloggen! http://jansmoestuin.wordpress.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Deze hebben wij, mocht iemand zaad willen per pb contact opnemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 kousenband-t132-10.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts