Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

De eerste aardappelen!

D_SDennis

Recommended Posts

Klopt. Meestal plant ik eind februari, begin maart, maar nu was het zo zacht....En het voorjaar is tot nu toe echt perfect voor veel groenten, zo ook voor de aardappels. Maar het is geen gok, maar bewust. Ik teel tussen de ruggen in plaats van in ruggen. Daardoor kan ik de ruggen gebruiken om aan te aarden bij nachtvorst en als dat niet meer gaat, dek ik af met zeil. Meestal is dat dan nog maar een paar nachten nodig op de plek van mijn moestuin. Die ligt redelijk beschut naast een bosrand. Maar het komt wel nauw. Eén dag het weerbericht missen en je bent de pineut....maar dit voorjaar is natuurlijk wel bonus, normaal heb ik pas eerste of tweede week van juni zulke aardappels.

Dank! Gaat zeker gebeuren. Ik heb ze 29 maart gepoot! Dat belooft wat. Ik heb dit jaar ook heel veel aardappels gezet. Naast deze nog Dore (vroeg), monte Carlo (midden vroeg), Surprise (laat) en Texla (heel laat).

Ook ik kon vandaag mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en heb een struik gerooid van mijn Roseval. Het resultaat viel me niet tegen maar ik moet wel zeggen dat ik dit jaar de eerste poters uitzonderlijk vroeg , namelijk op 1 maart , in de grond gezet heb.

IMG373570061401393488.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --