D_SDennis Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Vanavond maar eens twee aardappelplanten gerooid. Morgen asperges en niets lekkerder dan asperges met nieuwe aardappelen. En ze waren al goed! Nog niet eerder had ik zo vroeg nieuwe aardappelen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 zo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaaizee Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 wauw bofkont, dat wil ik volgend jaar ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 Mooi hoor! ik ben jaloer! Ik heb nog niet gekeken. Ik heb ze pas 1 april gepoot. Wanneer heb jij ze in de grond gedaan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esthe76r Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Ziet er goed uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Old Rose Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 wow, ziet erg goed uit! Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokrates Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Dennis heeft ze half februari gezet, zei hij eerder. Das dus meer dan 90 dagen geleden. Optimaal geprofiteerd van de zachte winter. Was het gokje waard, zo te zien.. viewtopic.php?p=223408#p223408 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D_SDennis Posted May 27, 2014 Author Share Posted May 27, 2014 Klopt. Meestal plant ik eind februari, begin maart, maar nu was het zo zacht....En het voorjaar is tot nu toe echt perfect voor veel groenten, zo ook voor de aardappels. Maar het is geen gok, maar bewust. Ik teel tussen de ruggen in plaats van in ruggen. Daardoor kan ik de ruggen gebruiken om aan te aarden bij nachtvorst en als dat niet meer gaat, dek ik af met zeil. Meestal is dat dan nog maar een paar nachten nodig op de plek van mijn moestuin. Die ligt redelijk beschut naast een bosrand. Maar het komt wel nauw. Eén dag het weerbericht missen en je bent de pineut....maar dit voorjaar is natuurlijk wel bonus, normaal heb ik pas eerste of tweede week van juni zulke aardappels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 28, 2014 Share Posted May 28, 2014 En welke aardappel is het ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D_SDennis Posted May 28, 2014 Author Share Posted May 28, 2014 Frieslanders. Ik heb ook Anais gezet, die zal ik vanmiddag eens controleren. Maar die planten zijn net wat kleiner, hoewel sommigen ook al in bloei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokrates Posted May 28, 2014 Share Posted May 28, 2014 Geïnspireerd door Dennis toch even gevoeld bij de eerste plant in het bed. Veel en grote aardappels! Twee maanden min een dag! De plant gerooid. Ziehier het resultaat. Ongelooflijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D_SDennis Posted May 28, 2014 Author Share Posted May 28, 2014 Lang leve het mooie voorjaar! Ik zeg eet smakelijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokrates Posted May 28, 2014 Share Posted May 28, 2014 Dank! Gaat zeker gebeuren. Ik heb ze 29 maart gepoot! Dat belooft wat. Ik heb dit jaar ook heel veel aardappels gezet. Naast deze nog Dore (vroeg), monte Carlo (midden vroeg), Surprise (laat) en Texla (heel laat). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Ook ik kon vandaag mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en heb een struik gerooid van mijn Roseval. Het resultaat viel me niet tegen maar ik moet wel zeggen dat ik dit jaar de eerste poters uitzonderlijk vroeg , namelijk op 1 maart , in de grond gezet heb. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 wow die zijn prachtig Frans! Ik ben helaas vergeten wanneer ik mijn vroege in de grond gezet heb, ik ga binnenkort ook maar eens graven. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boerinneke Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Ow, Roseval! Ik heb ook heule mooie planten, maar ik ga het niet doen. Nee, echt niet, ik ga het niet doen (moet zich nu bedwingen om niet in het donker de tuin in te benen en een plant uit de grond te trekken) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts