Geplaatst: 29 mei 201411 j Oei moet oppassen wat en hoe ik schrijf.Ja huishouden is ook zwaar werk, maar anders zwaar. Denk dat vrouwen over het algemeen meer werk doen dan mannen, nu ga ik me snel verstoppen. gevonden échte mannen doen geen huishouden! die jagen op andijvie! of houden de beren tegen! En stralen natuurlijke kalmte uit! En wel hierom!
Geplaatst: 29 mei 201411 j Macho gedoe. Er zijn meer leuke dingen in het leven die niet direct hoeven te leiden tot dattum.
Geplaatst: 29 mei 201411 j Teveel om op te noemen. Dingen die boven de basisbehoeften van den mensch gaan.Bijna alles dus...
Geplaatst: 29 mei 201411 j Ik vind vrouwen en mannen die zich daar niet druk om maken veel stoerder! Jij zou mij héééél stoer vinden .....overal staan potjes met stekjes en bakjes met kiemende zaadjes en gegeten heb ik net met een bord op schoot achter mn pc want aan de keukentafel was er geen plek meer....de gedroogde kruiden en hun potjes zijn daar aan het wachten op verwerking. Als dat straks gebeurd is, ga ik de voorraad uit de kelder nog eens napluizen en als het regent zit ik in de kas met plantjes te spelen.
Geplaatst: 4 juni 201411 j Ik heb vanmorgen gepoetst. ( living gekeerd, tafel gepoetst, trap gestofzuigd en veranda wat opgeruimd )Ik verschiet er soms zelf van hoeveel je eigenlijk gedaan kan krijgen op een paar uur tijd.... Gelukkig heb ik geen groot huis. Ik poets namelijk niet graag. Met regenweer vind je me ook van tijd in de kas terug: dieven, wieden...... ( moet ook gebeuren he ) Of in m'n ( overdekt ) kippenkot. Kippen zijn ook erg gezellige beestjes om tussen te zitten, en ze vertellen héél veel. En moest ik niet nét genezen zijn van een hardnekkige verkoudheid zou ik de rest van de tuin ook aan een grondige inspectie onderwerpen.... In gezonde toestand kom ik geregeld kletsnat terug binnen.
Geplaatst: 4 juni 201411 j Auteur Zo te lezen gaan we alle lekker, wel huishouden niet huishouden maar vooral tuinieren.Robo dan zal ik maar niet verklappen, wat er juist van samen huishouden kan komen.Ben nu heerljk arabische schotel aan het koken in de tajini. En aan het huishouden, keuken voor de zo veelste keer. En dan verder met de was, opruimen en schoonmaken.
Geplaatst: 4 juni 201411 j Ach, ik mag graag een dagje huishouden. Afgelopen vrijdag had ik een dagje vrij, de vrouw moest werken. Dan word er voor de kindjes gezorgd, de was gedraaid, opgehangen, gevouwen en gestreken. Gestoft en gezogen, de ramen binnen en buiten gelapt. Schitterend om het gezicht van vrouwlief te zien als ze dan thuis komt. Vandaag een lange dag gehad. Kom ik thuis, mag ik lekker op de bank ploffen en staat het eten even later klaar. Zo wisselen wij elkaar af. Na september stopt ze met werken, misschien komt er dan een wat traditionelere verdeling . Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 5 juni 201411 j ...Robo dan zal ik maar niet verklappen, wat er juist van samen huishouden kan komen.... ben heul nieuwsgierig nu... (ondanks dat hier de scherpe kantjes er wel af zijn houden we samen huis op verschillende verdiepingen als we samen huishouden,,,)
Geplaatst: 5 juni 201411 j Woehahaha... Kan ik me al levendig inbeelden.... Het mag nu stilaan wel opklaren, de hond begint last te krijgen van zo lang binnenzitten....
Geplaatst: 5 juni 201411 j Auteur Moet nog het hele huis opruimen en schoonmaken, familie blijft slapen na het huwelijk.
Geplaatst: 5 juni 201411 j @Jane Doe ga je morgen trouwen.Zo ja Gefeliciteerd en een mooie dag.Het blijft droog met zonnetje. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 5 juni 201411 j Gefeliciteerd, Jane Heb jij even geluk met het weer! ( Als het daar even mooi wordt als hier! )
Geplaatst: 5 juni 201411 j Auteur Bedankt voor jullie leuke reacties.Nee ga niet morgen trouwen, nog even geduld. Maar de dag komt steeds dichter bij, ga ik het nog redden met het huishouden.
Geplaatst: 5 juni 201411 j Gezien het feit dat je, zo te merken aan dit topic, continu aan de opruim en schoonmaak bent lijkt me dat je je daar niet druk om hoeft te maken. Stop die energie maar in de voorbereiding van je huwelijk.
Geplaatst: 5 juni 201411 j Auteur Was het maar zo simpel, nee moet nog wel veel opruimen en doen. Er komt net als met onkruis geen einde aan, onkruid wieden in huis zo kan je huishuiden ook zien.
Geplaatst: 5 juni 201411 j Ik doe helemaal niet aan huishouden. Een beetje de boel leefbaar houden is alles. En als het regent, heb ik nog andere hobby's om te doen. Of ik ga nog eens extra bakken koffie drinken met mijn man, terwijl wij zuchten dat het nou wel héél hard aan het regenen is, en nippen verder aan de koffie... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 6 juni 201411 j Auteur Geen huishouden maar leefbaar houden, kun je dat uitleggen? Is het leefbaarhouden dan niet huishouden, maar niet zo intensief? Kennen jullie die grote zakken couscous? Wilde net een zak opruimen, was die stuk dus vloog de couscous door de bijkeuken. Heerlijk klein spul, is ook nog fijne en niet grof granulaat. Nu is alles overgepakt in voorraadpot en dozen.
Geplaatst: 6 juni 201411 j Nou Jane Doe. Ter vermaak en heerlijkheid : komende dagen géén huishouden ! Zon Zon Zon !!! Ik leef dan eigenlijk niet meer binnen. Geen schoonmaak , kleine afwas, ff doucen, verder niks nada nakkes. Alleen maar tuin. ( oké, ik heb geen kinderen ( gelukkig ))
Geplaatst: 6 juni 201411 j Geen huishouden maar leefbaar houden, kun je dat uitleggen? Is het leefbaarhouden dan niet huishouden, maar niet zo intensief? Doe maar een gok. De spullen achter je kont opruimen noem ik leefbaar houden, maar noem ik niet huishouden. Iets wat nog schoon is, wordt niet schoongemaakt totdat het vies zou zijn, dat is het verschil denk ik met huishoudtypes. Ik heb een vriendin die 2x per week, met hubby, het hele huis van onder tot boven doet, alles. Staat gewoon als routineschema in de agenda. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 6 juni 201411 j Auteur Bit lijkt me heerlijk, van de zon genieten en buiten leven zoals je schrijft.Jasmin dat is duidelijk, praktisch en gaat er om hoe jullie je thuis voelen. Strak plan zal je vriendin hebben, breng je haar dan in de war als je op dat moment op de koffie komt?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.